Gå til innhold

Real Madrid vs Barcelona - 16.04.2011-03.05.2011 - El Clasico Mania


Maefteda

  

86 stemmer

  1. 1. Får Mourinho sparken med 4 strake El Clasico tap?

  2. 2. Hvem vinner ligaen?

  3. 3. Hvem vinner Cupen?

  4. 4. Hvem går videre i CL?

  5. 5. Hvem heier du på?



Anbefalte innlegg

Hvor mye tull vant de med idag da? De har vist gang på gang at de er et bedre lag en Real Madrid, og fortjener klart å gå videre. Selvsagt med en liten bismak, men den burde ikke vært noe mindre dersom Real hadde gått videre heller, siden de har gjort vel så mye galt over disse kampene. Tar man med Copa Del Rey, så er Real nesten værre.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d-k8NNeb3Kk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye tull vant de med idag da? De har vist gang på gang at de er et bedre lag en Real Madrid, og fortjener klart å gå videre. Selvsagt med en liten bismak, men den burde ikke vært noe mindre dersom Real hadde gått videre heller, siden de har gjort vel så mye galt over disse kampene. Tar man med Copa Del Rey, så er Real nesten værre.

 

De vant ikke dagens kamp.

 

Det var episoder i dag også, men det var lite i forhold til det vi vanligvis ser.

 

Ingen (få) betviler at Barca er et bedre lag enn Real, men måten de spiller på gjør hele laget ganske usmakelig.

 

At Real spiller skittent til tider forsvarer ikke spillet Barcelola driver med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gå å legg dere. Barcelona er best over to kamper og vinner fortjenet. Mascherano og Pedro er noen skittne svin, men det samme kan sies om Di Maria og Arbeloa. Forstår at Real Madrid er ute etter å dekke til det faktum at de nesten ikke skaper en drit, men når alt kommer til alt så er det ironisk nok de som spiller styggest. I dag lager de 30 frispark på 90 minutter. Ikke noe å skryte av akkurat.

Endret av Lawliet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi vanligvis ser? Er det første CL-match det da? Folk ser det de vil se, og når 90% av forumet er innstilt på at Barcelona er drittsekker, så blir det bare negativitet igjen, i en kamp som hadde utrolig få episoder.

 

Tydelig at laget har fått en gjennomgang idag, da det var mye mindre oppe i dommer og færre ganger man lå nede og vred seg. Så klart kom det jo 1 situasjon der Ronaldo kaster seg mot Mascherano, som ser sitt snitt i å legge seg ned. Bortsett fra Mascherano gjorde ikke Barcelona noe spesielt galt idag, og hadde det vært et hvilket som helst annet lag, hadde de lett sluppet unna.

Lenke til kommentar

Teipball: Jeg er enig i at dommeren ikke var dårlig i dag, faktisk var han ganske god. "Problemet" ligger i at totalt sett så får Barca mye hjelp gjennom disse to kampene. Pepe som blir feilaktig utvist og et mål til Real er viktige avgjørelser som går Barcas vei uten at Real får noe tilsvarende til sin fordel. Barca scoret vel ikke i Madrid før Pepe ble utvist. Kampen ville trolig sett helt annerledes ut med han på banen.

 

Totalt sett kan nok Madrid være laget som fikk flest dommeravgjørelser imot seg. Men likevel så skjønner jeg avgjørelsene som dommer har tatt.

 

Pepe sin er jo diskutert før, men fyren kommer inn i en sinnsyk fart og har knotter. Liten kontakt, men farlig spill, og dommer kan gi alt fra gult til rødt etter min mening.

 

Annuleringen i dag er som sagt tvilsom. Madrid og Ronaldo blir først felt, og spørsmålet er om det er lov til å gi fordel eller ikke.

 

Madrid har også flaks som unngår flere røde gjennom oppgjørene. Adebayor burde blitt utvist i begge oppgjørene, fyren er gal og jeg ber om at han blir sendt tilbake til City. Lass, Alonso og mulig Carvalho var alle i dag farlig nære rødt.

 

Og i begge oppgjørene så kunne og burde det vært Barcelona-spillere som hadde fått kort for filming/overspilling. Men vet ikke om det hadde fått så stor avgjørelse for selve kampen sånn ellers.

 

Prøver i alle fall å glede meg over at den siste kampen ble den beste spillemessig og man viste at man kan spille (bedre) mot Barcelona med en normal oppstilling. Med en friskere Kaka(Özil) og en spiss som har dagen skal det være mulig å slå Barcelona. Fint at man også klarer å holde på ballen litt mer og sette opp begge backene i angrep til tider.

 

Mascherano og Pedro er noen skittne svin, men det samme kan sies om Di Maria og Arbeloa.

 

Er en sjarm med Arbeloa da, han er så flink til å være slu at det er greit.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det vi vanligvis ser? Er det første CL-match det da?

 

I den første kampen var det mye mer drit enn i den andre kampen, så det er jo en liten forbedring.

 

Jeg tror Barcelola kunne vunnet omtrent like mye uten å ty til alt tullet. Det er ikke rart folk begynner å se seg lei på denne klubben.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hva som er vitsen i å lage kvalme? Av oss som holder med Barcelona fremfor Real Madrid trenger ikke å slenge pikken rundt og klaske de andre på skinnet og si, "SMAK DENNE" og rufse dem i håret.

 

Jeg holder med Barcelona fremfor Real Madrid, og syntes det blir rett og slett dårlig gjort.

Lenke til kommentar

Litt kult at ronaldo fra Madrid og Pique fra Barchelona spilte begge på manchester. Og nå spiller de som bittre uvenner, eller jeg vet ikke om det er slik, det bare virket sånn på kampen. Den eneste som ikke brydde seg om å tape var Pique, "ikke tenk på det pique...jeg skal gi deg litt wakwaka når vi kommer hjem ;) ". Noen av dem spiller jo tross alt på landslaget og?

Må si jeg digget coachen til madrid, mourinho. Skikkelig rå fyr: "Is it because of Unicef" og "Do we need another Øvrebø(leste at han refererte til en norsk dommer under kampen, vet ikke hvorfor)".. Han er jo egoist slik som Ronaldo, men liker ikke ronaldo, han virker litt feig. Liker Ramos sine brutale takklinger bedre enn filmingen til Ronaldo.

 

Spansk football er og vil alltid være et realityshow..

 

 

Lenke til kommentar

Det var utrolig billig, og det er ofte langt rødere kort i løpet av en kamp som det ikke dømmes for. Det er skal gi gult kort om en spiller løper over halve banen for å fortelle dommeren hvor stygg taklingen til en motspiller var - noe som skulle tilsi at RM ville hatt 5-6 gule, mens Barca skulle hatt 10 etter første frispark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FORSEELSER SOM MEDFØRER ADVARSEL

En spiller skal advares og vises det gule kortet hvis han begår en av følgende 7 forseelser:

1. gjør seg skyldig i usportslig opptreden

2. ved ord eller handling viser seg uenig i avgjørelser

3. gjentatte overtredelser av spillereglene

4. hindrer gjenopptakelse av spillet

5. unnlater å respektere foreskrevet avstand når spillet skal gjenopptas ved corner, frispark eller innkast

6. inntreder eller gjeninntreder på spillebanen uten dommerens samtykke

7. med forsett forlater spillebanen uten dommerens samtykke

 

Sakset fra en pdf fra fotball.eu. De påstår hvertfall at det er offisielle regler....

Lenke til kommentar

4. hindrer gjenopptakelse av spillet

5. unnlater å respektere foreskrevet avstand når spillet skal gjenopptas ved corner, frispark eller innkast.

 

Hva med når det var frispark til Madrid, så kommer Pedro foran ballen slik at han blokker frisparket til Casillas..

 

Jeg er lei av Barca laget, spessielt etter det som skjedde for to år siden , Chels - Barca så har jeg virkelig fått avsmak for dette laget.

 

Min mening:

Pepe skulle aldri fått rødt kort, gult hadde holdt.

Higuain skulle fått fordel og det målet skulle vært gydlig, hvis ikke frispark til Ronaldo.

Carvalho og Lass skulle muligens fått rødt, men de slapp unna, spess Carvalho.

Adebayor er jo klin gæærn bare..

Husker ikke om det Pedro eller Busquets som stempla Alonso i første kampen, hvis Pepe sin takling var rødt, skulle Pedro/Busquets også fått rødt.

 

Men alt i alt, så spilte Barca faktisk bedre over to kamper, og kom til flere sjanser, og synes at det var fortjent selvom jeg ikke vil si det.

Nå håper jeg Manu kan stoppe disse j"#"¤

Beste spillern for Madrid synes jeg var Lass.

Lenke til kommentar

Har sett på youtube nå, og kan ikke skjønne hvorfor Barca får det frispark :/

 

Ronaldo kommer i stoor fart han spiller Higauin fri, Pique treffer han med brystet sitt(obstruksjon??), og Ronaldo faller i Mascherano, som igjen faller og overspiller. Men Mascherano hadde aldri rukket ballen uansett om han stod på begge beina.

Pique har mye mer kontakt med Ronaldo, en det Ronaldo har med Masche?

 

Er det fordi dommern tror Ronaldo filmer/diver barca får frispark??

 

Greit hvis ikke mål, ihvertfall frispark til Madrid eller hva??

Uansett skjedd har skjedd..

Lenke til kommentar

Ronaldo, Mourinho og Casillas betegner det som et "ran"

 

Blir fysisk sliten jeg. Ronaldo må være den verste hykleren ever. La seg ned igår og gråt han også. Casillas kommer med påstanden om at Pepe ikke skule blitt utvist, dermed ville det blitt 0-0 første oppgjør og 1-1 i andre som ville sendt Real videre... Er det mulig? Tror han virkelig at kampforløpet hadde blitt likt dersom Pepe ikke hadde blitt utvist?

 

Barcelona var klart best over 2 kamper, og går fortjent videre. Real klarte ikke å lykkes på banen, men har lykkes utenfor. De har nå fått stemplet Barcelona som den store stygge ulven, og etterhvert som det bygger seg opp, tror jeg det kommer til å få konsekvenser.

Lenke til kommentar

Må si jeg digget coachen til madrid, mourinho."Do we need another Øvrebø(leste at han refererte til en norsk dommer under kampen, vet ikke hvorfor)"..

 

Øvrebø dømte den famøse semifinalen mellom Chelsea og Barca for 2 år siden, der Chelsea ropte på straffe en 4-5 ganger uten å få det (og hadde vel en god sak i minst 1 av tilfellene). Mourinho trente Chelsea den gangen.

 

Du husker kanskje denne sekvensen:

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...