Gå til innhold

Real Madrid vs Barcelona - 16.04.2011-03.05.2011 - El Clasico Mania

Maefteda

86 stemmer

1. 1. Får Mourinho sparken med 4 strake El Clasico tap?

2. 2. Hvem vinner ligaen?

3. 3. Hvem vinner Cupen?

4. 4. Hvem går videre i CL?

5. 5. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

Barca spiller jo slik i hver bidige kamp. 100 pasninger i forsvar, motstander løper i mellom og plutselig kommer Barca med et lynangrep som er over på 20 sekunder. Enten scorer de, eller så scorer de ikke. Uansett er det back to basics etterpå. Og slik går no kampan.

I stedet for å se hele kamper med det laget får man med seg like mye nyttig bare ved å se på høydepunktene etterpå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstremt destruktivt og kjedelig fra Barca i dag. Provoserende å høre all barca-runkingen i studioet. Hva er det som er så forbanna fantastisk med å trille ballen i forsvar? Greit at Real ligger lavt, men når man har ballen skal den fremover i angrep. Av og til er Barca verdens kjedeligste lag.

Destruktivt fra Barca sin side ? Mot et så kontringsvillig lag som Real Madrid er det farlig å legge linja for høyt, hvis det er hva du sikter til.

Jeg mener det var Real som spilte kjedelig og destruktiv fotball i dag. De var alt for defensive til å kunne skape noe mot et tiki-taka-elskende Barcelona. Kjipt å se hvordan flere spillere rullet og bar seg etter taklinger i dag, men sånn blir det fort i El Clásico, hvor så mye står på spill og hver dødball er gull verdt. Teknisk sett var Barcelona et hakk over Real i dag, og hadde flere lekre detaljer som gjorde oppgjøret til en fest å se på.:)

Lenke til kommentar

Barca har total dominans mtp ballbesittelse, men likevel sitter jeg med et inntrykk etter kampen av at RM hadde like mange, om ikke flere sjanser.

Ja, det er jo bare på egen banehalvdel at trillingen foregår. Forstår ikke hvorfor den fotballen skal være så forbanna underholdende. Selv for nøytrale supportere må jo gårsdagens kamp ha vært flere titalls hakk over dagen mtp. ren, fotballmessig underholdning, med mindre man lar seg sjarmere av usportsligheter som filming, flokking rundt dommer og stygge taklinger.

Skandalekamp i mine øyne, og det skal alle på banen ha sin del av skylden for, inkludert dommerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe stor fan selv, men liker Barcelona grunnet ungdomsavdelingen og grunnet verdens beste men også den dummeste, Messi. Fyren kan knapt lese, men er en Gud på banen.

Liker best tysk og engelsk fotball, men United er jeg ikke noe stor fan av. De spiller greit av og til, men stort sett kjedlig anti fotball.

Du vet at Barcelona spilte mot Real Madrid i dag? ;)

Jepp ;)

folk babler bare om fotballen der, og jeg nevnte bare andre nasjoner og lag.

Så kampen selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

52 mål på 50 kamper...

Tror du virkelig alle de 100 personene på facebook osv vet at Messi har puttet 52 mål på 50 kamper?

Vi snakker om denne kampen nå. Ikke hva han har gjort i andre kamper. Han hadde et flott raid, men hvem vet hvor langt han hadde kommet om Pepe hadde stått foran han. I CdR kom Messi, guden til alle jentene og medgangssupportere på facebook, så og si ALDRI forbi han (Pepe) og skapte en sjanse. Veldig synd at alle disse supporterne, om man kan kalle dem det, kun ser en match og bedømmer han utifra det. Tragisk.

Vel nå postet du jo det på dette forumet uten å nevne facebook rett etter meg pluss et par andre som hyllet messi som "gud" så jeg synes ikke det var helt feil av meg å tro at det var rettet mot meg/oss.

Uansett så var det få (ingen?)denne kampen som var bedre enn Messi offensivt. Og ja du kan godt si at han ikke dominerte som han gjør mange av de andre kampene han har spilt pga pepe etc men du kommer ikke unna at det også har noe med å gjøre at Barca var forsiktige og Real lå bakpå. Uansett så har jeg aldri forsvart noen som baserer hva de mener om en spiller etter bare én kamp ;)

Lenke til kommentar

Barca spiller jo slik i hver bidige kamp. 100 pasninger i forsvar, motstander løper i mellom og plutselig kommer Barca med et lynangrep som er over på 20 sekunder. Enten scorer de, eller så scorer de ikke. Uansett er det back to basics etterpå. Og slik går no kampan.

I stedet for å se hele kamper med det laget får man med seg like mye nyttig bare ved å se på høydepunktene etterpå.

Kunne ikke sagt det bedre selv. +1.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere forventer når Barca spiller mot kanskje verdens 2. beste lag på BORTEBANE i den første kampen i en 2delt CL semifinale...

Og til vanlig så pleier jo barca å stå med ballen i det alle andre lag vil kalle "angrep" i flere minutter på jakt etter muligheter, så vil heller si at det er alle andre som sitter og triller i forsvar og når de først går framover så mister de den etter kort tid eller kommer seg gjennom og avslutter etter kort tid.

Lenke til kommentar

Vel nå postet du jo det på dette forumet uten å nevne facebook rett etter meg pluss et par andre som hyllet messi som "gud" så jeg synes ikke det var helt feil av meg å tro at det var rettet mot meg/oss.

Uansett så var det få (ingen?)denne kampen som var bedre enn Messi offensivt. Og ja du kan godt si at han ikke dominerte som han gjør mange av de andre kampene han har spilt pga pepe etc men du kommer ikke unna at det også har noe med å gjøre at Barca var forsiktige og Real lå bakpå. Uansett så har jeg aldri forsvart noen som baserer hva de mener om en spiller etter bare én kamp ;)

Nei, siktet ikke til dere her på forumet :)

og kan være til dels enig med deg i det du skriver. Poenget er at Messi mistet ballen ofte faktisk, men det er det ingen som nevner. Alle snakker om hans flotte driblinger forbi de andre. Og det er ikke feil å snakke om det, absolutt et fantastisk mål! Men blir veldig provosert over andre plutselige-Barcelona fans overalt som kun ser en ting, og forguder han for det.

Real lå bakpå simpelthen fordi Barcelona ønsket å trekke dem ut for å spille fri Xavi, Pedro etc. Enkelt og greit :) vil Barcelona ha 70% ballbesittelse ved å gi hverandre pasninger rett utenfor deres egen 16-meter, så be my guest. Og jeg håper folk skryter av det etterpå, så kanskje de selv hører hvor dumt det høres ut. ;)

Lenke til kommentar

Vel jeg skal prøve å ikke gjenta det faktum at det var første kamp av 2 på bortebane mot verdens kanskje 2. beste lag. Woops :p

Men forstår jeg deg rett?: Det var DÅRLIG av Barca å hindre at Real kunne komme på overganger, ha ballen 70%+ og samtidig skape sjanser framover, og at det var BRA av Real å hindre at de spilte gjennom xavi og pedro og hovedsaklig bare fikk sjanser på frispark? Hæ?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Er ikke noe stor fan selv, men liker Barcelona grunnet ungdomsavdelingen og grunnet verdens beste men også den dummeste, Messi.

La Masia er verdens beste undomsakademi etter min mening :) I motsetning til Real Madrid og flere andre europeiske toppklubber, utvikler de egne talenter som, etter å ha steget gjennom utallige grader i akademiet, får spille på A-laget. Og mange av dem blir faktisk værende. Se bare på Busquets, Pique, Xavi, Puyol, Valdes, Bojan, Pedro og Messi. Skal også sies at de solgte Pepe Reina og Fabregas.. Mon tro om sistnevnte kommer tilbake til moderklubben etterhvert.

Lenke til kommentar

Bah, mye å ta tak i her. En del mangel på kunnskap om fotballkultur som er inne og går.

Først og fremst. Alves, Busquests og Pedro overspiller. Er det en overraskelse? Like dumt som at Erik Solér sitter i studio før kampen og skryter av at Real Madrid er så gode, før han etter kampen slakter de for defensivt spill. Hvilke El Clasico er det han har sett de siste ukene? Fyren er en idiot.

Samme gjelder resten av studio. Dere sier at de bare er Barca-fanatikere, men hvor var snakket om det da de røk ut mot Inter fjor? Da snakket de heller om hvor taktisk geni Mourinho var, og hvor bra forsvarsspill av Inter som gjorde at de gikk videre.

Faktum er at hele studioet stinker av etterpåklokskap, og de fokuserer på de tingene som funket i kampen. Ettersom Barcelona har en ganske lav failure rate på det de prøver på, så blir det så klart masse fokus på de gang på gang.

Så over til kampen, og en annen ting som ikke burde være noe nytt. Det er snakk om Barcelona-Real, El Clasico EKSTREMT mye prestisje, spesielt i det som skal være "verdens gjeveste turnering". Da blir det spill hvor man gjør absolutt ALT for å vinne. I Spania går dette mer på å svekke det andre laget, ved å gi dem feilaktige gule/røde kort og få dommeren på sin side. På samme måte, er det den mer "respektable" måten å løse dette på, å gå ekstra hardt inn i taklingene, slik som det er bygget opp i England. Hva som er verst kan du selv ta stilling til, men her virker det hvertfall at det er verre å spille skadet, enn å faktisk skade.

Det er masse fokus på at Busquets, Pedro og lignende faker skade, med rette. Men hvor er fokuset på Adebayor sitt klare slag og Marcelos stempling? Er ikke fan av filming, og liker ikke å se det på en fotballbane, men synes det også bør være tabu mot andre usportsligheter også.

Kampen er det lite å si på. Man kunne se det på forhånd. Disse lagene sammen, er ikke underholdne å se på for selve fotballen, i store deler av kampen. Real Madrid legger seg helt bevisst bakpå og satser bare på kontringer, fordi de vet at Barcelona ellers vil straffe dem. Barcelona holder mye på ball, og gjør få "farlige" pasninger, for de at de vet at ellers vil Real straffe dem.

Folk som sier at dette er slik det vanligvis er, vet ikke hva de snakker om og har tydeligvis ikke sett nok La Liga til å uttale seg. Barcelona spiller både mer framoverrettet, og er ikke på langt nær like raske på å legge seg ned og filme. Real Madrid, selv med et kontringspreg over spillet, slipper seg mye mer løs, og kommer med færre etterslengere.

Uansett, hvordan kan man dømme spansk fotball på en slik kamp? Arsenal - Man Utd tidligere i år, var likt, minus mye filming og klaging, men med et mye dårligere nivå på pasninger og spill generelt.

Hvordan man oppfatter en fotballkamp kommer mye av øyet som ser. I lokalderbyer i England, ser jeg også ofte spillere som flokker seg rundt dommer og klager, men her blir det unnskyldt med "Å, se så entusiastiske de er" eller "Det skal være litt temperatur". Lurer forresten også på de som heller ser mer av det Carragher gjorde mot Nani, framfor å se Busquets holde seg for haka(som må være laget av glass).

Dette her med folk som flokker seg rundt dommer, og skal klage på det andre laget gule kort, er en stor uting. Det gjør kampen mindre fair, det er ikke underholdne å se på og det er en generell ussel ting å gjøre.

Problemet her, løses ikke ved å kjefte på spillere. Her må FIFA, UEFA eller hvem faen som bestemmer ta grep. Kapteinen kan snakke med dommer, ingen andre, ellers er det direkte gult. Ferdig med det. Når man ikke har faste regler på dette, gir det spillerom for spillerne utpå banen, til å utnytte reglene til sin fordel, og ALLE vet at fotballspillere gjør det. Noen riktignok mer enn andre(spesielt dagens kamp), men så og si alle fotballspillere gjør det. Dette vil vi aldri få en stopp på(eller noe særlig minking på) inntil fotballreglene blir gjort om på. Men det har nok ikke de med ansvaret baller nok til å gjøre.

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil ALDRI se Mourinho i United. Fy faen for en feig trener.

Kan jeg forstå. Men har han virkelig noe annet valg? Ikke et eneste lag i verden som klarer å slå Barca uten å parkere bussen, irriterende og slikt. Men sånn er det.

Ferguson gjør nok det samme skal du se, kanskje ikke i like stor grad med tanke på at det er en finale, men han gjorde da det samme da dere møtte Barca i 08. Og om jeg må si det selv var det med et bedre lag enn Real idag, og mot en svakere versjon av Barca.

Selvfølgelig kan Barcelona slås uten at man er nødt til å spille med 11 i forsvar. Det er "kun" en kode som må knekkes. United ble ikke utspilt hverken i semiene i 2008 eller i finalen året etter, og Ferguson hadde aldri i verden hatt samme tilnærming mot Barcelona på hjemmebane som Mourinho hadde i dag.

Lenke til kommentar

Vel jeg skal prøve å ikke gjenta det faktum at det var første kamp av 2 på bortebane mot verdens kanskje 2. beste lag. Woops :p

Men forstår jeg deg rett?: Det var DÅRLIG av Barca å hindre at Real kunne komme på overganger, ha ballen 70%+ og samtidig skape sjanser framover, og at det var BRA av Real å hindre at de spilte gjennom xavi og pedro og hovedsaklig bare fikk sjanser på frispark? Hæ?

Så klart det er bra av Real Madrid å stoppe Barcelonas midtbane, for det er der alt skjer! Vi så alle under VM hvor god Messi er uten Xavi bak seg (rett og slett dårlig, for å si det mildt).

Barcelona står og triller ball, og spiller kjedelig fotball store deler av kampen. Flere ganger, selv om de er oppe i angrep, kan de finne på å sende ballen hele veien tilbake til forsvaret. Hva du mener om det, får være opp til deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil ALDRI se Mourinho i United. Fy faen for en feig trener.

Kan jeg forstå. Men har han virkelig noe annet valg? Ikke et eneste lag i verden som klarer å slå Barca uten å parkere bussen, irriterende og slikt. Men sånn er det.

Ferguson gjør nok det samme skal du se, kanskje ikke i like stor grad med tanke på at det er en finale, men han gjorde da det samme da dere møtte Barca i 08. Og om jeg må si det selv var det med et bedre lag enn Real idag, og mot en svakere versjon av Barca.

Selvfølgelig kan Barcelona slås uten at man er nødt til å spille med 11 i forsvar. Det er "kun" en kode som må knekkes. United ble ikke utspilt hverken i semiene i 2008 eller i finalen året etter, og Ferguson hadde aldri i verden hatt samme tilnærming mot Barcelona på hjemmebane som Mourinho hadde i dag.

vi får se i finalen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...