Gå til innhold

Abo. for lite ringing men mer surfing[Løst]


Anbefalte innlegg

Det kan vel bli tull med simmkortene. Hvis Telenor sitt stopper

før one call sitt er motatt.

Neida, det blir det ikke. Du skal få det nye sim kortet innen rimelig god tid før du blir overflyttet til one call. Hvis det skulle skje at du ikke har mottatt det nye sim kortet innen den dato du blir overflyttet, skal du ringe one call kundeservice og be dem utsette aktiveringen. Det er satt en dato og klokkeslett for når du blir overflyttet.

 

Men skal du surfe mye på mobilen? Eller pc? Eller har du tenkt å bruke telefonen som modem til pcn?

 

Hvis dette er snakk om pc surfing, kan du også vurdere et eget mobilt bredbånd abonnement. Enten fra ICE eller Telenor, med router eller USB modem.

 

 

Det er blir mest på pc jo, med mobilen som modem. Det er det jeg pleier gjøre.

Men det er ikke ofte da, kanskje ikke en gang i mnd engang. Men det kan bli endel de gangene det blir brukt. Og kanskje mer senere.

Så foreløpig regner jeg med å klare meg med vanlig mobil-data tror jeg?

 

Når jeg ser på det virker One call grunnpakke eller folkepakke veldig greit. Det er klart billigere enn Telenor når jeg ser på det.

Ja, men da tror jeg mobil-data holder i massevis for deg inntil videre. Du kan jo kanskje starte med One Call Grunnpakka og eventuelt oppgradere til folkepakka senere, alt etter hvor mye du bruker telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror 500 Mb blir for lite, men siden du har Telenor og de har en surfepakke a 500 Mb så er det jo bare å teste for å se om det holder. Vær obs på at etter 500 Mb koster det 1,50 kr per Mb.

Netcom og Chess har bedre surfepakker som jeg har nevnt - sjekk feks chesson flex m fri surf. Dersom du sverger til Telenordekning er det sikkert små-operatører som tilbyr billigere og mere surf enn Telenor. Men der har ikke jeg full oversikt desverre.

 

Har studert litt på de forskjellige operatørene/abo-løsningene, og må si dette chessOn flex ser svært interessant ut.

 

Der kan man justere selv, og endre hver måned. Det er jo ideelt, da man altså kan feks justere opp data-delen de mndr man reiser bort og skal bruke det mer o.l.

 

Kun et aber som jeg kan se: Tjenester/Reservasjoner; "Dine opplysninger vil overføres til nettbaserte opplysningstjenester men ikke til telefonkatalogens papirutgave"

 

Men dette ser ut til å være det samme også hos andre, untatt Telenor. Der kan man reservere seg mot overføring på nettet også.

 

Vel, om ikke det går får jeg vel bare fortsette hos Telenor :shrug:

Lenke til kommentar

Chess har følgende reservasjonstjenester:

 

http://www.chess.no/...reservere-meg-/

 

- Hemmelig adresse

- Hemmelig nummer

- Ikke i opplysningen

- Ikke i telefonkatalogen

- Reklamereservasjon

- Teletorgsperre

- Skjult nummer

 

Hvordan kan jeg reservere meg for overføring til opplysningstjenestene?

 

Hemmelig nummer: Ingen opplysninger vil bli overført til opplysningstjenestene

 

Hemmelig adresse: Din adresse vil ikke overføres til opplysningstjenestene men navn og telefonnummer vil vises

 

Ikke i telefonkatalogen: Dine opplysninger vil overføres til nettbaserte opplysningstjenester men ikke til telefonkatalogens papirutgave

 

Ikke i opplysningen: Dine opplysninger vil overføres til telefonkatalogens papirutgave men ikke til nettbaserte opplysningstjenester

 

Alle disse tjenestene kan du bestille via MinSide eller ved å kontakte vår kundeservice. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta litt tid før reservasjonene trer i kraft, dette avhenger av hvor raskt de enkelte opplysningstjenestene oppdateres.

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...