Gå til innhold

Abo. for lite ringing men mer surfing[Løst]


Anbefalte innlegg

Ringer nesten ingenting, men bruker av og til noe data.

 

Har Telenor. Og de gangene jeg bruker data, får jeg fort melding

at en viss grense MB pr mnd er overskredet, og at hastigheten settes ned (noe sånt)

 

Noen sa til meg at "One Call" er det beste og billigste og ville passet meg.

Han sa han kunne surfe med telefonen dagen lang, uten at det kostet

noe særlig. Av og til fikk han ikke regning engang hvis det kom under kr 31. (!!)

 

Har andre noen erfaring med dette og kan si seg enig?

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dekning er lik i Norge, vi har bare 3 nett som også tidvis leier av hverandre for å dekke hull i eget nett. Dette blir med andre ord det samme for stabilitet. Det som gjenstår er med andre ord pris og kundeservice.

 

Da er det lettere for deg å gå inn på telepriser, finne 2-3 aktuelle abonnementer for så å spørre oss om hva vi synes om disse operatørene.

 

F.eks så synes jeg faktureringssystemet til Tele2 suger hardt og mailsystemet deres for kundeservice suger. Det var min erfaring fra sist, men jeg valgte dem nå pga pris. mailsystemet til netcom det samme, men de har gode faktureringsrutiner. Ludo og One Call har jeg ingenting negativt å si noe om selv om jeg har vært borti begge. Telenor likeså.

Lenke til kommentar

Telepriser.no tar ikke hensyn til tilleggspakker, som ofte lønner seg hvis du bruker litt data. Telenor har for eksempel Mobilsurf der du betaler 99 kr i måneden for 500 MB.

 

Uten noe mer spesifisering av mobilbruken din er det vanskelig å anbefale noe, men sjekk ut telepriser, operatørenes hjemmesider og Ringepriser hos mobilen.no (den tar også hensyn til tilleggspakker).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Netcom har 1 gb surfepakke for 99 kr. Flexitalk + surfepakke small gir ok mengde surfing til forutsigbar pris. Koster ikke ekstra etter at 1 gb er brukt opp. Fart reduseres dog Trenger man myyye surfing er det flexi + surfepakke medium. 8gb per mnd - 249 kr.

 

Joda. Jobber i Netcom :-)

 

Tror forøvrig Chess har halv pris kampanje på surfing slik Netcom hadde i høst 2010 / vinter 2011. 124,50 kr for fri bruk (inntil 6 gb pr mnd) i ett år. Bra deal.

Lenke til kommentar

Dersom du får melding om at hastighet hos Telenor er strupet har du nok brukt opp 200 Mb som er grense per mnd dersom man ikke har datapakke der.

Ingen kan forøvrig surfe dagen lang m 500 / 1000 Mb inkludert slik det feks er på onecall folkepakke / full pakke. Det KAN bli dyrt når faktura kommer, men det kommer naturligvis også litt an på hva man surfer på også.

 

Lettere å komme med råd om du forteller litt mer om dine surfevaner / ca hvor mye du surfer per mnd.

Lenke til kommentar

Tror 500 Mb blir for lite, men siden du har Telenor og de har en surfepakke a 500 Mb så er det jo bare å teste for å se om det holder. Vær obs på at etter 500 Mb koster det 1,50 kr per Mb.

Netcom og Chess har bedre surfepakker som jeg har nevnt - sjekk feks chesson flex m fri surf. Dersom du sverger til Telenordekning er det sikkert små-operatører som tilbyr billigere og mere surf enn Telenor. Men der har ikke jeg full oversikt desverre.

Lenke til kommentar

Telepriser.no tar ikke hensyn til tilleggspakker, som ofte lønner seg hvis du bruker litt data. Telenor har for eksempel Mobilsurf der du betaler 99 kr i måneden for 500 MB.

 

Uten noe mer spesifisering av mobilbruken din er det vanskelig å anbefale noe, men sjekk ut telepriser, operatørenes hjemmesider og Ringepriser hos mobilen.no (den tar også hensyn til tilleggspakker).

 

Lykke til!

 

Har prøvd å vurdere litt, og syns ikke det virker som Telenor har så mye verre priser enn andre.

 

Men det med mobilsurf eller mobilt bredbånd står det er tilgjengelig for mitt abonnement.

 

Sikkert dumt spørsmål:

Men når det står kr 0 for ringing, betyr det at ringing er inkludert i de kr.99? Nei det kan vel ikke stemme.

 

post-12139-0-23340600-1303244313_thumb.jpg

 

 

Og kan noen si hva dette betyr, som ligger som en "tilgjengelig tjeneste" på min side:

 

post-12139-0-56696900-1303244407_thumb.jpg

 

"månedspris redusert 100 % i 12 måneder". Mot hva..??

Man får vel ikke 12 mndr gratis for ingenting, men det står jo ikke

forklart noenting.

Lenke til kommentar

Telepriser.no tar ikke hensyn til tilleggspakker, som ofte lønner seg hvis du bruker litt data. Telenor har for eksempel Mobilsurf der du betaler 99 kr i måneden for 500 MB.

 

Uten noe mer spesifisering av mobilbruken din er det vanskelig å anbefale noe, men sjekk ut telepriser, operatørenes hjemmesider og Ringepriser hos mobilen.no (den tar også hensyn til tilleggspakker).

 

Lykke til!

 

Har prøvd å vurdere litt, og syns ikke det virker som Telenor har så mye verre priser enn andre.

 

Men det med mobilsurf eller mobilt bredbånd står det er tilgjengelig for mitt abonnement.

 

Sikkert dumt spørsmål:

Men når det står kr 0 for ringing, betyr det at ringing er inkludert i de kr.99? Nei det kan vel ikke stemme.

 

post-12139-0-23340600-1303244313_thumb.jpg

 

 

Og kan noen si hva dette betyr, som ligger som en "tilgjengelig tjeneste" på min side:

 

post-12139-0-56696900-1303244407_thumb.jpg

 

"månedspris redusert 100 % i 12 måneder". Mot hva..??

Man får vel ikke 12 mndr gratis for ingenting, men det står jo ikke

forklart noenting.

Du har vel ikke binding på ditt abonnement? Du har abonnementet frihet idag?

 

Slik jeg ser det på bildet her kan du enten bytte ditt abonnement til et rent mobilt bredbånd abonnement (der ringemuligheter blir utelukket) eller du kan legge til mobilsurf/mobilt bredbånd som en egen tjeneste til ditt eksisterende abonnement (bestille tjenester) slik at du får inkludert bruk av internett på telefonen.

 

Ellers kan du oppdatere ditt abonnement til prat m/mobilsurf, komplett s eller kanskje velge one call grunnpakka (150 av alt) - for så å doble pakka (300 av alt) til 99/149 kr mnd?

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar

Telepriser.no tar ikke hensyn til tilleggspakker, som ofte lønner seg hvis du bruker litt data. Telenor har for eksempel Mobilsurf der du betaler 99 kr i måneden for 500 MB.

 

Uten noe mer spesifisering av mobilbruken din er det vanskelig å anbefale noe, men sjekk ut telepriser, operatørenes hjemmesider og Ringepriser hos mobilen.no (den tar også hensyn til tilleggspakker).

 

Lykke til!

 

Har prøvd å vurdere litt, og syns ikke det virker som Telenor har så mye verre priser enn andre.

 

Men det med mobilsurf eller mobilt bredbånd står det er tilgjengelig for mitt abonnement.

 

Sikkert dumt spørsmål:

Men når det står kr 0 for ringing, betyr det at ringing er inkludert i de kr.99? Nei det kan vel ikke stemme.

 

post-12139-0-23340600-1303244313_thumb.jpg

 

 

Og kan noen si hva dette betyr, som ligger som en "tilgjengelig tjeneste" på min side:

 

post-12139-0-56696900-1303244407_thumb.jpg

 

"månedspris redusert 100 % i 12 måneder". Mot hva..??

Man får vel ikke 12 mndr gratis for ingenting, men det står jo ikke

forklart noenting.

Du har vel ikke binding på ditt abonnement? Du har abonnementet frihet idag?

 

Slik jeg ser det på bildet her kan du enten bytte ditt abonnement til et rent mobilt bredbånd abonnement (der ringemuligheter blir utelukket) eller du kan legge til mobilsurf/mobilt bredbånd som en egen tjeneste til ditt eksisterende abonnement (bestille tjenester) slik at du får inkludert bruk av internett på telefonen.

 

Ellers kan du oppdatere ditt abonnement til prat m/mobilsurf, komplett s eller kanskje velge one call grunnpakka (150 av alt) - for så å doble pakka (300 av alt) til 99/149 kr mnd?

 

Det går helt i surr for meg nå.

 

Ja jeg har "frihet" men det eksisterer jo ikke lenger. Men hvordan jeg får redusert 100 %i 12 mndr forstår jeg ikke. Tør hvertfall ikke velge det.

 

Og jeg kan jo ikke utelukke ringing, men kan godt ha mobilt bredbånd til kr 99. Men hvorfor velge mobilsurf i stedet for mobilt bredbånd hvis det er samme prisen?

Mobilt bredbånd er vel bedre? Vet ikke jeg altså

 

Og hvis jeg skifter til one call blir det vel bare rot. Doble pakka? Er det lurt?

Og så er det hvordan man skal gjøre med forskjellige tjenester og sånn. Oppføring osv.

Så aner ikke hva som er det første jeg skal gjøre uansett Må visst bare se litt..

 

Edit: Kan hvertfall si at regningene mine har vært på gj. kr 200 pr mnd siste år. Med kr 0 i mmds gebyr.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Telepriser.no tar ikke hensyn til tilleggspakker, som ofte lønner seg hvis du bruker litt data. Telenor har for eksempel Mobilsurf der du betaler 99 kr i måneden for 500 MB.

 

Uten noe mer spesifisering av mobilbruken din er det vanskelig å anbefale noe, men sjekk ut telepriser, operatørenes hjemmesider og Ringepriser hos mobilen.no (den tar også hensyn til tilleggspakker).

 

Lykke til!

 

Har prøvd å vurdere litt, og syns ikke det virker som Telenor har så mye verre priser enn andre.

 

Men det med mobilsurf eller mobilt bredbånd står det er tilgjengelig for mitt abonnement.

 

Sikkert dumt spørsmål:

Men når det står kr 0 for ringing, betyr det at ringing er inkludert i de kr.99? Nei det kan vel ikke stemme.

 

post-12139-0-23340600-1303244313_thumb.jpg

 

 

Og kan noen si hva dette betyr, som ligger som en "tilgjengelig tjeneste" på min side:

 

post-12139-0-56696900-1303244407_thumb.jpg

 

"månedspris redusert 100 % i 12 måneder". Mot hva..??

Man får vel ikke 12 mndr gratis for ingenting, men det står jo ikke

forklart noenting.

Du har vel ikke binding på ditt abonnement? Du har abonnementet frihet idag?

 

Slik jeg ser det på bildet her kan du enten bytte ditt abonnement til et rent mobilt bredbånd abonnement (der ringemuligheter blir utelukket) eller du kan legge til mobilsurf/mobilt bredbånd som en egen tjeneste til ditt eksisterende abonnement (bestille tjenester) slik at du får inkludert bruk av internett på telefonen.

 

Ellers kan du oppdatere ditt abonnement til prat m/mobilsurf, komplett s eller kanskje velge one call grunnpakka (150 av alt) - for så å doble pakka (300 av alt) til 99/149 kr mnd?

 

Det går helt i surr for meg nå.

 

Ja jeg har "frihet" men det eksisterer jo ikke lenger. Men hvordan jeg får redusert 100 %i 12 mndr forstår jeg ikke. Tør hvertfall ikke velge det.

 

Og jeg kan jo ikke utelukke ringing, men kan godt ha mobilt bredbånd til kr 99. Men hvorfor velge mobilsurf i stedet for mobilt bredbånd hvis det er samme prisen?

Mobilt bredbånd er vel bedre? Vet ikke jeg altså

 

Og hvis jeg skifter til one call blir det vel bare rot. Doble pakka? Er det lurt?

Og så er det hvordan man skal gjøre med forskjellige tjenester og sånn. Oppføring osv.

Så aner ikke hva som er det første jeg skal gjøre uansett Må visst bare se litt..

 

Edit: Kan hvertfall si at regningene mine har vært på gj. kr 200 pr mnd siste år. Med kr 0 i mmds gebyr.

Jeg personlig er i ferd med å bli djuice kunde med abonnementet all in 1 pga iphone 4. Men saken er det at du skal ikke endre abonnementet ditt til et mobilt bredbånd abonnement, som vist på bildet ovenfor. Her skal du velge enten et av *prat*-abonnementene eller *komplett*-abonnementene.

 

Hvis vi sier at du skal beholde Telenor som din mobiloperatør, kan jeg anbefale deg først å endre ditt frihet abonnement til prat. Så går du på *bestille tjenester* og ser hva du har av alternativer. Om det heter mobilsurf eller mobilt bredbånd inne her, er egentlig det samme, men jeg mener det skal stå mobilsurf. Har iallefall sett tidligere at du kan bestille mobilt bredbånd som tjeneste her inne.

 

Hvis du derimot vil bytte mobiloperatør, kan jeg anbefale deg One Call Folkepakka. Her får du 500 minutter/500 sms/500 mms/500 mb datatrafikk for bare 199 kr mnd. Så har du muligheten til å doble denne potten til 1000 av alt for 99 kr ekstra, altså 298 kr. Dette får du melding om. Eller du kan betale overskytende trafikk i henhold til prislisten som gjelder folkepakka.

 

Det blir ikke noe tull uansett hva du gjør, det er bare opp til deg hva du ønsker å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Det kan vel bli tull med simmkortene. Hvis Telenor sitt stopper

før one call sitt er motatt.

Neida, det blir det ikke. Du skal få det nye sim kortet innen rimelig god tid før du blir overflyttet til one call. Hvis det skulle skje at du ikke har mottatt det nye sim kortet innen den dato du blir overflyttet, skal du ringe one call kundeservice og be dem utsette aktiveringen. Det er satt en dato og klokkeslett for når du blir overflyttet.

 

Men skal du surfe mye på mobilen? Eller pc? Eller har du tenkt å bruke telefonen som modem til pcn?

 

Hvis dette er snakk om pc surfing, kan du også vurdere et eget mobilt bredbånd abonnement. Enten fra ICE eller Telenor, med router eller USB modem.

Lenke til kommentar

Det kan vel bli tull med simmkortene. Hvis Telenor sitt stopper

før one call sitt er motatt.

Neida, det blir det ikke. Du skal få det nye sim kortet innen rimelig god tid før du blir overflyttet til one call. Hvis det skulle skje at du ikke har mottatt det nye sim kortet innen den dato du blir overflyttet, skal du ringe one call kundeservice og be dem utsette aktiveringen. Det er satt en dato og klokkeslett for når du blir overflyttet.

 

Men skal du surfe mye på mobilen? Eller pc? Eller har du tenkt å bruke telefonen som modem til pcn?

 

Hvis dette er snakk om pc surfing, kan du også vurdere et eget mobilt bredbånd abonnement. Enten fra ICE eller Telenor, med router eller USB modem.

 

 

Det er blir mest på pc jo, med mobilen som modem. Det er det jeg pleier gjøre.

Men det er ikke ofte da, kanskje ikke en gang i mnd engang. Men det kan bli endel de gangene det blir brukt. Og kanskje mer senere.

Så foreløpig regner jeg med å klare meg med vanlig mobil-data tror jeg?

 

Når jeg ser på det virker One call grunnpakke eller folkepakke veldig greit. Det er klart billigere enn Telenor når jeg ser på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...