Gå til innhold

Intel 2500K, stock kjøler. 53 celsius?

Konnis

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nylig montert sammen PC'en min og ser at CPU ligger på rundt 50-55 celsius. Jeg synes dette var mistenkelig mye, og lurer på om det enten:

- Er feil montering av kjøler

- Noe feil med temperatursensor (som kan fikses med en oppdatering av programvare)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er idle-temps?

Hvor har du sjekket temp? Prøv i HW Monitor.

Kan godt være kjølern ikke sitter ordentlig, du skal kunne løfte hele hovedkortet (uten grafikkort osv) i kjølern.

Ta den av og sett på igjen og sjekk at alle festene går helt ned og klikker på plass (du ser på undersiden av hovedkortet at alle er festet likt).

Lenke til kommentar

Sjekket tempen i Bios første gang jeg startet pc'en. Hvor finner jeg HW monitor? :p

Relativt sikker på at kjøleren er montert fast, men kan jo dobbelkjekke. Blir nok til at jeg kjøper en ny kjøler etter hvert uansett.

Edit: hvordan greide jeg å skrive dobbelkjekke? Mente selvfølgelig dobbeltsjekke. :!:

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Merket det. Spilte Minecraft i går, og da føk tempen opp til 42-43.

Det som skremmer meg litt mer derimot, er skjermkortet: Asus Radeon HD 6870 DirectCU. Det så ut til å ligge på 50 grader idle i går.. Normalt?

Ikke veldig normalt, sjeldent skjermkort er så kjølige under idle. Skjermkortet klarer seg fint så lenge det holder seg under 100 grader, og det klarer det fint å regulere seg til selv.

Lenke til kommentar

Syns det virket unødvendig varmt med 50 grader på idle, jeg :p Men jeg har ingen anelse på hva som er rett temp for de forskjellige kortene.

Blir nok til at jeg kjøper et par vifter ekstra til kabinettet uansett, har bare 2 120mm atm.

Lenke til kommentar

Hei,

Har nylig montert sammen PC'en min og ser at CPU ligger på rundt 50-55 celsius. Jeg synes dette var mistenkelig mye, og lurer på om det enten:

- Er feil montering av kjøler

- Noe feil med temperatursensor (som kan fikses med en oppdatering av programvare)

Takk for svar.

Om det er idle er det kansje litt for høy temp men sjekk temp ved å kjøre prime 95..

Min 2500k har idle 30 grader til max 34 grader.

I prime 95 går den opp til rundt 50 grader.

Kjøre med cosair H50 lukket vannkjøling :)

Endret av hubbix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...