Gå til innhold

Romantisk sted å besøke i europa med en venninne?

Anbefalte innlegg

Har en venninne som kommer fra Australalia til Europa i sommer. Og i den annledning tenkte vi å finne en eller annen plass å feire bursdagen hennes. Det er jo klisjeer som Paris og Venezia der, men det må da være med orginale steder.

Noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paris, Roma og Venezia synes jeg ikke er noe særlig midt på sommeren, for mye turister, varmt og langt unna avkjølingsmuligheter.

Hva med en tur rundt Gardasjøen med idylliske småbyer? Alt etter hvor mye hun liker friluftsliv er det jo masse muligheter i Norge med Natur veldig forskjellig fra den i Australia.

Lenke til kommentar

Nå tåler vi kanskje varme bedre enn de fleste nordboere. Men det med turister tror jeg kanskje er best å styre unna. Gardasjøen virker litt interesant, det kan forsovidt byer å østeuropa være.

Norge er greit. Er mye fint her, men hun kommer vel hit før eller siden uanset. Men takk for inspill kom gjerne med flere. :)

Lenke til kommentar

Om hun ikke har spesielle ønsker om noe å se i europa ville jeg tatt henne til Norge med en gang.

35 grader på stranden og i en storby er ikke akkurat det samme. Man prøve jo heller ikke å imponere australiere med strand og varme får de vel nok av, jeg ville definitivt prøvd meg på Norge.

Det som ellers er spesielt for henne i Europa vil antagelig være pittoreske småbyer, fjorder og gamle kulturer. Her kommer det ann på interesser, noen vil ikke skjønne poenget med å se Pompeii og andre vil synes det er en utrolig opplevelse.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Kjæresten min og jeg hadde en fantastisk fin tur til Tallinn for noen år siden. Veldig romantisk i gamlebyen der og byen er kjent for sine mange og billige spa, noe mange jenter setter pris på. Gode shoppingmuligheter i sentrum også, men anbefaler veldig å bo i gamlebyen.

post-39786-0-91728700-1303021296_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan også anbefale Tallin hvor gamlebyen har preg av middelalder. Om dere ikke er for bortskjemta på Hotellfronten så er Kalev Spa et hotell ved gamlebyen. Det er bygd rundt en gammel svømmehall hvor de nå har alle typer spyling, damping og bobling hvor dere kan gå så mye der vil. I kjelleren er det individuell behandling med knaing og dekking av kroppen med alskens ingredienser.

Gamlebyen i Riga er også severdig med mere preg av hansatid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...