Gå til innhold

Ny vaskemaskin - Elkjøp reklamerer med test som ikke finnes?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vaskemaskinen vår har fått seg et tulltak og i den forbindelse har jeg lest endel tester og sjekket endel priser på vaskemaskiner.

 

I den forbindelse reagerte jeg på følgende annonse hos Elkjøp:

 

Miele vaskemaskin

 

5 Av 5

Les 1 anmeldelse

 

Testvinner, dinside.no! Fullelektronisk 6 kg vaskemaskin med patentert skylleprogram og 1400 o/min. Energiklasse A.

Varenummer W1614NDS

Testvinner forbrukerrådet april 2011!

1400 o/min & Kapasitet: 6 kg

Ergonomisk anrettet døråpning

 

Prisen var 5995,- (nå 8995,-)

 

Saken er den at jeg kan ikke finne at Forbrukerrådet har publisert noen slik test siden mars 2010. Da var det riktignok en Miele som vant, men en W1613.

 

Så, er dette en bløff, eller?

[Edit: jeg har uthevet deler av teksten, det var ikke slik på elkjop.no]

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naah, ikke godt å si - men jeg vil jo anta at det har blitt utført en liknende test nå i år men at den ikke har blitt publisert ennå.

 

EDIT: Ser at 1614 har gått ut i visse webshopper (i Sverige), og at den ble lansert i 2009 (?). Virker snodig.

Link

 

At det er en god vaskemaskin er det nok ikke noe tvil om uansett, men jeg vil tro at du har en god del å prute på...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Det er jo slett ikke umulig, måneden er jo ikke over ennå... Men historisk sett har det gått mange år mellom hver slik test hos forbrukerrådet. Og hvorfor skulle dinside.no holde igjen testen?

 

Er noe fishy med å kjøre en reklamekampanje med udokumenterte påstander.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Gleder meg jo ikke til å bære den ned kjellertrappa. Eller bære den gamle opp.

 

W3122 har pris fra 6795,- som jo ikke er all verden mer. Klarer ikke helt å finne de store forskjellene mellom modellene.

 

Nå ser jeg at Lefdal har tatt Elkjøps gamle pris på W1614.

Lenke til kommentar

W3122 var det vi kjøpte, ja.

 

Hovedforskjellen er vel skånetrommel. Den er mye snillere med klærne, men vasker likevel like bra. Ellers så er det holdbarhet det går på, tror jeg.

 

Jeg husker ikke hva vi kjøpte maskinen for, men det var vel i det området der. Forhåpentligvis varer den 15 eller 20 år istedet for 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...