Gå til innhold

Fjordland middager: et tenkt eksperiment

Anbefalte innlegg

La meg først bare si at dette ikke er noe jeg selv har tenkt å gjennomføre. Dette er et rent tankeeksperiment.

La oss ta en normalt sunn og frisk person. Per er ikke overvektig eller undervektig, og driver heller ikke med noen krevende form for trening. Han spiser normal og sunn mat, og skeier ut av og til, som de fleste. Men alle middager han spiser hjemme er Fjordland-middager. Han varierer mellom alle de variantene som er på markedet, men lager aldri noe annet til middag.

Vil dette over tid ha noen negative effekter, rent helsemessig? F.eks har jeg hørt at det er en del salt i Fjordland-middager. Men ellers virker de jo forholdsvis balanserte (men det er kanskje litt for lite grønnsaker i dem).

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok at Per etterhvert vil bli en sunnere person enn de aller fleste andre nordmenn. Ved å spise Fjordland får han ihvertfall i seg poteter, grønnsaker og variert kosthold generelt (fisk, kjøtt, kylling etc).

Dette er selvfølgelig litt avhengig av hvilken aldersgruppe du ser for deg Per skal være i, men si at han f.eks er i kategorien 20-35 år er jeg sikker på at han til slutt vil ende opp som sunnere enn sine medmennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...