Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Har et oppsett med pc-> 2xLCD skjerm som er satt opp med KVM extendere fra BlackBox. Problemet er at pcen ikke klarer å lese skjerminfo, slik at riktig oppløsning ikke er mulig å sette på pc (1920x1080). Jeg vet at problemet ligger i KVM extenderne, da å koble maskinen direkte til skjerm løser problemet. Support fra produsent har foreløpig ikke løst problemet, så jeg lurte på om det er noen programmer som evt. kan tvinge oppløsningen til 1080 uavhengig av hvilken skjerm pcen måtte mene er koblet til. Helst noe som ikke må installeres, men kan kjøre separat, siden det er snakk om pcer med restriksjoner på hva som kan installeres. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hva er speccsa til kvm? På min står det for eks 1200x1600 og da kan ikke jeg sette høtere på noe vis. Og høy oppløsning betaler man mer for i kvm-verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Hva er speccsa til kvm? På min står det for eks 1200x1600 og da kan ikke jeg sette høtere på noe vis. Og høy oppløsning betaler man mer for i kvm-verden. Den er specet til 1920x1200 (Dual DVI-D), som også er den oppløsningen maskina kjører (Siden den ikke lar meg velge 1080). Men jeg må ha 1080 eksakt, da programvaren jeg skal kjøre er tilpassa dette. Og joda, det er dyre bokser Kan sette andre oppløsninger også som er lavere, bare ikke akkurat den som skjermen er speccet til Det er forøvrig direktekoblet KVM med fiber, ikke innom switchepaneler/Matrise og slikt. Har fått noen forklaringer på hvordan jeg skal trigge lesing av EDID info fra skjerm til PC, men dette har ikke ført frem. Endret 15. april 2011 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå