Smackeroo Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hva skal man egentlig gå for hvis man vil ha best ytelse for penga i dag? Lurte en stund på å kjøpe et Sapphire 9700, men det virker som om alle er enige om at vifta bråker som et helikopter, så tror jeg dropper det. Hva er da å anbefale? Kan tenke meg et kort som ikke kommer særlig over 2000 kr (helst under), gir generelt god ytelse, lar meg skru anisotropic filtering og anti-aliasing på max uten å hakke og bare lager små, søte lyder. Finnes noe slikt? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Lurte en stund på å kjøpe et Sapphire 9700, men det virker som om alle er enige om at vifta bråker som et helikopter, så tror jeg dropper det. Jeg har aldri hørt noe om det. Blander du med GeForce FX 5800? Lenke til kommentar
Smackeroo Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Gjør nok ikke det, nei. Sapphire Radeon 9700. Lenke til kommentar
Smackeroo Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Vel, i 5 av 9 lesererfaringer på denne siden klages det over støynivået på vifta. Lyver de? Hva er forresten forskjellen på Atlantis og ikke-Atlantis? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 mmm..trodde ikke ati hadde slik støy som du beskriver her.men har ingen erfaring med disse kortene. tror nok hvis du skal ha mest for pengene er ati 9700 best valg. men hvis du liker ge-force bedre..er det jo bare disse fx 5600-kortene som ikke yter noe mere enn ti-kortene. eller vente på at fx 5900 blir litt billigere.fins jo ikke et direct x9 spill ute ennå.tror heller ikke vi får se noe før jul(kansje hl 2) men valget er ditt. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Tror ikke dette kortet bråker særlig mer enn andre kort i den klassen. Mulig Hercules eller andre har en mindre støyende kjøleløsning. Trodde alle 9700-kort fra Sapphire het "Atlantis" eller "The Beast": se her. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hva med å kjøpe det Sapphire 9700 kortet, og hvis du plages over støyen kan du kjøpe heatpipe for 250kr. Da blir kortet lydløst. Men etter det jeg har hørt fra andre er ikke støy på det kortet noe problem. Lenke til kommentar
Smackeroo Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Tror ikke dette kortet bråker særlig mer enn andre kort i den klassen. Mulig Hercules eller andre har en mindre støyende kjøleløsning. Trodde alle 9700-kort fra Sapphire het "Atlantis" eller "The Beast": se her. Hokei. Så det kortet ITbutikken har er egentlig også Atlantis? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hokei. Så det kortet ITbutikken har er egentlig også Atlantis? Kan aldri tenke meg noe annet, men du kan jo ta en telefon. Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg har sapphire 9500. det har samme kjøling som 9700 og viften bråker ikke! Nvidia sine kjøleløsninger på FX kortene derimot... de bråker (vet ikke om fx5900 bråker så mye) Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 FX5900 bråker ikke før du setter på et spill eller 3dmark Faktisk utrolig støysvakt i skrivebordsmodus, viften går ikke i det hele tatt 8) Det smerter meg å si det, men gå for ATi. Der får du mest igjen for pengene. (oi, se, en nVidiot (takk m-kane ) som har en viss grad av selvinnsikt!!) Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kjøp ati du. pga det problemet i half life 2 burde du ikke kjøpe nvidia. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hokei. Så det kortet ITbutikken har er egentlig også Atlantis? Bekreftes (mitt kom i går ) Det bråker ikke nevneverdig heller, det skal nevnes at anandtech var meget fornøyd med støynivået til fx5900, det var bare litt høyere enn ati kortene :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå