Terek Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Heisann! Kjøpte nylig en OCZ Vertex 2 120GB SSD til min kjære Asus UL30-VT og tenkte å installere Win7 64bit ved hjelp av en ekstern dvd-rom og recovery-DVD'ene som jeg lagde første gang jeg brukte maskinen (innser nå at dette var en tabbe). Tenkte at dette skulle gå knirkefritt siden jeg hadde skumlest noen tråder angående det å bruke asus recovery disk til å installere win7 på SSD'en. Den gang ei. Etter "installeringen" min får jeg nå kun denne beskjeden når jeg starter opp "REBOOT AND SELECT PROPER BOOT DEVICE", på tross av at jeg har valgt harddrive som eneste boot device i BIOS. Antar at disse recovery-diskene ikke skulle vært brukt i det hele tatt. Så neste ledd i min plan nå er å slette hva det nå enn er disse recovery-diskene har infisert SSD'en min med, og fant denne guiden Secure Erase With bootable CD/USB Linux.. Point and Click Method. Og prøve å installere Win7 fra en ordentlig Win7-DVD. Tror kanskje jeg har tatt meg litt vann over hodet, så det jeg lurer på er dette riktig framgangsmåte hvis en først har gjort samme feil som meg? Og hvis jeg kjører en "clean install" av Win7, vil jeg da kunne laste ned driverne fra http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/UL30Vt/#download og PC'en vil funke som før med hensyn til f.eks knappen som bytter fra Nvidia til intel-grafikk? Vet at jeg har gjort en dårlig jobb med å lese meg opp i faget før jeg kastet meg ut i det, men hvis jeg kunne fått noen svar ville det vært toppers! Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Beklager men jeg er ikke helt med på problem stillingen. Har selv samme SSD'en i en Acer TimelineX 3820TG. Hva hindrer deg i å bare lage en bootable USB-pine med W7 installasjon sette den inn. Bruke windows 7 egen installasjonsmanager for å slette alt av partisjoner og lage en ny partisjon som du installerer en fersk kopi av Windows på? Lenke til kommentar
Terek Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Beklager diffus problemstilling! Først og fremst mangel på en usb-pinne og lett tilgang på ekstern-dvd brenner som er grunnen. Er student så hadde håpet å spare den hundrelappen Men denne metoden skulle vel gå bra hvis jeg først investerer i en usb-pinne: Lenke? I tillegg, SSDen må vel være "tom" for at man skal kunne installere windows på den? Eller fikser windows installasjonsmanager biffen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå