mobilen.no Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Sony Ericssons kameramobil har mange sterke sider - og et par svake. Les mer Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Synes 6 var litt i snilleste laget. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Ditto, syns alt her inne får seksere for tiden. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Ang karakteren: Det har vært ganske tett mellom toppmodellene som har innfridd den siste tiden. Det siste halve året er det sju telefoner som har fått den gjeveste karakteren, av noen titalls telefoner som har vært testet. Av toppkarakterene er det tre eller fire som kan regnes som toppmodeller. Fire om man tar med Huawei U8800 som ikke er øverst i pris, men det heftigste fra sitt merke. At Neo når så høyt opp kommer av at den deler egenskaper med storebror Arc på svært mye, til tross for at den er betydelig billigere. Samme kamera, samme prosessor, samme relativt gode skjermteknologi, HD-video, HDMI, siste Android-utgave og et svært godt og responsivt brukergrensesnitt. Når det er sagt har vi i disse dager en pågående diskusjon i redaksjonen om en eventuell justering av hvor listen for terningene skal ligge. Jeg regner med at den diskusjonen vil få en konklusjon rett i etterkant av påske. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Høres bra ut Selv er jeg ikke så glad i karakterer, de kan ofte være misvisende. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Når det er sagt har vi i disse dager en pågående diskusjon i redaksjonen om en eventuell justering av hvor listen for terningene skal ligge. Jeg regner med at den diskusjonen vil få en konklusjon rett i etterkant av påske. Kanskje en tanke å bli litt mer "seriøse" (som fks. GSMArena) og droppe hele terningen? 1 Lenke til kommentar
odderik Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) "Den tøffeste konkurrentene til Sony Ericsson Xperia Neo er antakelig den noe rimeligere Huawei U8800. Denne modellen er på flere områder omtrent identisk med Neo, men den er ikke like rask, og den har ikke på langt nær like godt kamera." Hm, identisk? HDMI + hdmi-kabel, DLNA, 8GB, størrelse, vekt, design, skjerm, cpu, Android versjon, kamera, front-kamera og sikkert mer jeg ikke kommer på...... Vil vel heller si at toppmodellene heller har denne som konkurrent. "Målgruppen for slike mobiltelefoner er gjerne unge og aktive mennesker som ønsker en rimelig Android-mobil uten å gå glipp av det siste av teknologi. Vi tror denne vi appellere ekstra til de som er opptatt av å knipse og dele bilder, og til brukere som laster ned film for å se det på reiser eller på en hotell-TV." Så ikke noe mobil for gamle og inaktive mennesker? rimelig? Den koster da over 3k? Hørte også snakk om at den ikke kommer i salg før i juli.....så da blir det vel heller en 2X eller Nexus S på meg..... Når det gjelder karakter setting, så ville jeg vel delt det opp i tre prisklasser: cheap, mid-range og top-range. Og eventuelt tatt en liten sammenligning på tvers av prisklassene i slutten av testen. edit: Litt synd med batteriet. kanskje dere likte den litt for godt og testet den ihjel? få tak i nytt produkt fra SE og test igjen. Og så satser vi på at det ikke blir noe jordskjelv.... Endret 15. april 2011 av odderik Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Ikke enig med en 6er jeg heller.. Terningkast er en alt for dårlig måte å gi karakter på. Skalaen fra 1-6 er rett og slett for liten og avstand fra en OK til topp score er sjeldent mer en 1 opp. Personlig liker jeg mye bedre 0-100 skalaen. Da kan man trekke og legge på eller trekke mye mer fritt der det trengs. Feks: en mobil er sykt bra men har en stygg hake. Denne vil da mest sannsynlig få 5/6 på terning.. Og 5 er absolutt en bra karakter og er dermed ganske villendene for en litt uforstående forbruker/leser På en 0-100 skala ville den samme mobilen kanskje fått en 65-70/100 For det skal nemlig noe til for en toppscore. Men med en terning som karaktermedie så er det ikke så alt for vanskelig, noe amobil beviser.. Endret 15. april 2011 av vesleengen 1 Lenke til kommentar
eksepsjonell Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg tror de kastet terningen på denne her, bokstavelig talt.. nei, da! fin test! men kunne aldri tenkt meg å ha denne mobilen med så dårlig batteri.. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 God test og flott oppsummering, men jeg synes det luktet en femmer av hele teksten. Men det er kanskje lettere å forsvare toppkarakteren etter noen uker med førstehåndserfaring, for deretter å stille den opp mot alternativene. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Ang karakteren: Det har vært ganske tett mellom toppmodellene som har innfridd den siste tiden. Det siste halve året er det sju telefoner som har fått den gjeveste karakteren, av noen titalls telefoner som har vært testet. Av toppkarakterene er det tre eller fire som kan regnes som toppmodeller. Fire om man tar med Huawei U8800 som ikke er øverst i pris, men det heftigste fra sitt merke. At Neo når så høyt opp kommer av at den deler egenskaper med storebror Arc på svært mye, til tross for at den er betydelig billigere. Samme kamera, samme prosessor, samme relativt gode skjermteknologi, HD-video, HDMI, siste Android-utgave og et svært godt og responsivt brukergrensesnitt. Når det er sagt har vi i disse dager en pågående diskusjon i redaksjonen om en eventuell justering av hvor listen for terningene skal ligge. Jeg regner med at den diskusjonen vil få en konklusjon rett i etterkant av påske. Det jeg likte med Amobil før, var at det skulle noe til før en mobil fikk karakter 6.. Har følgt amobil i 5-6 år nå.. Det har vært mange forskjellige testere hos amobil, og det har egentlig alltid krevd litt ekstra for og få toppkarakter.. Jeg har derimot aldri likt mobilen.no sine tester.. testene var ofte meget tidelig ute og korte, noe som gir inntrykk av at mobilen ikke er testet skikkelig, det har også vært en del forskjell i terningene mellom amobil og mobilen tideligere.. Nå skal det sier at jeg ikke leste mange tester fra mobilen før, for jeg tok de ikke seriøst.. Men lest mer av de i det siste, etter som amobil og mobilen er smeltet sammen.. og testene er gode, men overhode ikke enig i karakterene.. Selvom det bare er ett terningskast, og det er innholdet i testen som teller. Så har karakteren endel og si.. Så jeg håper virkelig at karakteren 4 skal bli en grei/god karakter, karakter 5 en meget god telefon.. Og karakter 6 gies til de få mobilene som har det lille ekstra, som scorer høyt på alle områder.. Men for all del, testene er gode.. Endret 17. april 2011 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Synd at batteriet er så utrolig dårlig. Ellers kunne denne havnet i handlekurven min. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Blir spennende å se hvordan Desire S gjør det i forhold til denne. De er ca. samme størrelse og har samme cpu og gpu. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Til tester(ne) av Neo. Kan dere være litt snill å si litt om forskjellen på bildekvaliteten til Neo og N8. Om den er veldig stor eller nesten ikke merkbar. Synes det er rart at ingen har nevnt dette i testene sine. Lenke til kommentar
stis Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Kan vi forvente noen kur for batteriforbruket? Softvareoppdatering, halvviktige ting som kan skrus av eller annet? Om en utbedring av strømsluket er ventet så er dette den telefonen jeg vil ha. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ville bare kaste inn at jeg elsker terningkastene på amobil.no - synes som regel de er veldig bra overveid, og hjelper meg veldig når jeg skal skifte mobil (sorterer etter terningkast). Terningkastet bør ikke kompliseres og oppdeles i flere klasser, heller ikke fjernes. Derimot kan man kanskje ha en automatisk funksjon som gjør at terningkastet går ned med 1 prikk per 10 måneder eller noe sånt? Takk for en fin test. Ble frastjelt Huawei U8800'en min. Ble veldig glad i den. Responsiv og lekker, men tror jeg satser på Sony nå siden de tar kamerabiten mer på alvor. HDMI er jo også psyko rått Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Ang karakteren: Det har vært ganske tett mellom toppmodellene som har innfridd den siste tiden. Det siste halve året er det sju telefoner som har fått den gjeveste karakteren, av noen titalls telefoner som har vært testet. Da er det vel på tide å øke kravene, og begynne å trekke for å mangle ting sammenlignbare modeller har. Helplastutførelse alene burde koste et øye på terningen til en "toppmodell" Endret 18. mai 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Nei er altså ikke en toppmodell fra Sony Ericsson, den er i mellomsjiktet, dette fordi den 1000-2000kr billigere en de typiske toppmodellene. Uten å direkte forsvare plast er det mer forståelig her, hvor man ønsker mest mulig teknologi rimelig. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ønskelig hadde vært noen uttalelser fra brukere på hvor lenge batteriet holder. I testen skal den være dårlig men kan forandre seg etter litt bruk og type av bruk. Leter selv etter en enkel telefon men med bra kamera. Noen andre forslag? Kikket litt på Satio men litt samme der. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Batteriet holder like bra som på alle andre smarttelefoner. Dvs gjør det til en vane å lade hver natt hvis du bruker telefonen litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg