Gå til innhold

Nytt systemkamera med HD video og 60fps

Generelt deres favoritt  

3 stemmer

1. 1. Nikon / Canon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker meg et nytt speilrefleks med HD video innstillinger, og har et krav. Det må kunne ta 60FPS.

Jeg har seff på 7D en stund, men funnet ut at det blir for dyrt i og med at jeg har nikon objektiver fra før av.

Er det noen som vet om noen gode nikon som tar HD 720 med 60fps?

Jeg så på D7000, men fra hva jeg forstod tar den kun 24,97., men er ikke helt sikker.

Har helt gode objektiv, så er ikke bare å bytte ut.

Endret av Kuzzye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha 60fps og det skal være systemkamera med Nikon F-fatning så har du p.t. ingen alternativ.

Så må du jenke på kravene - enten vente til Nikon eventuelt kommer med noe, "klare deg" med 30/24/25fps eller gå over til annet system.

Det er mulig å bruke Nikon-optikk med manuelt adapter over til Canon EOS og 550D/600D/60D/7D, men det er knot uten like og kun for spesielt interesserte.

Kontrollspørsmål: Er egentlig 60p så viktig? Hvis hovedpoenget er å ta slow-mo - hva med et kompaktkamera/superzoom/videokamera som kan ta mye høyere framerate enn det igjen?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg har 7D.

For meg så ville Panasonic GH2 være noe å se på om jeg la mer vekt på video og ville ha alt i ett. Hvis jeg hadde noen som helst mulighet til å bære med meg to enheter så ville jeg ha beholdt 7D og lagt til Panasonic 700/900 camcordere.

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...