schneidig Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg lurer på hvordan det er med å bruke uniformen når jeg skal ta buss til Danmark. Er det lov eller ikke? Får en rabatt hvis jeg har med bare kortet? Takk for svar Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 3 Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Man får 50% rabatt med bare id-kortet. Om det gjelder buss og togturer til utlandet vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Lærte dere ingen ting på rekrutten? Når du bærer militær uniform er det et symbol på at du er statens militære maktmiddel. Dvs. at bare du setter foten innenfor grensa til et annet land uten tillatelse fra myndighetene der vil det per def. være en invasjon. Vil jo så klart ikke bli noe kjempealvorlig, men skriblerier i avisen, og en refs fra helvete, og dassvasketjeneste resten av verneplikten. Er du i uniform, er du også i tjeneste. Selv på vei hjem. Du skal være forsiktig med å ta med militært tjenestekort til land utenfor NATO også. 3 Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Du er i tjeneste uten uniform på også, uansett hvor du måtte befinne deg. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hmm, jeg har sett flere med engelsk uniform på perm i Norge... Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Da har de fått tillatelse til å være her. Hvordan vet du at de var på perm btw? Endret 11. mai 2011 av saftsus Lenke til kommentar
probin Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 hadde en medsoldat som brukte uniformen på svinesund. brått var det en pensjonert serjsant som så han og anmeldte han til forsvaret. han fikk refs ja Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Ser for meg at sverige føler seg invandert av at noen hanler på svinesund i uniform Lenke til kommentar
Nolpix Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg dro til Sverige for en mnd side i uniform. Det jeg gjorde var å sende mail til den norske ambassaden i Sverige og spurte om det var mulig å reise til Sverige i uniform, fikk svar, og det eneste jeg måtte gjøre var å skrive en temmelig uformel søknad hvor jeg måtte begrunne hvorfor jeg ville bære norsk uniform og tidsrom jeg skulle bære den. Fikk det bevilget, tok 2-3 dager. (Skulle bare besøke familie, slapp å skifte til sivilt når jeg bytta fra NSB til SJ.) 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Uniform er en ting, jeg var visst en liten snartur over grensa med vogna mi (ikke den på bildet). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå