Gå til innhold

Nytt bankkort, nettbank og oprette enda en konto

Anbefalte innlegg

Hei. Mulig denne er feilpostet, men la gå.

For tiden bruker jeg sparebank1 midt norge. Jeg har et bankkort, visa electron der. Som er koblet opp mot en brukskonto.

Har noen spørsmål:

- Lurer på om det er muligheter for å få et nytt bankkort, med kort kode og slikt. Slik at jeg kan handle på nett?

- Få en nettbank, slik at jeg kan betale regninger og diverse.

- Opprette en ny konto, en sparekonto. Der lønna og stipendet blir flyttet over automatisk. Så kan jeg overflytte penger fra sparekontoen til min brukskonto gjennom nettbanken? Eller er det mulig at 50% av lønna/stipendet går på sparekontoen, og 50% går på brukskonto?

Er forøvrig 17 år gammel. 2 måneder igjen til min 18års dag. Har flere kompiser som har ekte Visa med kort kode og slikt, som er mindre enn meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående siste punktet, ikke sett pengene inn på sparekonto først og så flytt over til brukskonto. Den andre veien er mye bedre, for de fleste har 12 frie uttak per år fra sparekonto, og det er kjedelig å bruke de opp på en fast overføring hver måned.

Lenke til kommentar

En annnen ting angående det siste punktet er at som regel lønner det seg å ha sparekonto i en annen bank enn den lokale banken. F.eks så har yabank 3,4% i rente inntil 500.000 uten noen begrensninger i antall uttak.

Ikke vær trofast bankkunde! Det lønner seg kun for banken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...