MonsterTurbine Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hey, kunne trengt litt hjelp med en forvaltningsrettsoppgave jeg skal levere inn. Har også tentamen etter påske, og vil ha litt innspill fra andre om hvordan jeg best bør løse denne oppgaven slik at jeg stiller sterkt på tentamen. Oppgaven er under. Guri Madsen har søkt bygningsmyndighetene i kommunen om å få utvide huset sitt. Hun fikk avslag på søknaden. Det forbauset henne, for en nabo som bodde noen hus bortenfor hadde fått godkjent en tilsvarende forandring for et år siden. Hun reagerer også på at hun ikke fikk se dokumentene fra den interne saksbehandlingen i kommunen. Avslaget var ikke begrunnet. Hun fikk bare en telefon med beskjed om at søknaden var avslått. Guri er ganske oppgitt. Hun lurer på om det kan ha hatt betydning at hennes eks-mann sitter i bygningsrådet. Hun er også usikker på hva hun kan stille opp med nå. Drøft og vurder de rettslige spørsmålene som denne oppgaven gir grunnlag for å reise, slik at Guri kan få klarlagt sin juridiske stilling i denne saken. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Har hun krav på innsyn i saksdokumentene? Ja. Sjekk offentleglova. Er eks-mannen hennes inhabil? Ja, sjekk forvaltningsloven § 6 c). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå