NorLord Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Sant nok Prøve å få noen fakta på bordet her da :smile: MSI k7t turbo raid: Ingen prob å instalere w2k på i det hele tatt Som sagt...bare å trykke på F6 under instalasjon (diskett nr1) Resten går som en lek (har ett msi k7t t raid) Men ikke det som var problemet her.... Asus kortet har tydeligvis en ata100 (separat) kontroller Samme prosedyre det...press F6 under instalasjon , diskett1 , resten skal være piece of cake I teorien iaf Lykke til Frankie /jan Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 ...hei hei alle sammen...Endelig... Jeg prøvde meg litt frem, jeg fant noen drivere hos Asus.com 1.60 drivere for Windows 2k, disse funket veldig fint. Som mojne_tisra har påpekt så har jeg ikke noe RAID kontroller, dette stemmer. Men som også NorLord og andre nevnte tidligere så har jeg ATA100 kontroller uten RAID. Dette likte ikke Windows 2k, men jeg brukte de driverene jeg fant hos Asus og la dem inn på en diskett og dette funket veldig fint. Endelig har jeg fått installert Win2k Pro, endelig kan jeg lese til MCP :razz: Jeg takker alle sammen for en kjempe innsats...mojne_tisra *hehe* det er vist ikke bare her man kan få hjelp, til og med i klasse rommet (c ya in da school :razz: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Friday13 Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 19:50, mojne_tisra skrev:Robinei har ikke noe poeng der siden filene er kopiert til hardisken.Uten RAID driver kan installasjon program aksessere disken enngang. Jo han har et poeng. En RAID-kontroller er der for å gi systemet inntrykk av at du bare har en disk selv om du har flere, innstallasjonen til W2K kopierer filer inn til harddisken før du får mulighet til å laste drivere og hvis du har en RAID-kontroller vil innstallasjonen krasje som beskrevet her hvis du ikke laster driverne. Jeg har RAID-kontroller...jeg har prøvd... Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Flotter's Frankie Og jeg beklager hvis jeg har vært spydig eller sagt noe upassende til noen her Bra at du fikk fixet det iaf :wink: /jan Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hadde samme problem, det løste seg da jeg la drivere fra promise (ATA100) på diskett og trøkka F6 for å finne drivern under installasjon.. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg ville prøv å bytte kabel til en "gammel" ATA-33 kabel . Jeg fikk den feilmeldingen en gang , det fungerte når jeg byttet til ata-33 kabel . Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 til NorLord, for all del du har ikke vært spydig en plass :smile: Jeg syntes det er bra at folk kommer med forskjellige innlegg, noen har fått til å installere win2k med drivere, andre har formatert HD`en og det har funket. Jeg syntes det er helt toppis at all slik informasjon kommer frem i lyset, men for meg så var det uaktuelt å formatere c:, da jeg har installert Win98 på den, og jeg skal kjøre dual boot,jeg glemte å nevne det i farta, pytt pytt, alt fynker helt super dupert nå. Takk til alle som har vært med å fikse problemene mine Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå