Gå til innhold

Reklamasjon på tv hvor butikk gjør det veldig vanskelig


Anbefalte innlegg

For ca. 3 år siden kjøpte jeg meg en tv gjennom deal.no, for noen måneder siden fikk den vertikale striper og ble sendt inn på service for ca 1 1/2 mnd siden. Deal.no ville ikke reparere og tilbød meg istedet ny tv. Tv'ene de tilbød var forholdsvis ulik den jeg hadde levert inn så gikk heller inn med et mellomlegg og kjøpte en dyrere tv (et problem her er at deal.no har sinnsykt dårlige priser på alt nå + dårlig utvalg så var bare en tv som var ok prisa med de specsa jeg ønsket).

 

Denne bestilte jeg 28.3.2011 og den skulle sendes asap. Etter 12 dager med endel purringer viser det seg at de ikke "finner" tv'en, og jeg måtte velge en ny. sier da ok, ga de to alternativer og sa jeg regner med samme pris på disse som den jeg hadde bestilt (var litt dyrere, typ 2 tusen, men det var fortsatt over markedspris på disse). Etter dette har jeg ikek hørt stort fra de på en uke - 10 dager. Hva gjør man her? Kundeservice på telefon kan ikke hjelpe, de kan bare henvise til mail og der svarer ingen..

 

Hva har jeg rett på her? Heving av kjøp utgår vel siden tv'en bare er levert inn 1 gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis selger verken kan rette eller levere tilsvarende ting uten vesentlig ulempe for deg så krever du heving (dvs. pengene tilbake).

 

Ved omlevering skal det leveres tilsvarende ting uten kostnad for deg, om butikken bare har dyrere varer med tilsvarende egenskaper (eller bedre) enn den varen du i utgangspunktet hadde, så er det butikkens problem. Du skal i det tilfelle ikke betale et mellomlegg. Hvis butikken ikke har tilsvarende vare så er det også butikkens problem.

 

Hvis jeg var deg ville jeg nå hevdet at butikken uansett har brukt opp sine to avhjelpsforsøk; de har forsøkt å reparere en gang, de har forsøkt å omlevere en gang uten å greie det, og de har heller ikke greid å omlevere ved andre forsøk. Det gir 3 avhjelpsforsøk totalt.

 

Se forbrukerkjøpsloven spesielt Kapittel 6: http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

Du som kunde kan også kreve heving av kjøp dersom avhjelp ikke utføres innen rimelig tid - altså reparasjon eller levering av ny tilsvarende vare. Dette er uansett antall forsøk.

 

Så om det drøyer noe spes mer nå ville jeg krevd heving av kjøp umiddelbart.

 

Problemet ditt ligger i at deal/elprice sliter stort for tiden økonomisk (elprice-delen ble slått konkurs i vinter..), dette er nok mye av årsaken til at ting tar tid.

 

Purr daglig, få tak i mailadresse til folk høyere opp og legg de på kopi.

 

Men krev heving av kjøp fra og med NÅ. Det sikrer kanskje fortgang i saken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...