Gå til innhold

Wii 2-annonsering nær?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg Nintendo rett vil den nye konsollen ikke overgå PS3 eller 360 i rene hestekrefter.

Det hadde nesten vært imponerende gjort av Nintendo. I 2012 vil 360 og PS3 være eldgamle, og det burde være enkelt å lage en sterkere konsoll og selge den for 299$.

 

Husk på at Wii er den eneste Nintendo-konsollen som har droppet det tradisjonelle grafikkhoppet. Det er ikke sikkert at Nintendo vil gjenta strategien denne gangen.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Kjenner jeg Nintendo rett vil den nye konsollen ikke overgå PS3 eller 360 i rene hestekrefter.

 

Det spørs hva de satser på. Det var aldri meningen at Wii skulle stille i samme klasse som xbox360 og PS3 grafisk, men satset på et helt annet marked. Om Wii 2 også satser på samme marked som Wii vil hardwaren være bedre enn Wii, men dårligere enn hos de to andre store konsollene. Og når vi ser salgstallene til Wii blir jeg ikke overrasket om nettopp det er tilfelle. ;)

 

Edit: Og for den saks skyld er PS3 en god del kraftigere enn xbox360, men hva hjelper det når ingen klarer eller gidde utnytte det? PCen er helt klart den sterkeste av de alle, men har itl gjengjeld de dårligste spillene. Enkelte unntak er det jo, men de fleste multiplattformspillene er dårligst på PC av de tre store.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Kjenner jeg Nintendo rett vil den nye konsollen ikke overgå PS3 eller 360 i rene hestekrefter.

 

Dette er helt ufattelig historieløst, og tydelig skrevet av en Sony-fanboy. For å belære deg litt om spillhistorien:

 

Nesen var meget kraftig for sin tid, men Master System var noe sterkere.

Snes var kraftigere enn Mega Drive

N64 var betydelig kraftigere enn PS1

Gamecube var kraftigere enn PS2

PS3 er betydelig kraftigere enn Wii.

 

Ser du et mønster her som gjør at det gir mening å skrive det du skriver? Tenkte meg det ja. Sjekk fakta før du kommenterer neste gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg Nintendo rett vil den nye konsollen ikke overgå PS3 eller 360 i rene hestekrefter.

 

Det spørs hva de satser på. Det var aldri meningen at Wii skulle stille i samme klasse som xbox360 og PS3 grafisk, men satset på et helt annet marked. Om Wii 2 også satser på samme marked som Wii vil hardwaren være bedre enn Wii, men dårligere enn hos de to andre store konsollene. Og når vi ser salgstallene til Wii blir jeg ikke overrasket om nettopp det er tilfelle. ;)

 

Edit: Og for den saks skyld er PS3 en god del kraftigere enn xbox360, men hva hjelper det når ingen klarer eller gidde utnytte det? PCen er helt klart den sterkeste av de alle, men har itl gjengjeld de dårligste spillene. Enkelte unntak er det jo, men de fleste multiplattformspillene er dårligst på PC av de tre store.

 

De burde få til noe bedre enn en 7 år gammel konsoll. Det er i overkant svakt i så måte.

 

PS3 er ikke kraftigere der det teller, nemlig i forhold til spill, og det er jo fristende å spørre hva slags multiplattformere du har prøvd på PC?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Kjenner jeg Nintendo rett vil den nye konsollen ikke overgå PS3 eller 360 i rene hestekrefter.

 

Det spørs hva de satser på. Det var aldri meningen at Wii skulle stille i samme klasse som xbox360 og PS3 grafisk, men satset på et helt annet marked. Om Wii 2 også satser på samme marked som Wii vil hardwaren være bedre enn Wii, men dårligere enn hos de to andre store konsollene. Og når vi ser salgstallene til Wii blir jeg ikke overrasket om nettopp det er tilfelle. ;)

 

Edit: Og for den saks skyld er PS3 en god del kraftigere enn xbox360, men hva hjelper det når ingen klarer eller gidde utnytte det? PCen er helt klart den sterkeste av de alle, men har itl gjengjeld de dårligste spillene. Enkelte unntak er det jo, men de fleste multiplattformspillene er dårligst på PC av de tre store.

 

De burde få til noe bedre enn en 7 år gammel konsoll. Det er i overkant svakt i så måte.

 

PS3 er ikke kraftigere der det teller, nemlig i forhold til spill, og det er jo fristende å spørre hva slags multiplattformere du har prøvd på PC?

 

AtW

 

De fleste multiplattform spill er best på PC. Åpenbart men det er noen spill som gjør en skikkelig dårlig jobb på pcversjonen. Star Wars the force unleashed var jo fryktelig på pc etter min mening...

Lenke til kommentar

Nå skal det ikke mye til å overgå Xbox 360 og Playstation 3 når det gjelder hestekrefter. De to konsollene er jo tross alt snart seks år gamle, og det har funnet sted et par generasjonshopp i skjermkort-segmentet. Prosessor- og minne-segmentet har også sett en relativt lik utvikling. Nå ryktes det riktignok at denne nye konsollen til Nintendo skal bruke en PowerPC-prosessor (hvis så, antagelig for å sikre enkel bakoverkompatibilitet), men det er likevel ingenting som tilsier at den ikke skal kunne holde følge med dagens prosessor fra Intel og AMD.

 

Når det er sagt er maskinvaren ikke det mest interessante. Nå som såkalte HD-tver har blitt så vanlige, vil nok Nintendo uansett ha støtte for 1080p på sin neste konsoll. Noe annet hadde vært dårlig markedstaktikk. Hvor god maskinvaren blir ellers er det vanskelig å si noe om. Det som er mer interessant er jo hva de vil gjøre interaksjonsmessig med konsollen. Nå som Sony og Microsoft har lansert hver sin løsning på bevegelseskontrollerte interaksjoner i spill, må Nintendo finne på noe nytt om de fortsatt vil tilby et unikt produkt konkurrentene ikke har. Det ryktes blant annet at de ser på håndkontrollere med innebygget touch-display. Dette trenger ikke å være "far off" når man tar i betraktning Nintendos lange erfaring med nettopp denne typen interaksjon gjennom Nintendo DS og 3DS.

 

Det jeg gjerne skulle sett var at de jobbet videre med nye ideer rundt denne pulsmåleren. Nå som vi har spill(konsoller) som registrerer alle dine bevegelser, kunne det kanskje være en ide å lage en konsoll som registrerer den fysiske og (til dels) psykiske aktiviteten din. Med en puls og svettemåler kunne for eksempel et grøsserspill avgjøre når den skulle aktivere skumle events. En tanke går til Amnesia: The Dark Decent, som kunne gjort at ingame spilleren pustet høyere jo høyere puls du har, for på den måten å tiltrekke oppmerksomhet fra noen av de få monstrene i spillet. En annen mulighet er at mer actionorienterte grøssere roer ned på spawningen av onde kryp når de merker at hjerteraten går ned (på grunn av "over saturation").

Lenke til kommentar

Hadde ikke blitt forundret om Wii2 stiller med hardware som kjører HD tilsvarende X360 og PS3... Hvor da MS og Sony tar et nytt sjumil-steg på innmatfronten og peiser på med noe i retning 4K-oppløsning...

:roll:

Håper det var humor i den siste setningen din.

Det er særdeles liten sannsynlighet for at vi får 4x dagens oppløsning innen to år, som er den antatt maksimale tiden innen MS og Sony lanserer nye konsoller.

1080p er en etablert standard som neppe forsvinner med det første.

 

Litt informasjon for å sette det i perspektiv:

Ytterst få PS3 og Xbox 360-spill kjører i native 1080p. De fleste har lavere oppløsning eller er oppskalert til 1080. Konsollene er ikke kraftige nok til å kjøre 1080p med god AA i tunge spill.

Jeg setter heller en knapp på at MS og Sony gir ut konsoller som kun har spill med 1080p, minst 4xAA og ingen spill med lavere oppløsning.

 

Link til liste over faktisk oppløsning på spill:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...