Gå til innhold

Dell XPS 17 - noen erfaringer der ute?

Anbefalte innlegg

Som tråden tilsier så er jeg nyskjerrig angående denne bærbare spillpcn til Dell. Er det noen som har skaffet seg denne pcn ennå og kan dele noen opplevelser med oss andre? Specs og feks sammenligningner med andre pcer etc settes selvølgelig veldig stor pris på :)

Det lille negative jeg har fått med meg er at XPS spill-bærbare har en tendens til å bli litt i overkant varme. Nå husker jeg ikke helt hvilke konfigurasjoner som var tatt i bruk, men også av å se på dens relativt flate men særdeles vakre ytre, så kan man kanskje bli litt skeptisk til at luftinga er bra nok? Mente jeg leste om klaging på at det bare var 1 vifte i denne XPS 17...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan jeg svare litt, jeg kjøpte denne maskinen for tre uker siden (en måneds bestillingsprosess i forkant), men returnerte den for to uker siden. Grunn, varme.

Jeg hadde GT555 kortet, en særdeles spennende kort i øverste middelklasse, og hovedgrunnen til at jeg bestilte, sammen med i7-2630 prosessoren selvfølgelig.

Men, Dell har klart tidenes mest idiotiske innvendige design på denne. GPUen ligger plassert direkte under venstre håndsleddsstøtte og de har klart å uttruste maskinen med EN (1) vifte!

Nå vet ikke jeg om det var noe feil med min eller hva, men etter å spilt COD en time satt jeg med en knitrende/brennende følelse i venstre hånd. Ekstremt ubehagelig. Dog, intern varme på GPU var maks 67 grader, hvilket egentlig sier at det er god kjøling og ikke noe feil. Sannsynligvis er plasten over GPU for tynn og det er ikke noen annen form for barriere hvilket gjør at mesteparten av varmen går rett opp i hånden din. I tillegg må den stakkars enslige vifen jobben på overtid fordi i7 prosessoren fint går opp til 72 grader, i tillegg til GPU varmen. Jeg fikk igjen pengene på seks dager og har bestilt en Asus G73SW som ligger i posten. 2500 kr mer, men et enormt kjølesystem, bedre skjerm, bedre tastatur og en mer tekno hardisk (+ mye bedre skjermkort) gjør det verdt det. IKKE kjøp XPS 17. Den er gullegod, helt til du skal bruke skjermkortet, men da svikter det totalt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...