Gå til innhold

trådløst internett på bærbar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en bærbar pc på komplett.no og når jeg fikk pcen, så funket ikke det trådløse nettet..jeg har installert drivere som trengs. Når jeg kobler til TP-kabelen funker nettet. Fikk med en asus driver cd, men den var uleselig..kunne ikke huket av de driverne som jeg trengte og installere de, så installerte driverne manuelt.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke ser noen nettverk tilgjengelige når du trykker på nettverksikonet nede på oppgavelinjen, i systemfeltet, så er det fordi det ikke finnes noe trådløst nettverk, eller fordi den trådløse modulen i pc'en ikke fungerer eller ikke er påslått. Det er derfor jeg sier at det holder ikke å ha installert driver, eller slått det på via software, det er ofte også en egn knapp eller en tastkombinasjon av Fn-tasten + en annen tast på en bærbar datamaskin.

Er det Windows 7 vi snakker om?

Lenke til kommentar

trykk på start-knappen. Skriv enhetsbehandling i søkefeltet rett over, trykk på enter-knappen.

I enhetsbehandling, se nedover i lista till du finner nettverkskortene. Er det en gul trekant der? Trykk på pilen rett foran nettverkskortene - hva står det der?

Du får unnskylde hvis du synes jeg er omstendelig - jeg aner ikke hvor datakyndig du er :whistle:

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da er jeg tom for idéer. Hvis trådløsmodulen er der, den har driver, er slått på .... og du likevel ikke kan finne noe nettverk, kan det være f.eks. at selve wi-fi antennen mangler, eller det er noe gærnt med enten trådløsmodulen eller kontakten mellom dette og hovedkortet ... vanskelig å si. Har du kunnet koble deg på det trådløse nettverket før, uten problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...