plaindog Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Ok her er problemet. Jeg får verken installert Windows 2000 eller Windows XP. Grunnen er at når jeg kommer til skjermen der det står "Starting Windows" så blir skjermen sort og alt henger seg fullstendig. Det startet med at maskina ikke ville boote og hang seg ved mup.sys. Ikke ****** om den ville videre. Da sprang jeg opp til en kompis og reinstallerte XP på hans HW. Greit nok den startet fint der men når jeg kommer tilbake så henger den på samme stedet. Mistanken var at jeg hadde gjort et eller annet med Bios men etter en reset der så er problemet det samme. Uansett hvordan jeg prøvde å installere Win2K eller XP så fikk jeg samme problemet. Klikker snart her Anyway jeg har søkt en del på nettet for å finne informasjon og det endte opp med at jeg installerte Win98 istedenfor. Huuraaa!!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre så jeg postet like godt en her i samme slengen. Har noen vært borti dette problemet så please svar :o Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hadde samme problem tidligare. Då var det konflikt mellom hovedkortet og skjermkortet mitt (Gainward GF4 TI4200) som var problemet. Kanskje det er dette som er problemet hos deg og? I allefall gikk det greit om eg brukte eit anna skjermkort då, og no når eg har skifta hovedkort går alt knirkefritt med det nye GF4 skjermkortet også.... Lenke til kommentar
plaindog Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Hmm interesting. Jeg har selv et GF4 Gainward kort. skal teste det. Må se om jeg greier å skrape sammen et eller annet skjermkort først hehe Takk for tipset Lenke til kommentar
plaindog Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Det fungerte som bare f***. Fjernet GF4 kortet Dytta inn et GF2 kort Reinstallerte XP Bytta kort Alt funker Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Bra at det ordna seg for deg..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå