hkg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg fjernet shim'en på mitt sapphire 9700np kort i håp om at kjøleren skulle få bedre kontakt med coren på kortet. Men etter jeg gjorde dette og monterte standardkjøleren igjen, har det dukket opp et problem som jeg tror skyldes varme. Plutselig fryser pc'en litt /(i windows), og deretter settes oppløsningen til 640*480/16 farger. Samtidig som jeg får vite at et "device has failed" og at jeg må må restarte for at ting skal bli normalt igjen. Jeg tror problemet skyldes varme, og kortet kjennes veldig varmt ut. Noen som har noen tips for hva jeg burde/kan gjøre eller hva jeg har gjort feil? Jeg har en crystal orb liggende, men orker ikke bråket. En ting til: finnes det et program hvor man kan sjekke temp. på radeon kort? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hva med å montere på shimen igjen? eller dobbelt sjekke om du har for mye/lite pasta på VPUen ... eller om det er synlige skader på kortet... Lenke til kommentar
døderlein Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 fikk samme problem etter at jeg monterte vannkjøling på mitt sapphire 9700np. Fjerna også shimen. Men, det finnes håp. I mitt tilfelle installerte jeg en tidligere driver i forsøk på å kunne spille vice city uten at den låste seg(i og med at VC ikke støtter siste versjon), og det funka. Installerte senere den nyeste driveren og nå funker alt helt flott, uten shims. Har klokket som bare juling. Lenke til kommentar
josh Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Har du ett intel kort? Mener å ha lest noe om inkompatibilitet mellom intel chipset og ATI Radeon 9700 kort. Jeg har opplevd dette en eller to ganger, begge etter at jeg fikk i875 kortet mitt... Lenke til kommentar
hkg Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Har ikke intel, så det er ikke problemet. Tror ikke det hjelper å montere på igjen shim'en heller, da blir det jo dårligere kontakt mellom core og kjøler... Får prøve meg fram litt og til nøds montere på crystal orb.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå