Gå til innhold

Problem etter fjerning av shim på 9700np

hkg

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet shim'en på mitt sapphire 9700np kort i håp om at kjøleren skulle få bedre kontakt med coren på kortet. Men etter jeg gjorde dette og monterte standardkjøleren igjen, har det dukket opp et problem som jeg tror skyldes varme.

Plutselig fryser pc'en litt /(i windows), og deretter settes oppløsningen til 640*480/16 farger. Samtidig som jeg får vite at et "device has failed" og at jeg må må restarte for at ting skal bli normalt igjen.

Jeg tror problemet skyldes varme, og kortet kjennes veldig varmt ut.

Noen som har noen tips for hva jeg burde/kan gjøre eller hva jeg har gjort feil? Jeg har en crystal orb liggende, men orker ikke bråket.

En ting til: finnes det et program hvor man kan sjekke temp. på radeon kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk samme problem etter at jeg monterte vannkjøling på mitt sapphire 9700np. Fjerna også shimen. Men, det finnes håp.

I mitt tilfelle installerte jeg en tidligere driver i forsøk på å kunne spille vice city uten at den låste seg(i og med at VC ikke støtter siste versjon), og det funka. Installerte senere den nyeste driveren og nå funker alt helt flott, uten shims. Har klokket som bare juling.

Lenke til kommentar

Har ikke intel, så det er ikke problemet. Tror ikke det hjelper å montere på igjen shim'en heller, da blir det jo dårligere kontakt mellom core og kjøler... Får prøve meg fram litt og til nøds montere på crystal orb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...