Ms. Mango Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Trenger noen helt greie plugger jeg kan bruke til iPod-en på bussen, fly o.l. Budsjett er egentlig ganske åpent, men ser for meg noe til 200-300 kroner. Helst som er mulig å oppdrive i norsk nettbutikk, eller i utbredt fysisk butikk. Det viktige er at de ser OK ut, lyden er grei, de sitter bra i ørene og at de helst ikke lekker lyd til omverdenen (eller andre veien). Noen tips? Har funnet masse på nettet som matcher prisklassen, men har ikke noen kunnskap som lar meg skille det som er OK fra det som er mindre bra. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Sennheiser CX300 er neppe et dumt valg. Burde være mulig å få tak på til litt over 300. Hakket under finner du f.eks. Creative EP630, som er helt greie. Clas Ohlson selger de til 250kr, om du foretrekker fysisk butikk. 1 Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Er forskjellen veldig stor mellom disse, tror du? Ser alle nettbutikkene som selger det fra Sennheiser skal ha 100 kroner eller mer for å sende det, så da ble det litt dyrere. Det fra Creative fikk jeg for rundt 200. Til sammenligning har jeg et Koss PortaPro som jeg kjøpte for 7-8 år siden som jeg bruker nå. Så lenge de er bedre/like god som dette er jeg egentlig fornøyd (samt at jeg kan bruke dem uten å skjemst i offentligheten). Regner med plugger generelt sett ikke vil lekke i nærheten av like mye lyd som disse. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Gikk selv fra vanlige iphone øreplugger, som ikke ville sitte skikkelig i ørene, til Cx300. Jeg merker utrolig forskjell i hvert fall. Bassen er mye mer klar og tydelig, musikken høres rett og slett mye bedre ut. Har hatt gode erfaringer med tidligere sennheiser produkter som HD555. Endret 15. april 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Lyden på EP630 er nok ikke helt tipp-topp, men den er absolutt brukbar. PortaPro leverer nok kanskje bedre lyd, men det krever at du sitter i et helt stille rom (isolasjon skal absolutt ikke undervurderes). I.f.t. CX300 er nok EP630 litt mindre "definerte" i lyden, men det er tilgivelig med tanke på prisen. Krever likevel at du liker en litt "tung" (basstung) lyd med det som hører til. Til prisen er de uansett fine saker. Felles for nær alle øreplugger av denne typen er at de lekker minimalt. EP630 er intet unntak. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg har elendig erfaring med byggekvaliteten (?) til Sennheiser CX 300 II. I det første settet forsvant lyden i den ene pluggen etter ca. to-tre måneders normalt bruk. Returnerte og fikk tilbake en med eksakt det samme problemet ut av boksen, altså D.O.A. Returnerte naturligvis også dette settet umiddelbart. Dette kan jo selvfølgelig bare være helt kausalt, men mitt inntrykk av disse ørepluggene er likevel elendig og at Sennheiser dessverre langt fra alltid leverer kvalitetsprodukter. Det er nesten så en skulle tro pluggene jeg hadde kjøpt var "fake" (fra CDON.no) ... Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Jeg har elendig erfaring med byggekvaliteten (?) til Sennheiser CX 300 II. I det første settet forsvant lyden i den ene pluggen etter ca. to-tre måneders normalt bruk. Returnerte og fikk tilbake en med eksakt det samme problemet ut av boksen, altså D.O.A. Returnerte naturligvis også dette settet umiddelbart. Skjedde det samme med meg også etter noen uker på det første settet. Tror ikke de tåler at man drar så mye i ledningene/vanlig bruk. Har hatt mitt 2. par i noen mnd. nå og de ser ut til å fungere så langt. Endret 15. april 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Da lurer jeg nesten på om jeg bare skal gå for Creative sine. Byggekvalitet er litt viktig, da jeg har en tendens til å kunne være litt røff med dem. Har slitt en del jacker ved å f.eks. dra til med iPod-en via den. Men kom over denne på nett: http://www.lydogbilde.no/test/test-av-jays-a-jays-three Kunne det vært en god investering? Ser ut til å være mye for pengene. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 De er litt dyrere, men Jays a-JAYS THREE: http://cdon.no/elektronikk/jays_h%C3%B6rlur_in-ear_a-jays_three-10783575 og Sennheiser CX400-II: http://cdon.no/elektronikk/sennheiser_cx400-ii_precision_svart_in-ear-4070904 er veldig gode propper for pengene, har hatt begge og det er veldig bra lyd i de. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Har hatt mine Jays a-JAYS TWO i litt over 2mnd. og nå har den ene pluggen sluttet å gi lyd fra seg. Har behandlet de pent og kan rett og slett ikke skjønne hvorfor den har tatt kvelden. Dersom det er en indikasjon på byggekvaliteten til Jays så ville jeg holdt meg unna, men det er alltids mulig at jeg har vært uheldig. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg har brukt mine Jays a-Jays THREE i flere måneder uten problemer.. Men har hørt om problemer med ONE også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå