pzeudo Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Linken til Anandtech nederst på side 2 er feil, "http://www.anadtech.com/" <-- mega site for bible studies. Mangler en n mao. Endret 16. april 2011 av pzeudo Lenke til kommentar
spiller1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Sjekk hvor mange som har trøbbel med OCZ Vertex2 før du kjøper denne. Disk som ikke synes hvis du kjører Intel RST 10 drivere, BSODs, fryser etter dvale i win7... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Sjekk hvor mange som har trøbbel med OCZ Vertex2 før du kjøper denne. Disk som ikke synes hvis du kjører Intel RST 10 drivere, BSODs, fryser etter dvale i win7... Jeg har ingen problemer med min Vertex 2, dessuten er dette Vertex 3. Ny maskinvare inni, ny software inni, de samme problemene trenger ikke være der. Vertex 3 har fantastisk ytelse uansett. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Ser at både Netshop og Digital Impuls har 2 versjoner av 120 GB utgaven på listen sin. Den eneste forskjellen jeg kan se er at produktbeskrivelsen på den ene starter på OCZ og den andre ikke. Så står det "mi" bak VTX3 på den uten OCZ. Noen som vet forskjellene på disse? Det er ca 300,- pris differanse. OCZ sine sider har kun en ser det ut til, uten noe merking Endret 23. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 MI står for "Maximum IOPS " Den yter naturig nok bedre enn standard V3. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Takk, nå så jeg at det stod vertex 3 Max der også. Godt jeg så dette. Hadde 2 av den andre i bestilling til kun 30,- mindre enn max. Da endrer jeg det. EDIT: Det står faktisk Max på begge, men det er ett komma før på den ene, og etter på den andre. Endret 23. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1337860 Lenke til kommentar
lyon Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvor mye bedre er Vertex 3 kontra 2? Er det dumt å punge ut for en billigere vertex 2 nå? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Det kommer ann på resten av maskinvaren din, budsjettet, og om du har SSD fra før. Om du ikke har SSD fra før vil du sansynligvis bli fornøyd med vertex 2 og bruke den et år eller to før du kan kjøpe det neste store innen SSD. Lenke til kommentar
lyon Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ok, nei har kun vanlig 7200 hdd nå. Poenget er at jeg trenger noe bra for å ta opp rå video fra xbox/ps3 osv.. Men når jeg gjør dette nå, så lagger det veldig. Tipper det ordner seg med en SSD? Specs er: gigabyte ud7 1366 HK, i7 930 Cpu, 470gtx sli og 6 gb ddr3 ram. Vil jo helst ha det beste, men om jeg får Vertex 2 ca halvspris under 3 så er det vel smart? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Om du skal ta opp mye video anbefales IKKE sandforce SSDer, da du ikke får benyttet kompressjon på allerede komprimert data (så og si alle mediafiler). Om du skal ta opp video og slikt er Intel 510 et godt valg, og om du finner de til lavere pris er Crucial M4 og Intel 320 også gode valg. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvis han tar opp råvideo så er den vel ikke komprimert fra før av? Da funker vel sandforce like bra som de andre? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Om det er fullstendig rå video ja, men da snakker vi fort massive datastrømmer. Jeg trodde det meste av opptaksprogramvare komprimerte lossless on-the-fly til en håndterbar bitrate, men jeg har ikke hatt noe med det å gjøre. Om man snakker om type .raw filer er SandForce OK. Det kan sjekkes fort med et zip program, kan filene komprimeres nevneverdig kan man vurdere SandForce. Lenke til kommentar
epsen2 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Vil denne fungere på en maskin med SATA-150 tilkobling? Nærmere bestemt denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485022#extra Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Vil denne fungere på en maskin med SATA-150 tilkobling? Nærmere bestemt denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485022#extra Ja, men det er ikke noe nevneverdig å hente over Vertex 2, som er billigere. Lenke til kommentar
Soulvoid Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Har kjøpt en OCZ vertex 3, og det kan godt være at den er rask men makan til problemer skal du jammen lete lenge etter. Hva er vitsen med å ha verdens raskest disk når den henger til stadighet i 1-2 minutter og gir deg bluescreen flere ganger til dagen? Jeg er ikke den eneste med problemer, det er ganske tydelig hvis man tar en tur innom OCZ sitt forum. Ikke har de to seneste firmware oppdateringene hjulpet heller... OCZ sin løsning på problemet er type secure eraze, flash firmware, reboot til annen os, fresh install windows, reboot, instaler driver en om gangen, reboot et par ganger for hver driver, gå inn i Windows experience index, reboot, reboot igjen, etc... Det burde stå en stor minus på stabilitiet/firmware issues på denne. For min del så skal den i retur! Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det var snakk om at et stort problem med de nye SandForce SSDene var ustabilitet med Intel's strømsparingsfunksjoner for SATA. Har du prøvd å skru av disse, og sjekke om noe strømsparing står på i eventuelle Intel drivere? Lenke til kommentar
e-lorvi Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Vertex 3'en min har sunket kraftig på Windows systemklasefiksering. Hva kan dette skyldes? :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå