Morgens Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hei, for 10+ år siden fikk jeg beskjed om at det ikke var lurt og gjøre for mye annet mens pc brant cd. Er det slikt fortsatt? Bruker Nero og brenner .iso til DVD og lurer på hva jeg kan gjøre mens jeg brenner filmer. Gode forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Alle nyere brennere har justerbar hastighet som endrer seg hvis brenneren begynner å få lite data i bufferet. Og med dagens CPU'er og RAM hastigheter så er dette neppe noe du trenger å bekymre deg over. Ikke spill Call of Duty eller spille av en dårlg kodet 1080p video samtidig med brenning er vel mitt råd. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Takk. Forsåvidt slik jeg også gjør det, men hva skjer hvis jeg pakker ut RAR filer eller kopierer 30 GB samtidig som jeg brenner? Vil Nero gi beskjed eller blir det "hakk" på plata jeg brenner? God påske! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Takk. Forsåvidt slik jeg også gjør det, men hva skjer hvis jeg pakker ut RAR filer eller kopierer 30 GB samtidig som jeg brenner? God påske! Alt for mye stressende disk-aktivitet på samme disk som iso-imaget du prøver å brenne ligger kan bli et problem. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Utpakking av komprimerte filer er også noe av det mer prosessorintensive du kan gjøre så det kan hende det er lurt å unngå det også Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 OK, takk - selv om det ikke akkurat var de svarene jeg ville ha da. Takk. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Du kan ta en kaffepause, eller stikke hodet ut av vinudet mens DVD-brenninga pågår Ellers stiller jeg meg bak de andre her, ingen CPU- eller harddisk-intensive oppgaver Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Joda, en liten pause skader aldri. Jeg er gammel nok til og huske tiden når man låste maskinen fullstendig ved brenning av cd. Vi tok (stjal) meget dyre plater på kontoret og kopierte over en lav sko... Hadde vel håpet at teknologien hadde gått fremover, men det ser vel ut av "plater" som medium fases ut før det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå