Gå til innhold

Plan for å få mer volum

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kar på 21 år som har trent styrke en stund. Jeg har ikke veldig store muskler. Er over 190 og ca 85kg. Jeg synes selv jeg løfte greit. Tar veldig greit 30kg med hantler på skulderpress, og 35kg på hantelpress. 45 i bicepscurl. Jeg har lyst til å få større muskler altså.

Jeg tenker jeg må øke reps(kjører 8-10 nå), og å ta inn mer kalorier.

Men synes dere jeg burde bli sterkere før jeg begynner å bygge mer volum, eller er dette et godt utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få mer volum enn styrke så er det så lett som å kjøre på med flere repitusjoner, og flere sett.

Det jeg liker å gjøre er å kjøre 8-12 reps, og 3-5 set. Kanskje gå ned litt i vekt hvis du ikke er vant til så mye reps, og så mange set.

Kosthold er også viktig, det er svært viktig at du spiser riktig og ligger på et protein/kalori overskudd.

Lenke til kommentar

Kjør et ordentlig styrkeprogram som foreselått tidligere her. Stronglifts 5x5 Beginner er absolutt å anbefale....og ikke minst...spis riktig og NOK !

Det med høyere rep antall i forhold til volum og få reps for styrke blir ikke riktig og si. Det er ikke så enkelt. Er skrevet utallige artikler om det, fra B. Fagerli bl.a. Det har med intensiteten i forhold til maxløft å gjøre, ikke bare at man kjører f.eks 10-12 reps på en viss vekt..men også antall sett og hvor tungt i forhold til 1rm.

Tror du ikke størrelse kommer med styrke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...