Bjorn-M Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hei. Jeg har nettopp bygget en ny datamaskin. Jeg har kjøpt nytt hovedkort, strømforsyning, en SSD, en vanlig harddisk og 2x4 gb RAM. Jeg kjøpte også en windows 7 oppgradering (familiepakke). Jeg hadde ikke Windows XP installert da jeg installerte Windows 7 (Tabbe). Det som skjedde da, var at jeg ikke fikk akktivert Windows siden jeg må ha XP installert først. Jeg installerte Windows 7 på SSD disken, men har nå problemer med å få den formatert. Man kan formatere fra installasjons vinduet på Windows 7 CD'en, men har hørt at man ikke bør formatere en SSD disk. Finnes det en måte å få fjernet Windows 7 på? + Jeg hadde installert Windows XP på den gamle maskinen, men formaterte og avinstallerte den før jeg fjernet harddisken. Så lurer også på om jeg i det heletatt får installert Windows XP på den nye?? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Du kan godt formatere en SSD, men du bør ikke defragmentere den. Lenke til kommentar
Bjorn-M Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Du kan godt formatere en SSD, men du bør ikke defragmentere den. Kjempe! Der gikk lyset opp. Husker nå at jeg leste det. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Du trenger ikke å foreta deg noe som helst annet enn å kontakte Microsoft Norge og forklare dem problemet. De pleier å være nokså forståelsesfulle overfor folk som har gjort en glipp under installasjon eller oppgradering av gammel Microsoft OS. De vil nok la deg få aktivere, skal du se. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Det er jo helt normalt at man installerer en oppgraderingsversjon på en tom disk. Det skal ikke medføre noen problem for aktivering. Å installere XP først ville dessuten ikke fungert. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Nei, det var det jeg gjorde også, installasjon av Windows 7 fra en Windows 7 Upgrade DVD til en tom SSD ... og hadde ingen problemer med aktivering, Det er derfor jeg mener han bør kontakte Microsoft angående problemet. Endret 14. april 2011 av thomit Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Ved oppgradering lagres ditt gamle OS som en windows.old fil. Slett denne og alt er borte. edit: Leste tråden litt fort. Endret 14. april 2011 av Skrujernet Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ellers finnes det en veldig rask løsning på det å aktivere en oppgraderingslisens av Windows 7 på en pc som ikke har operativsystem fra før: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Er bare en endring i registret og et par kommandoer, så hadde du fått aktivert uten problemer. Google hadde vært din venn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå