Cubus Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 2600K og min 8GB ram P8P67 hovedkort GTX 580 med 3GB video-ram Gainward og Zotac har 3 GB versjoner av GTX 580. Rendering er CPU og RAM avhenging. Jo mer RAM jo mer komplisert scene kan du ha. Modellering er GPU og video-ram avhengig. Jo mer video-ram GPU'n har jo større, mer kompleks modell kan du jobbe med. Jo raskere GPU jo lettere er det å rotere / jobbe på modellen i viewporten. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Skjerm er også viktig. Etter min mening bør du minimum ha en 24". Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Forresten, kunne ikke den nye 2600k prossesoren være et godt alternativ istedenfor den prossesoren du har satt opp? koster 2000 kr mindre og ser ut til å være ganske så hissig når det kommer til de oppgavene du trenger den til. leser du litt lenger opp ser du at jeg anbefalte en i7-970 fordi den har 6 kjerner, 3d-rendering spiser alt det kan av kjerner og ram, så da er det en grei investering http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/17 vil vel si at 2600k kommer relatvit bra ut her, slår i7-980X i mange av testene.. blandt annet 3dsmax. så du mener at 2.200 ekstra er en god investering med tanke på de resultatene? det vil absolutt ikke jeg. Ihvertfall siden den klokker meget bra/enkelt opp til 4Ghz med stock kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå