RoyInge90 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hei. Jeg har begynt å skulle formatere pcen med original windows 7 plate home premium, nå har jeg kommet til at du skal velge hvilken disk du vil installere på. Velger ssd disken en Intel X25 Gen. 2 det kommer opp ei feilmelding som sier: Installasjonsprogrammet kan ikke opprette en ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon. Se loggfilene for installasjon for mer informasjon. Jeg tror jeg trenger en driver for disken, men har vært på Intels sine hjemmesider, der fant jeg kun ett verktøy program. Er det noen som har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg forstår ikke helt hva det er du prøver å gjøre ... er det en formatering av harddisken, eller en ny installasjon av Windows - eller begge deler?' Hvis SSD'en er ny, er den jo ferdig formatert, du trenger bare å foreta en installasjon av Windows. Lenke til kommentar
RoyInge90 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Den er ikke ny nei, kjøpte den i fjor høst ca, trodde jeg hadde fått virus som ikke gikk an å få fjerna med avast, men det visste seg de hadde feil med programmet Tirsdag denne uken. Jeg får til å formatere disken, men når det kommer til at jeg skal installere igjen kommer den feilmeldingen, men tror nå at det kan være feil med windows platen min, skal få lånt en annen sin å prøve. Edit: har nå prøvd en annen windows plate, og det funker enda ikke, da må det nesten være feil med cd rommen min da? Endret 14. april 2011 av RoyInge90 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Har du flere disker enn SSD'en tilkoblet? Prøv i så fall å koble fra de andre før du foretar en windowsinstallasjon. Koble de fra, restart (og sett til å boote fra Windows DVD i BIOS). Lenke til kommentar
RoyInge90 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Det Funka Tusen takk for hjelpen, det skal jeg huske på om det skjer igjen, merkelig at det skulle være slik da men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå