Reeve Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Hei Min lillebror har en MyBook som har sluttet å fungere.. Når jeg kobler den til begynner den å lyse og spinne opp, så den er ikke helt død. I stedet for at pcen oppdager en ny harddisk, kommer det bare opp at Windows ikke kjenner igjen enheten som ble koblet til. Tips til hvordan fikse, hvis mulig, evt. programmer til å få hentet ut data fra den? Endret 14. april 2011 av Zeke Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Prøv å ta harddisken ut av kabinettet og koble den direkte til en stasjonær maskin. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Prøv å bytte port ... er det USB eller eSATA disk? Uansett kan det være nødvendig å fortelle Windows hva som er tilkoblet, hvis det ikke finner det ut selv. Prøv den innebygde problemløsningsfunkjsjonen i Windows. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Vil ikke ta den ut av kabinettet, for da ryker garantien. Det er en USB-disk og ettersom vi har prøvd den i flere PC-er, har vi også prøvd forskjellige porter. Det skal ikke være nødvendig å fortelle Windows hva som er tilkoblet, men det kan kanskje fungere. I så fall, hvordan gjør jeg dette? Har prøvd den innebygde problemløsningsfunksjonen i Windows uten hell. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Vel, nå kjenner jeg ikke så godt til USB-disker, men det trengs vel en egen USB-driver/software for at Mybook'n skal fungere? Og i så fall er det også temmelig vanlig at denne driveren knytter seg til en bestemt USB-port, og vil ikke fungere dersom man bytter port. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Det er feil. Den fungerte før i alle USB-porter, og det er ikke den eneste MyBook-en i huset. De andre fungerer også i alle USB-portene. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Da er jeg blank, og i og med at du sier at du har prøvd den på flere pc'er med samme resultat, tyder det jo på at det er selve disken det er noe galt med. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Nettop, det visste jeg fra før. Derfor spør jeg etter eventuelle programmer som kan redde disken, evt. hente ut dataene på den. Hvis det ender med at jeg må knekke opp kabinettet og koble den til en PC, gjør jeg heller det, men først ville jeg undersøke om det finnes diskbehandlingsverktøy som fungerer for USB-disker. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg har hørt om USB Mybooks som har sluttet med å la seg identifisere av Windows etter at man har byttet USB-kabel. For lang USB-kabel kan føre til at spenningen til Mybook'a blir gærn. Det er ikke dette heller? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Nei, det er det ikke. Det er disken, det er jeg sikker på. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Da melder jeg pass, bortsett fra å lenke deg til denne artikkelen ... det er i hvert fall et sted å begynne. How to recover data from a broken hard drive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå