Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse av hybel

lisA-

Anbefalte innlegg

Har en måned oppsigelse og skal flytte ut 1. juni. Hva skal jeg skrive? Og hvordan blir depositumet overført tilbake til meg?

Skal jeg skrive at jeg sier opp fra 1. mai siden det er da oppsigelsestiden begynner, eller skal jeg si opp fra 1. juni?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver bare:

Oppsigelse av leieforhold

Jeg sier herved opp mitt leieforhold på min hybel i Tulleveien 1, med en måneds oppsigelsestid fra og med 1. mai 2011

Med vennlig hilsen

Ditt Navn

Når det gjelder depositumet, så skal jo dette stå på en sperret konto, som betyr at både du og utleier må være til stede i banken/posten for å avslutte kontoen. Du har rett på innebetalt beløp pluss renter, hvis da ikke husleier finner på å trekke deg i depositum for skader o.l.

---

BalleB

Lenke til kommentar

Dette er klipt og limt fra leieboerforeningens standard-PDF for oppsigelse

Jeg viser til leiekontrakt av (dato) for leieforhold i

(adresse)

og sier med dette opp leieforholdet med virkning fra (dato)

med fraflytning (dato) (klokken).

Altså, hvis du skal si opp i april, disponere leiligheten i mai, men ikke bo der i juni og ikke betale for juni, kan du skrive noe sånt:

Jeg viser til leiekontrakt av (dato) for leieforhold i

(adresse)

og sier med dette opp leieforholdet med virkning fra 1. juni

med fraflytning 31. mai kl 18.00.

Klokkeslettet kan selvsagt settes til 24.00 også, men tidlig kveld er gjerne et greit tidspunkt å forlate på, og se over hybelen sammen med utleier og levere nøkler og slikt.

Dersom du og utleier bor i samme hus eller nær hverandre, lever gjerne oppsigelsen personlig i to eksemplarer, og få utleiers signatur på at oppsigelsen er mottatt på det ene eksemplaret du beholder. Evt. kan du sende oppsigelsen rekommandert, men regn da med noen dagers postgang så utleier mottar det før fristen, seinest 30. april.

Lenke til kommentar
Og hvordan blir depositumet overført tilbake til meg?
Du har forhåpentligvis en depositumskonto sammen med utleier. Da må utleier ta kontakt med banken og frigjøre pengene slik at du har full råderett over dem. Da kan du flytte dem til din egen konto.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...