Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

B41 atombombe Informasjon - Den kalde krigen.

Anbefalte innlegg

Jeg har en oppgave om å skrive om atombombene som ble utviklet under 2. verdenskrig/den kalde krigen og jeg har nå kommet inn på B41 atombomben.

Jeg har søkt litt rundt, men finner ingen steder det står noe om hvor stor ødeleggelsene var.

Jeg har sett på etterfølgeren av B41 bombe, B53 at folk kan få brannskader fra hele 28,7 kilometers avstand og ødelegge infrastrukturen på opp til 14,9 kilometer. Innen 5,7 kilometer vil alle bygninger over overflaten bli ødelagt og innen 4,7 kilometer vil det vere fra 50-90% dødsfall.

Regner med styrkene på B41 og B53 er ganske forskjellig, så jeg trenger lignende informasjon om B41 bomben. Noen som kunne hjelpt meg? eventuelt gi meg en pekepinne?

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utviklingen av B-41 begynte i 1955, og den ble innført i arsenalet tidlig i 60-årene. Teoretisk maksimum yield er på 25MT.

Denne simulatoren er kjekk for å finne ut hvor store ødeleggelser en atombombe lager: http://meyerweb.com/eric/tools/gmap/hydesim.html

Bare husk at du legger inn 25000 i yield-feltet, da dette er i kilotonn. Tabellen nederst på siden forteller hva slags skader som oppstår ved de forskjellige trykkene.

---

BalleB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...