Getingar Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Först kom de Kristna med Ansgar Nu kommer Araberna. Skall historien genta sig? PS Folk som gör slika filmer skadar nordens rykte utomlands. Filmen kunde gott vara på norska. Endret 20. april 2011 av Eysteinn inn illráði 2 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Jeg spiller bare videre på uvitheten og ignoransen du viser i denne diskusjonen. _____________________________________________________________________________________ Altså, det er vanskelig for meg som tradisjonalist og nasjonalist å tilfredstille ditt behov for at folk skal ha samme meninger som deg selv. Du er kulturell marxist. Du vil være, eller du ER faktiskt en "tradisjonalist og nasjonalist". Da synes jeg du får ta livet av Kongefamilien, flytte ut på landet og drive med jordbruk og fiske, brygge øl og spise vassgraut og spekesild. Altså, det er vår tradisjon å klare oss selv, å være uavhengige av naboen. Du vil robbe verden og du er ikke villig til å være selvforsynt. Samtidig som du røver og dreper, så nekter du offrene en eneste tanke. Det finnes samfunn her i landet som betegnes som "anarkistiske", men de er så og si nesten helt selvforsynte. Dette er fremtiden i mine øyne. Utvikling er ikke lengre og lengre vekk fra virkeligheten og naturen, det er motsatt. Endret 18. april 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Har du noen kilder på IQ-påstandene dine? Så kan vi se på de først før vi tar for oss resten. Og husk: IQ != Intelligens. Mener du at IQ er genetisk betinget og at miljøfaktorer som kosthold, utdanningstilbud, levestandad generelt ikke er en faktor? Det er vel en rimelig konklusjon å trekke siden du og et par andre her mener at det ikke eksisterer et signifikant skille når det kommer til IQ og geografiske områder. Gitt at IQ er genetisk betinget, hvordan skal man tolke følgende tekst? http://psycnet.apa.org/journals/amp/31/10/726.pdf (Dette er bare en av hundrevis på området) Istedet for å rope og skrike etter troverdige kilder så kan man heller velge å innse det faktum at miljø trolig er en viktig årsak til at afrikanere scorer lavt på IQ tester. Bare å ta intelligensnivået til nordmenn for 200år siden. Se så om det eksisterer en korrelasjon mellom økt levestandard og IQ. Nordmenn for 200år siden var sikker like intelligente som de fleste afrikanere er i dag. Og ja, den aktuelle teksten tar for seg afroamerikanere. Og dere kan jo gjette hva slags kosthold og utdanning som blir tilbyd en afroamerikaner som holder til i en av de amerikanske ghettoene. Det er ikke mye å skryte av. Case solved. Men det endrer ikke det faktum at det fleste afrikanske asylsøkere som kommer til Norge har en intelligens som er under snittet. Ønsker man å bestride dette faktum så forholder man seg ikke til virkeligheten. Eller kanskje man forholder seg til virkeligheten og mener at IQ faktisk er genetisk betinget. Om så er tilfellet så kreves det nok mer forskning på området, og jeg tror ikke folk vil like resultatene. Så kan man jo spørre seg om lav intelligens er et problem. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Er ikke det de europeiske jødene som har den høyeste gjennomsnitts IQ-en her på jorda? Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg spiller bare videre på uvitheten og ignoransen du viser i denne diskusjonen. _____________________________________________________________________________________ Altså, det er vanskelig for meg som tradisjonalist og nasjonalist å tilfredstille ditt behov for at folk skal ha samme meninger som deg selv. Du er kulturell marxist. Du vil være, eller du ER faktiskt en "tradisjonalist og nasjonalist". Da synes jeg du får ta livet av Kongefamilien, flytte ut på landet og drive med jordbruk og fiske, brygge øl og spise vassgraut og spekesild. Altså, det er vår tradisjon å klare oss selv, å være uavhengige av naboen. Du vil robbe verden og du er ikke villig til å være selvforsynt. Samtidig som du røver og dreper, så nekter du offrene en eneste tanke. Det finnes samfunn her i landet som betegnes som "anarkistiske", men de er så og si nesten helt selvforsynte. Dette er fremtiden i mine øyne. Utvikling er ikke lengre og lengre vekk fra virkeligheten og naturen, det er motsatt. Vent, er du anarkist? Evt. hva er du? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Er ikke det de europeiske jødene som har den høyeste gjennomsnitts IQ-en her på jorda? 1 av 7 nobelpriser går til jøder, så det er godt mulig du har rett. De har også som oftest et høyt utdanningsnivå virker det som og de holder seg unna gris(det er faktisk et veldig usunt dyr). Lenke til kommentar
norgi Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 jeg merke en litt aggressiv stemning mot asylsøkere her Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Mener du at IQ er genetisk betinget og at miljøfaktorer som kosthold, utdanningstilbud, levestandad generelt ikke er en faktor? Det er vel en rimelig konklusjon å trekke siden du og et par andre her mener at det ikke eksisterer et signifikant skille når det kommer til IQ og geografiske områder. Miljø spiller selvsagt en stor rolle i forhold til IQ tester. Bare å ta intelligensnivået til nordmenn for 200år siden. Se så om det eksisterer en korrelasjon mellom økt levestandard og IQ. Nordmenn for 200år siden var sikker like intelligente som de fleste afrikanere er i dag. Du blander sammen IQ og intelligens. Det er ikke det samme. Men det endrer ikke det faktum at det fleste afrikanske asylsøkere som kommer til Norge har en intelligens som er under snittet. Du blander sammen IQ og intelligens. Det er ikke det samme. jeg merke en litt aggressiv stemning mot asylsøkere her Mesteparten av trådene i politikk forumet handler om innvandring, eller blir dratt i den retningen. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 jeg merke en litt aggressiv stemning mot asylsøkere her Du får gråte litt og trøste deg med litt Marxistisk litteratur. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hmm - kanskje på tide å komme tilbake til topic? Hva skal vi gjøre med alle de lysebrune og mørkebrune nye landsmenn som voldtar hvite kvinner i Oslo? Så at lysebune og mørkebrune som voldtar hvite er værre enn hvite som voldtar hvite, eller hvite som voldtar lysebrune? nei, men det ene er ett problem som vi importerer fra andre land Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Her har du nordmenn på sitt ALLER beste.. Heldigvis er ikke alle så "best" av seg, men når de/du får ny PC/mobil/klær/bil/moped til jul/bursdag/påske, ja, jeg vet ikke hva, du har 431 venner og har hatt 147 kjærester, du har en kjellerstue for deg selv og vennene dine, du har en mor og far som bor sammen og gjør ALT for deg, alt har gått på skinner fra du ble født, til du fullførte VGS, til du fullførte universitetesutdanningen.. Selvfølgelig skjønner du ikke noe som helst og kan sitte å trykke på en PC og klage på alt som ikke er slik du selv er vandt til eller hva som passer inn i ditt bilde. Du kan klage så mye på at straffene i Norge er for lave, du kan klage på alt og alle andre, men du skjønner fortsatt ikke hvordan et menneske kan få seg selv til å begå enorm urett mot andre nettopp fordi han selv har følt en enorm urett begått mot seg selv. Ikke alt har gått på skinner for meg i barndommen. Langt ifra! Det førte forsatt ikke til at jeg begynte å voldta noen, eller at jeg begynte å naske fra butikker. Jeg ser hvem som driver med lovbrudd og årsaken er ikke dårlig barndom. Det er egne valg de tar, fordi de mangler respekt for andre mennesker. De klarer ikke å sette seg i andre menneskers situasjon og har overhodet null respekt for andre mennesker. I tilegg er de dumme og har null interesse i å faktisk tenke over hva de gjør. De landene dere her snakker om, vi er der selv og kriger, vi er en av verdens største våpeneksportører, vi har drept barn, kvinner, hele familier. Les litt historie, så forstår man hvorfor vi kan sitte her å late som om vi er så fordømt snille og gode. Nå får du gi deg! Norge har bare kriget i et land de siste og det er Afganistan. Det er 8912 personer fra Afganistan i Norge. Hvor mange kriger har Norge gjort i Somalia? Og innsatsene fra Norge har ikke forverret forholdene i Afganistan. Taliban var et jævelig regime og derfor var mange lykkelige og er det forsatt for at USA kom. Norge produserer våpen ja, men hadde ikke Norge produsert våpen ville noen andre ha gjort det. Du kan ikke klandre Norge for å selge våpen til folk som selger våpen videre til "slemminger". Bare PCen man trykker på her er laget av folk(i Kina f.eks) som jobber 18 timer om dagen med 1 fridag i uka for en lønn du ikke ville tatt din egen oppvask for engang. Hvorfor tror du vi er så veldig opptatt med at det skal bli demokrati i disse andre landene? Først og fremst fordi vi er så snille? Vi er så best, så mye bedre? Eller er det fordi det er jævli vanskelig å selge iPhone til noen som ikke har mobildekning/strøm? Eller Gucci-sko til noen som bor i en jordhytte? Eller i det heletatt kreve noen for noe som helst som bor i en hule i ørkenen, styre og stelle med dem. Simple eksempler. Du kan ikke en skit om verden, kan du? Jeg har vært i Kina, jeg vet hvordan forholdene er der. Det er bare tull at de jobber 18 timer om dagen. En gjennomsnittelig fabrikkarbeider jobber 60 timer i uken, noe som er 8.5 timer i uken og ikke noe mer enn mange amerikanere. Fabrikkarbeid er tøffere enn mange andre jobber i Kina. Kina er ikke et forferdelig land å bo i og jeg ville heller bodd i Kina enn f.eks. Sverige. Du sier at "vi" er opptatt av demokrati i de landene. Svært mange kineserene er ikke interesert i demokrati. Kina er et stort land med mange folkeslag og med demokrati ville ført til store konflikter. Det betyr ikke at jeg er imot demokrati, men bare fordi noe fungerer i Norge betyr ikke at det fungerer i et annet land. F.eks. demokratiutviklingen er mye sterkere i Afrika enn den er i øst-asia uten at det har ført til noe bedre forhold for Afrika. Jeg tror nordmenn prøver å være grusomt snille. Nordmenn følger en ideologi kalt snilisme, hvor de må vise for alle andre hvor snille de er. I Norge hvis du later som du er så snill som mulig mot fattige så gir det deg ekstra status og hvis du ikke bryr deg nok så vil folk se ned på deg. Problemet er at nordmenn har ingen forståelse for hvordan forholdene er ute i verden og ingen forståelse for deres kultur eller hva som skal til for at de skal bli som Norge. De har et oppblåst bilde over hvor idylisk Norge er og tror at hvis andre land innførerer demokrati og velferd som Norge med hjelp fra Norge. Da vil de bli rike. Hvert eneste land som har blitt rikt i verden har blitt kritisert av Norge som arbeidshelvete. Hvert eneste land som har blitt rost opp i skyene av Norge, har aldri kommet seg noe sted. Denne hemningløse asylinnvandringen som ikke hjelper fattige mennesker, men vil skape enorme fremtidelige problemer for Norge er en slik type politkk. Et annet eksempel, ta å se på til Apple (de er rimelig store, bare på 18 dager sank aksjen tilsvarende hele Telenor), sammenlign med lønnen og arbeidstiden til de stakkarne i Kina. Hvordan tror du de tjener så rått? Hvorfor er iPhone og Apple en trend i Norge? Alle har jo iPhone, iPad og iPod. Trykk det opp iRæva. "Noen" har glemt den gylne regel, å sette seg inn i andres situasjon og tenke over hva du selv ville følt om situasjonen var den samme for deg. Tenke litt lengre enn seg selv. Igjen, tror du kostnadene i Kina er det samme som Norge. I hovedsak trenger du bolig og mat. F.eks. ta en titt på en vanlig by i Kina som Shenzhen. Gjennomsnittinntekten i den byen er ca 40000 kroner per år. De laveste inntektene ligger rundt 15000 kroner hvis du lurer. En 60 kvm bolig i den byen koster ca 600000 kroner for en leilighet. F.eks. gjennomsnittinntekten i Hong Kong er 120K kroner. Men der koster også boliger rundt 2 millioner kroner for samme størrelse (60 kvm). I London hvor lønningene er høyere så er både boligprisene og matprisene høyere. Iforholdtil mat er det også langt billigere i Kina- I Zhenzen koster det ca 10 kroner per person. I Hong Kong koster det ca 40 kroner og i London koster det 150 kroner. Og selvfølgelig skal du ha sympati for fattige menensker i verden, men det betyr ikke at du vet hvordan man skal løse fattigdomsproblemene i verden. Det betyr ikke at vi skal føle skam hver gang vi kjøper noe som de ikke har råd til, fordi det er ikke sånn at fattige mennesker blir rikere fordi du blir fattigere. Og det betyr ikke at vi må hjelpe enhver person som kommer seg inn over Norges grenser. Endret 18. april 2011 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) jeg merke en litt aggressiv stemning mot asylsøkere her Det er egentlig ikke så rart da. Så lenge ulovlige innvandrere kan ta mastergrad på NTNU og fremme drapstrusler med liten eller ingen innblanding fra myndighetene så vil aggressiviteten vedvare. Så lenge personer som skjuler ulovlige innvandrere ikke får en seriøs straffereaksjon vil vi fortsatt har naive prester som konverter afganere (og angivelig setter dem i livsfare i prosessen), kommer vi til å være et yndet mål for de som ikke har noe her å gjøre. Hva kriminelle angår så er jeg helt overgitt over hvordan det har blitt de siste ti årene. Heldigvis har politiet klart å identifisere noen av problemene, og jobbet målrettet mot dem. Det eneste jeg ikke liker med aggressiviteten er at den ikke blir rettet mot myndighetene, for det er ikke utlendingene sin skyld at de får bli. Det er myndighetene sin skyld at de ikke klarer å bli kvitt dem som ikke har noe her å gjøre. Hva med å bare gi seriøse straffeaksjoner på medvirkning til brudd på utlendingsloven?. Da hadde man i stor grad unngått folk som skjuler ulovlige innvandrere i kjellere og kirker for å gjemme seg fra politiet. Forøvrig kan man jo begynne å behandle dem likt også. At de som roper mest i avisene skal få bli er helt teit, at det skal hjelpe å sende klagebrev til statsråder og ministre slik at de kan endre spillereglene(med tilbakevirkende kraft til og med, noe som aldri praktiseres ellers) er helt vilt. Jeg har faktisk problemer med å ikke bli irritert over handlingslammelsen til den norske staten. Når det kommer til integreringspolitikken så er jeg av den oppfattingen at det burde holde å lære dem det norske språket og de norske lovene. Alt utover det er en personlig sak, og er ikke noe som verken jeg eller staten har noe som helst med å gjøre. Ikke alt har gått på skinner for meg i barndommen. Langt ifra! Det førte forsatt ikke til at jeg begynte å voldta noen, eller at jeg begynte å naske fra butikker. Jeg ser hvem som driver med lovbrudd og årsaken er ikke dårlig barndom. Det er egne valg de tar, fordi de mangler respekt for andre mennesker. De klarer ikke å sette seg i andre menneskers situasjon og har overhodet null respekt for andre mennesker. I tilegg er de dumme og har null interesse i å faktisk tenke over hva de gjør. Du var vel neppe tvunget til å være geriljasoldat som måtte bruke voldtekt som våpen heller da. Du fikk ikke en AK 47 i 10-års gave og måtte skyte et annet barn for å redde ditt eget skinn. Det handler ikke om respekt, det handler om alvorlige psykiske traumer som de færreste her i landet har vært i nærheten av å oppleve. Endret 18. april 2011 av Dj_eLmO 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Du blander sammen IQ og intelligens. Det er ikke det samme. Så du påstår at det er ingen korrelasjon mellom intelligens og IQ? Spennende teori. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Selv om jeg er helt enig med deg at den amerikanske integreringspolitikken er å foretrekke fremfor den europeriske, så gjør ikke alle grupper i USA det godt. Her er en liste over hvor godt de forskjellige gruppene gjør det i USA, legg merke til hvordan de på bunnen gjør det, altså somalierene. Helt klart, ikke alle efare fremgang så snart de kommer, det er avhengig av mange faktorer som utdannelse for eksempel. Likevel blir de tvunget til å lære engelsk og bli kjent med amerikansk kultur for å unngå fattigdom og sulte. Noe greie seg bedre enn andre, selvsagt særlig de som erfare rasisme. De er amerikaner likevel og har de samme retter og ansvar som alle andre amerikaner. Derfor blir vi nødt å kalle dem amerikaner istedenfor utlendinger som uønsket gjester. Jeg antar de fleste nordmenn som adoptere barn ikke sier-her er mitt adopterte barn og det bør ikke dere gjør de som har bodd i Norge i flere generasjoner men har en annen etnisk opprinnelse. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Du var vel neppe tvunget til å være geriljasoldat som måtte bruke voldtekt som våpen heller da. Du fikk ikke en AK 47 i 10-års gave og måtte skyte et annet barn for å redde ditt eget skinn. Det handler ikke om respekt, det handler om alvorlige psykiske traumer som de færreste her i landet har vært i nærheten av å oppleve. Hvor mange av innvandrerene i Norge tror du har opplevet noe som helst lignende? Det er beregnet å være ca 300K barnesoldater i verden, og det er ca 2 milliarder potensielle personer som kan komme til Norge. De fleste som kommer til Norge tilhører den øvre delen av de fattige, fordi de fattigste i verden har ikke råd til å komme til Norge. Barnesoldater er selvfølgelig ekstremt fattige og har ikke råd til å komme til Norge. For det andre er dødstraten meget høy. Altså hvis en like stor andel er barnesoldater blandt norsk asylsøkere, og vi slipper inn 100K asylsøkere så er det 15 barnesoldater. Det er ikke barnesoldater som voldtar i Norge. De som voldtar i Norge er mennesker med et forferdelig menneskesyn, som har ingen respekt for andre mennesker og klarer ikke å sette seg inn i andres mennesker situasjon. De fleste av dem har hatt en helt normal barndom. Endret 19. april 2011 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Helt klart, ikke alle efare fremgang så snart de kommer, det er avhengig av mange faktorer som utdannelse for eksempel. Likevel blir de tvunget til å lære engelsk og bli kjent med amerikansk kultur for å unngå fattigdom og sulte. Noe greie seg bedre enn andre, selvsagt særlig de som erfare rasisme. De er amerikaner likevel og har de samme retter og ansvar som alle andre amerikaner. Derfor blir vi nødt å kalle dem amerikaner istedenfor utlendinger som uønsket gjester. Jeg antar de fleste nordmenn som adoptere barn ikke sier-her er mitt adopterte barn og det bør ikke dere gjør de som har bodd i Norge i flere generasjoner men har en annen etnisk opprinnelse. Jeg tror ikke somalierene opplever noe mer rasisme enn andre svarte i USA. De fleste som adopterer et barn vil ikke si det, men hvis du blir påtvunget et barn av staten og det barnet er håpløst. Så er det god sjanse for at du sier det. Som sagt tidligere. Innvandre til New Zealand blir kalt kiwier, selv om New Zealand er historisk sett langt mer rasistisk enn Norge. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Jeg tror ikke somalierene opplever noe mer rasisme enn andre svarte i USA. Somalierne kommer fra en krigsone og er meget resurssvake i forhold til andre afroamerikaner som har bodd i USA i flere generasjoner. Etter et par generasjoner så blir de mer lik deres andre afroamerikanske venner. Hvem vet, kanskje deres barn blir den første Somaliske presidenten til USA som idags Kenyanske presidenten. Mange av dem bor i Minnesota, som har en muslim congressman. Endret 19. april 2011 av jjkoggan Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Somalierne kommer fra en krigsone og er meget resurssvake i forhold til andre afroamerikaner som har bodd i USA i flere generasjoner. Etter et par generasjoner så blir de mer lik deres andre afroamerikanske venner. Om det skjer så er det fordi de tar opp kulturen til andre afro-amerikanere i USA. Det er hovedsakelig kulturen til somaliere som holder dem tilbake. Hvis USA slapp inn 10 millioner somaliere inn istedenfor 100K så ville de danne somalighettoer og beholde sin kultur og dermed forbli fattige. Det er andre grupper som kommer som flyktniger til USA, er like ressusssvake, uten å gjøre det like dårlig. Mange av dem gjør det ikke dårlig i det hele tatt. F.eks. vietnamesere. Hvem vet, kanskje deres barn blir den første Somaliske presidenten til USA som idags Kenyanske presidenten. Mange av dem bor i Minnesota, som har en muslim congressman. Tviler på det. Obama var kristen og representerte svarte i USA godt. Somalieramerikanere er muslimer og representerer ikke svarte i USA godt. Majoriteten av den amerikanske befolkningen er kristne og vil ikke like å ha en muslimsk president. De er blandt den svakeste gruppene i USA og det er ikke lett å bli president. Du trenger svært gode taleegenskaper, du må være svært godt likt blandt demokratene, du må ha høy utdannelse fra et toppuniversitet og en enorm innsatsvilje. Det er ca 100K somaliere i USA. Det er 50% som er fattige og det er sannsynligvis ikke mer enn 10% som går på universitetet. Blandt de som går eller har gått på gode universiteter så synker nok denne prosenten til 1%. De fleste jentene kan bli eksludert fordi somaliske hijabjenter er ikke akkuratt de som kommer seg langt i politikk. Men det er flere jenter enn gutter som går på universitet. Da er det 0.5% igjen. Blandt de som går på universitet er det kanskje 1% som intereserer seg for politikk. Altså, da er det ca 5 somaliere som driver med politikk i USA, og har gått på et godt universitet. Sjansen for at noen av de har kommet seg noe lengre enn lokalplan er svært urealistisk. BTW: Det er riktig at Keith Elison er den første muslimen i USAs kongress og representerer Minnesota femte distrikt. Men han ble bare stemt inn i et distrikt i USA. Dette distriktet har stemt inn demokrater siden 1963 og de kunne la hvem som helst stille mot republikanerene som ikke bryr seg. I tilegg, han er ikke en somaliamerikaner. Endret 19. april 2011 av Camlon Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Ikke alt har gått på skinner for meg i barndommen. Langt ifra! Det førte forsatt ikke til at jeg begynte å voldta noen, eller at jeg begynte å naske fra butikker. Jeg ser hvem som driver med lovbrudd og årsaken er ikke dårlig barndom. Det er egne valg de tar, fordi de mangler respekt for andre mennesker. De klarer ikke å sette seg i andre menneskers situasjon og har overhodet null respekt for andre mennesker. I tilegg er de dumme og har null interesse i å faktisk tenke over hva de gjør. Det fins elendighet her i verden du og jeg kanskje ikke kunne forestille oss, så hvem som voldtar/dreper/raner av innvandrere kan vi egentlig ikke uttale oss noe om før vi kjenner bakgrunnen og situasjonen deres. Og jeg er sikker på at de du ser/kjenner som har begått lovbrudd, kun gjelder i små fillesaker i forhold, mest trolig pga, rusmisbruk. Det er heller ikke alle som flyr rundt å forteller om problemene sine og hva de har opplevd. Det er mye sykt som skjer bak lukkede dører. Gi meg et bevis på at lav IQ fører til lovbrudd. Jeg har selv vært rusmisbruker og har hatt ganske mange venner opp igjennom i samme situasjon. De som ikke er døde, holder på enda og fire av dem fant ut, på lik linje som meg at nok var nok. En av de var det største smekkhue av oss alle, men han la seg inn til avrusning og snakket ikke med familien sin engang før han kom tilbake med master i filosofi(husker ikke om det var filosofi eller idehistorie/kombinasjon av de). Å gå fra å være heroinavhengig til jobbe seg opp på et slikt nivå, det står det respekt av. En annen jeg ruset meg sammen med var tidligere professor og lærer på UiO i matematikk. Han var "for" smart, altså at det klikket for han. Man kunne spørre han om hva 14567 * 13243 / 4,5 var og du klarte ikke å trykke det inn på kalkulatoren før han hadde svaret. Man kunne si hvilken fødselsdato man hadde, så visste han med en gang hvilken dag du var født. At folk er stokk dumme eller hyperintelligente har ingenting å si for hvor man kan ende opp her i livet. Årsakene til at folk begynner å ruse seg og gjøre dumme ting er uendelige. Lurer på hvor mange "gruppemøter" jeg har deltatt på hvor det sitter en alkis av en tidligere millionær som har mistet firma, kone, hus og familie og ikke har en dritt igjen. En annen ting er å drite i alle andre akkuratt som de driter i deg. Nå får du gi deg! Norge har bare kriget i et land de siste og det er Afganistan. Det er 8912 personer fra Afganistan i Norge. Hvor mange kriger har Norge gjort i Somalia? Og innsatsene fra Norge har ikke forverret forholdene i Afganistan. Taliban var et jævelig regime og derfor var mange lykkelige og er det forsatt for at USA kom. Norge produserer våpen ja, men hadde ikke Norge produsert våpen ville noen andre ha gjort det. Du kan ikke klandre Norge for å selge våpen til folk som selger våpen videre til "slemminger". Det finnes mye annet enn direkte kriger som det reklameres for i media. Spesialstyrkene er omtrent alltid operative og i skarpe oppdrag rundt om i hele verden. Det er stor hemmelighet rundt disse. Når du først nevner Somalia, så er det norske marinejegere som jakter på pirater der, og det vet de fleste. Selv disse piratene har sine gode grunner. Når det gjelder den siste setningen, så ser ikke jeg for meg at du er en som ville sagt at: "Selger ikke jeg heroin, så gjør noen andre det uansett". Du kan ikke en skit om verden, kan du? Jeg har vært i Kina, jeg vet hvordan forholdene er der. Det er bare tull at de jobber 18 timer om dagen. En gjennomsnittelig fabrikkarbeider jobber 60 timer i uken, noe som er 8.5 timer i uken og ikke noe mer enn mange amerikanere. Fabrikkarbeid er tøffere enn mange andre jobber i Kina. Jeg ville heller bodd i Kina enn f.eks. Sverige. Kina er ikke et forferdelig land å bo i. Svært mange kineserene er ikke interesert i demokrati. Kina er et stort land med mange folkeslag og med demokrati ville det ha blitt store konflikter. Det betyr ikke at jeg er imot demokrati, men bare fordi noe fungerer i Norge betyr ikke at det fungerer i et annet land. F.eks. demokratiutviklingen er mye sterkere i Afrika enn den er i øst-asia uten at det har ført til noe bedre forhold for Afrika. Ikke akkuratt den hele og fulle sannheten, men forøvrig har jeg ikke nevnt noe som snakker for demokrati eller noen annen form for tvang og makt eller noe som har med det å gjøre heller. Jeg tror nordmenn prøver å være grusomt snille. Nordmenn følger en ideologi kalt snilisme, hvor de må vise for alle andre hvor snille de er. I Norge hvis du later som du er så snill som mulig mot fattige så gir det deg ekstra status. Problemet er at nordmenn har ingen forståelse for hvordan forholdene er ute i verden og ingen forståelse for deres kultur eller hva som skal til for at de skal bli som Norge. De har et oppblåst bilde over hvor idylisk Norge er og tror at hvis andre land innførerer demokrati og velferd som Norge med hjelp fra Norge. Da vil de bli rike. Hvert eneste land som har blitt rikt i verden har blitt kritisert av Norge som arbeidshelvete. Hvert eneste land som har blitt rost opp i skyene av Norge, har aldri kommet seg noe sted. Denne hemningløse asylinnvandringen som ikke hjelper fattige mennesker, men vil skape enorme fremtidelige problemer for Norge er en slik type politkk. Med det sagt, så er jeg helt enig med deg i det. Jeg lå rett ut på gaten etter å ha blitt banket opp, med blod i hele annsiktet og opprevne klær, våknet på morgenen av en dame som dyttet i meg med tre andre rundt som så på og hun sa: "Neimen stakkars, ligger du her, går det bra?", så fikk jeg et klapp på kinnet, 20 kroner og så gikk de, og jeg var ingen nærkis eller uten bolig/i nød for penger/mat. Jeg ble bare slått halvt ihjel av noen som tydeligvis trengte penger og en mobil på natten. Det har nok ikke så mye å si hvor god du er, bare ens egen samvittighet har det nogenlunde greit. God bare for å være god er ikke bra nok. Men igjen, Norge er ikke noe forbilde i mine øyne. Igjen, tror du kostnadene i Kina er det samme som Norge. I hovedsak trenger du bolig og mat. F.eks. ta en titt på en vanlig by i Kina som Shenzhen. Gjennomsnittinntekten i den byen er ca 40000 kroner per år. De laveste inntektene ligger rundt 15000 kroner hvis du lurer. Men bolig i den byen ligger på ca 600000 kroner for en leilighet. F.eks. gjennomsnittinntekten i Hong Kong er 120K kroner. Men der koster også boliger rundt 2 millioner kroner for samme størrelse (60 kvm). I London hvor lønningene er høyere så er både boligprisene og matprisene høyere. Nå, hvis du sammenligner å spise ute på en resturant. I Zhenzen koster det ca 10 kroner per person. I Hong Kong koster det ca 30 kroner og i London koster det 150 kroner. Og selvfølgelig skal du ha sympati for fattige menensker i verden, men det betyr ikke at du vet hvordan man skal løse fattigdomsproblemene i verden. Det betyr ikke at vi skal føle skam hver gang vi kjøper noe som de ikke har råd til, fordi det er ikke sånn at fattige mennesker blir rikere fordi du blir fattigere. Og det betyr ikke at vi må hjelpe enhver person som kommer seg inn over Norges grenser. Du snakker mye om de kjente storbyene, men Kina er et enormt stort land og Hong Kong er vel ikke en del av det. Skulle jeg flyttet ut av Norge ville det blitt til Kina. For å si det slik så er det ikke i de største byene du finner det vakreste med dette landet, ikke bare når det gjelder naturen, men også menneskene. Utallige landsbyer er jo nærmest uberørte. Noen kaller det paradis, altså disse menneskene i tillegg til stedet de lever. Det var f.eks fjellklippene i Huangshi som ga inspirasjon til de svevende klippene i Avatar-filmen. Baofeng: Endret 19. april 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå