John Fredrik Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) The Witcher 2 Assasins Of Kings The Elder Scrolls V Skyrim Rage Guild Wars 2 Battlefield 3 Er de neste store spillene for min del Endret 22. april 2011 av John Fredrik Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Battlefield er generisk FPS, og har ingen grunn til å kunne utklassere CoD, CS og Crysis for å skape et nytt stort regjerende spill. Det samme gjelder Guild Wars, det er et vanlig MMO, og det skal mer til for å skape et nytt storspill. Husk at det må slå ut WoW og det blir ingen lett jobb. Skyrim blir en populær pengemaskin, men det er også bare et single-player RPG og dessuten skal det veldig mye til for at et spill som ikke er basert på flerspilling kommer til å slå ut multiplayerspill. Og med "mye til" mener jeg "det er umulig med mindre en apokalyptisk hendelse ødelegger internett for alltid". Du vet, Guild Wars 1, altså bare Guild Wars, ikke noen av de andre pakkene har alene solgt over 6 millioner kopier. Så er det mange som bare har kjøpt de andre pakkene. Vanskelig å si hvor mange som faktisk har registrert en bruker, men det er ikke usansylig at det er opp mot WoW sine tall. Det er mye mer blest rundt Guild Wars 2, enn det var rundt Guild Wars 1, så det er STOR sansynlighet for at brukermassen til GW2 blir større enn WoW. Nå skal det sies at GW2 ikke har månedskostnad, den følger vel samme modellen som GW1. Nå er heller ikke Guild Wars et "vanlig" mmorpg. Det er jo rent pvp spill (Nærmest). Høres ut som en GW Fanboy her, spiller ikke det selv. Helt ærlig synes jeg ikke enern var gøy i det heletatt. Selger et spill over 10 millioner kopier, fortjener det tittelen storspill. Noe både Skyrim og Battlefield 3 kan komme til å gjøre Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Å selge mye betyr jo ikke at det fortsetter å ha en svær og aktiv community sånn som WoW. WoW har 11-12 elns aktive forbrukere mens disse kommer kanskje bare til å selge 10 mio, mens de som faktisk blir værende og spiller hver dag cirka kommer til å være langt færre. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Som jeg sier, det er solgte kopier. Jeg vet ikke hvor mange som spiller, eneste jeg ville var å sette det i perspektiv. Bare for å få frem at det er faktisk ikke umulig at GW2 kan få større brukermasse enn WoW. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Tja, alt Funcom tar i blir jo til drit så the Secret world blir vel bare enda en flopp. Siden når har Funcom laget dårlige spill? Anarchy Online Den lengeste reisen The Longest Journey Age of Conan Bloodline Champion Også the secret world som har blitt tenkt på siden 2002, og først annonsert i 2007. Det er itilegg ett annet theme enn de som laget age of conan som utvikler dette spillet, samt de har inngått samarbeidskontrakt med EAGames for å gi ut spillet! Er du så trangsynt av at de fikk startproblemer med ett av fem spill, så skal alt fra dem være en flopp? De tørr å tenke nytt, de ser fremover og tørr å stå for at dette blir bra, men slike som deg er vel bare interessert i nåtiden og tøtr ikke løfte øynene opp eller frem for å se hvilken vei verden går, hold deg til det tradisjonelle hvor du føler det er tryggest? Hva gjør du i denne tråden da, når du bare vil forbeholde deg til de vanlige spillene? Endret 22. april 2011 av SnapShoot Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Age of Conan er drit. De kunne ha laget et sinnsykt bra spill, men fucket det opp. Bloodline Champions spilte jeg i beta før Funcom kom inn i bildet og det var et vildt bra spill. Spillet er enda bra men det er jo nærmest ingen som spiller det pga Funcom driter en lang vei i reklame. AO og det andre er eldgamle spill og derfor ikke relevante. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Battlefield 3 er ikke noe nytt, er bare det samme som "2ern". Greit nok at noen blir kåte av grafikken men, ok, hvis det er det dere vil av slike spill så, GL. :=) Hva skal vi vente av neste versjon av dette?, enda mer kåtere grafikk? Frostbite 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Vi har jo TES IV: Skyrim og Battlefield 3 som jeg gleder meg veldig til. Det kommer vel et Modern Warfare 3 som helt sikkert kommer til å selge bra, men jeg kommer helt sikkert til å stå over. Skyrim blir nok ikke et stort spill hvis man tenker på antall spillere kontra WoW. Folk kommer kanskje til å huske Skyrim (muligens på samme måte som man gjør med Morrowind?) - og det bidrar i hvert fall til det jeg vil definere som et storspill. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) AO og det andre er eldgamle spill og derfor ikke relevante. Slutter spill å være relevante dersom de er gamle? Jeg får ikke det helt til å stemme i forhold til sjangertroper- og utvikling. Om vi ser bort i fra slippdatoer fullstendig, så lever fremdeles AO i beste velgående, og skal sågar snart få en grafisk ansiktsløftning . Når det er sagt, så tror jeg ikke at TSW (eller SWTOR, eller noen andre MMO-er vi vet om per nu) kommer til å bli "det neste store". MMO-segmentet er fremdeles mettet, det ser man av at stadig flere velger freemium-modeller. La meg forresten få benytte anledningen til å anmode om at man forholder seg sivilisert, selv om man synes noen er fullstendig på jordet. Endret 23. april 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Slutter spill å være relevante dersom de er gamle? Jeg får ikke det helt til å stemme i forhold til sjangertroper- og utvikling. Ikke i realiteten, siden man kan spille gamle spill så lenge man vil, men denne diskusjonen handler om hva det neste store spillet kommer til å være. Om Funcom har laget masse bra tidligere men nå bare lager middelmådig betyr det at spillene deres gradvis blir dårligere. Det kan selvfølgelig snu drastisk, men det blir for vanskelig å forutse. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Har slettet noen innlegg som ikke bidro med noen stor diskusjon, samt innlegg som svarte på dette. Hold dere til emnet folkens, og det er veldig lov å la være å slenge med leppa. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det neste store spillet er det som tør å tenke nytt og stole på kvalitetene det har. 99% av dagens spill er oppkok av gamle storheter og spilleindustrien kan være glad for at dagens gamere ikke er gamlere enn det de er. For oss mellom 30-40år og eldre , blir det ofte et stort gjesp og deja-vu og vi er litt mer kresne. Anarchy Online er fremdeles det beste onlinespillet jeg noensinne har spilt , Baldurs Gate2 fremdeles det beste rpg-spillet (Dragon Age når det ikke engang opp til knærne), Det legendariske Quake-fp spillet osv osv osv. Jeg tror det kommer til å bli lenge til det kommer noe nytt og revolusjonerende , som samtidig selger i bøtter og spann - til det er spilleindustrien for feige , cash is king. "Spillets" gullalder var på den tiden når lidenskapen drev utviklerene,,,, 1 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Lidenskapen driver enda spillutviklerene, det er bare det at de har en annen lidenskap enn deg. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hvis jeg forstår TS riktig, så man på jakt etter ett nytt konsept, sjanger o.l. Tror ikke man vil få ett svar på det før man oppdager det Og skulle noen her sitte med den ideen, så er det kanskje lurerer å prøve å selge den til en utvikler, om man ikke kan realisere ideen selv. Koker man de fleste spill ned til det essensielle er alle spill innenfor en sjanger helt like. Noe av det jeg tror passer best/kommer nærmest pr i dag må være Minecraft. Er vel ikke mange tilsvarende spill der ut? Og basert på antall solgte kopier så er det veldig populært, så det bør kvalifiserer til "stort". Om det er rett spill for TS blir jo noe helt annet Når det kommer til neste generasjon, så er jeg enig i at det er ett litt tullete begrep for spill. Sammenligner vi BF1942 og kommende BF3, så er det essensielt det samme spillet om igjen, men det er helt klart gjort mange fremskritt spillmekanisk og teknologisk, så det er liten tvil om at de spillene tilhører forskjellige generasjoner. Endringene har kommet gradvis, så selv om jeg har spilt BF serien siden Vietnam så har ikke endringene mellom hver tittel hvert veldig store, men de blir mye enklere å oppdage når man ser bakover. Har vi kommet til enden? Tja skal vel være forsiktig med å si noe for bastant, men det ser ut som det er vanskelig å komme opp med nye sjangere, i alle fall interessante sjangere. Blir nok hovedsaklig videreutvikling av eksisterende. Blir ikke spesielt enklere med at (store) spill er dyrt å utvikle, og de som sitter på pengesekken er ikke veldig eventyrlystne. Men så har vi indie utviklere, med f.eks spill som Minecraft og Mount & Blade. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Lidenskapen driver enda spillutviklerene, det er bare det at de har en annen lidenskap enn deg. Nei , dagens utviklere er i høyere grad mer tøylet av utgivere og stor-konsern enn før. Derfor får vi nesten bare servert kommersielt dritt i dag. Derfor tror jeg det blir lenge til vi får "noe nytt og stort". 1 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 blir det ofte et stort gjesp og deja-vu ... Anarchy Online er fremdeles det beste onlinespillet jeg noensinne har spilt Det blir som om jeg skal spise gjørme og så klage på at alt jeg spiser smaker stygt. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 blir det ofte et stort gjesp og deja-vu ... Anarchy Online er fremdeles det beste onlinespillet jeg noensinne har spilt Det blir som om jeg skal spise gjørme og så klage på at alt jeg spiser smaker stygt. Man prøver jo til tider å være optimist Lenke til kommentar
nagina Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 4 player co-op på operation flashpoint - red river, noen som har spilt det? Er klart ikke noe nytt, men kan dekke mine behov en stund framover hvis det er bra gjennomført spill. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Minecraft vil jeg i hvert fall tro blir en av de neste store spillene på grunn av at det er veldig få spill i samme sjanger, og at det for det meste er fantasien som setter grensene når man spiller. Ellers er The Elder Scrolls V: Skyrim en god kandidat. Diablo 3 kanskje, men man må ikke se bort i fra at flere gode indie-spill kan komme i nær fremtid. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Minecraft er vel forsåvidt allerede "det store" for den typen spillere. Men for gamere som ser mer etter action og å bli underholdt fremfor å lage sin egen underholdning er det ikke akkurat noe særlig interessant. Lidenskapen driver enda spillutviklerene, det er bare det at de har en annen lidenskap enn deg. Nei , dagens utviklere er i høyere grad mer tøylet av utgivere og stor-konsern enn før. Derfor får vi nesten bare servert kommersielt dritt i dag. Derfor tror jeg det blir lenge til vi får "noe nytt og stort". Tja, hva er det som definerer at et spill er kommersielt da? At det er noe "alle" liker sånn som Call of Duty serien? Grunnen til at det er så stort og "kommersielt" er fordi det er et stort flertall som vil ha et spill man bare kan sette seg ned med og plaffe ned en masse folk ekstremt fastpaced et par runder, og det er det utviklerene vil ha også så da lager dem akkurat det folket vil ha fordi dem selv også vil ha det. Er ikke det lidenskap? Det er ytterst få som liker å spille spill type Baldurs Gate 2 og derfor er det enda færre utviklere som lager den typen spill. De lager heller noe lettere som dem selv, og forbrukerene vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå