Gå til innhold

litt ujevn belysning på min laptop skjerm, garanti sak?

dan83

Anbefalte innlegg

hei

på min acer aspire 7741zg laptop,med led skjerm(kant-led), så har jeg merket at det er litt ujevn belysning, hvor høyre siden/hjørne er litt lysere en venstre siden!? Er dette et relativt normalt problem på slike rimelige laptoper eller er det verdt å prøve å sende den til service?

Det skal sis at dette irriterer meg litt når jeg ser på filmer, siden høyre hjørne blir relativt grått under mørke scener og jeg ser derfor få eller ingen detaljer! For å unngå dette(nesten, men ikke helt), så må skjermen stå totalt 90 grader når jeg ser på filmer! Problemet er derimot mindre på hjørnet i venstre side!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bekjent av meg hadde lignende problemer med en laptop hun kjøpte, og hun fikk skjermen byttet. Jeg har aldri merket det problemet på de laptoppene jeg har prøvd via jobben så tydelig som du beskriver. View-angelen på rimeligere laptoppere er vesentlig dårligere enn dyrere, men du burde absolutt ikke bli så mye plaget av det. Spørsmålet er om den ujevne belysningen er tydelig nok til at du får skjermen byttet. Før du evt. sender den inn kunne du vel kanskje få noen tekniske personer du kjenner til å se på den. Kanskje ta en tur innom Elkjøp og se på de laptoppene som står utstillt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...