Simen1 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Nå skal Zalman skart lansere et kabinett som er ment for å være totalt vifteløst: Det baserer seg på at hele sideplatene er noen gigantiske passive kjølere i Aluminium. For å transportere varmen fra de varme stedene (CPU, skjermkort etc) til kabinettveggene brukes mange Heatpipes (se bildet av CPU-heatpipen) Strømforsyningen er fastmontert og kjøler tryristorene ved at de er skrudd fast til kabinett-veggene. Dermed blir hele PC'n passivt avkjølt og og ikke noe som helst støy. (HD har en vibrasjonsløs festemekanisme med heatpipes den også.) Link til hele artikkelen (på japansk) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Det der hørtes meget interessant ut! Zalman har virkelig eksperimentert med heatpipes i det siste Lenke til kommentar
Mr_Pingvin666 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 noen som hvet en cs pris på dette kabinettet, tror ikke det kommer til å hver så veldig billig... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 noen som hvet en cs pris på dette kabinettet, tror ikke det kommer til å hver så veldig billig... Noen i forumet til østerikske overklokkere hadde hørt rykter om ~150.000 yen (~9100kr) Jeg synes det høres ganske ekstremt ut, så jeg tippe at få vil kjøpe det til den prisen og dermed vil nok prisen falle til rundt halvparten. Om et halvår dukker det sikkert opp noe tilsvarende fra konkurrenter og da faller nok prisene ned mot 3-4000kr. Om 2 år tipper jeg prisen på noe tilsvarende vil ligge på rundt 1500kr. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har vært i kontakt med Microplex og der antyder dei at den vil komme i salg rundt jul. Dei veit ikkje pris, men tru det blir så dyrt at det berre er for dei som er spesielt intresserte. No kommer det kanskje i salg til jul, då kan det jo være ein veldig fin julepresang . (Og få meinar eg) Her er brosjyren med litt meir informasjon. http://www.zalman.co.kr/down/Zalman_TNN500A.PDF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå