Gå til innhold

SDHC-minnekort

Anbefalte innlegg

God ettermiddag. Må kjøpe et micro sdhc 16 gb minnekort til mobilen. Ser at det er ulike "classes" på kortene. Class 2, 4, 6 osv. Hva må jeg ha? Har en Huawei U8800 Android Smartphone, og skal bruke kortet til å lagre musikk for avspilling. Takk for svar folkens.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God ettermiddag. Må kjøpe et micro sdhc 16 gb minnekort til mobilen. Ser at det er ulike "classes" på kortene. Class 2, 4, 6 osv. Hva må jeg ha? Har en Huawei U8800 Android Smartphone, og skal bruke kortet til å lagre musikk for avspilling. Takk for svar folkens.:)

Class betegner minimum overføringshastighet til og fra kortet. Class 2 = 2mb/s, Class 4 = 4 mb/s og så videre.

Jeg vil ikke si at det har noe å si for ytelsen til telefonen, men det går raskere å flytte store mengder data til og fra kortet hvis du har et kort med høyere overføringshastighet.

Lenke til kommentar

Class betegner minimum overføringshastighet til og fra kortet. Class 2 = 2mb/s, Class 4 = 4 mb/s og så videre.

Jeg vil ikke si at det har noe å si for ytelsen til telefonen, men det går raskere å flytte store mengder data til og fra kortet hvis du har et kort med høyere overføringshastighet.

Dette er vel ikke helt riktig. Class betegner minimum skrivehastighet i MB/s ikke Mb/s.

Og det sier lite eller ingenting om lesehastighet.

Kvalitetskort fra kjente produsenter ligger gjerne godt over minstekrav. Mine SanDisk 32 GB micro SDHC class 2 har jeg testet med CrystalDiskMark: Skivehastighet ca 5 MB/s, lesehastighet 15 MB/s.

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...