Bluetooth Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 God ettermiddag. Må kjøpe et micro sdhc 16 gb minnekort til mobilen. Ser at det er ulike "classes" på kortene. Class 2, 4, 6 osv. Hva må jeg ha? Har en Huawei U8800 Android Smartphone, og skal bruke kortet til å lagre musikk for avspilling. Takk for svar folkens. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 God ettermiddag. Må kjøpe et micro sdhc 16 gb minnekort til mobilen. Ser at det er ulike "classes" på kortene. Class 2, 4, 6 osv. Hva må jeg ha? Har en Huawei U8800 Android Smartphone, og skal bruke kortet til å lagre musikk for avspilling. Takk for svar folkens. Class betegner minimum overføringshastighet til og fra kortet. Class 2 = 2mb/s, Class 4 = 4 mb/s og så videre. Jeg vil ikke si at det har noe å si for ytelsen til telefonen, men det går raskere å flytte store mengder data til og fra kortet hvis du har et kort med høyere overføringshastighet. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Takk for svar. Så for avspillingens del har det ikke mye å si, men det har altså noe å si når jeg skal overføre sanger fra PC til mobilen? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Takk for svar. Så for avspillingens del har det ikke mye å si, men det har altså noe å si når jeg skal overføre sanger fra PC til mobilen? You got it! Lenke til kommentar
belenix Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Class betegner minimum overføringshastighet til og fra kortet. Class 2 = 2mb/s, Class 4 = 4 mb/s og så videre. Jeg vil ikke si at det har noe å si for ytelsen til telefonen, men det går raskere å flytte store mengder data til og fra kortet hvis du har et kort med høyere overføringshastighet. Dette er vel ikke helt riktig. Class betegner minimum skrivehastighet i MB/s ikke Mb/s. Og det sier lite eller ingenting om lesehastighet. Kvalitetskort fra kjente produsenter ligger gjerne godt over minstekrav. Mine SanDisk 32 GB micro SDHC class 2 har jeg testet med CrystalDiskMark: Skivehastighet ca 5 MB/s, lesehastighet 15 MB/s. http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå