For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Er 50kr måneden verd å betale? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Er 50kr måneden verd å betale? Dette er vel kanskje ikke den beste tråden å spørre om dette Om det er verdt det er det bare du selv som kan svare på. Test den og se om du synes det er verdt det. Jeg har brukt tjenesten i lang tid, men synes ikke det var en tjeneste som var verdt å bruke lenger nå. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Skal kjøpe meg etterpå Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Er 50kr måneden verd å betale? Ja, det er absolutt verdt en femtilapp i måneden. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg har ikke fått begrensingen på min Spotify Free enda. Så jeg hører på gratis musikk alt jeg vil. Når det ikke går lengre blir det Premium. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Er 50kr måneden verd å betale? Ja, det er absolutt verdt en femtilapp i måneden. jepp synes Wimp og grooveshark ikke kan måle seg med spotify, Endret 14. mai 2011 av Cs freak Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Er det noen som kan svare meg på : Er det mulig å være flere brukere pålogget på en spotify konto/abbonemang ? Vi er 4 i familien som bruker spotify open(gratis). Men ønsker å kjøpe ett abbonemang. Må da alle oss 4 ha hver sitt abb, eller kan man være flere brukere på ett abbonemang ? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Avspilling stopper om du prøver å spille av musikk på flere pc-er eller ting kobla til Internett. offline vill fungere om du klarer å drepe Internett tilkoblingen til Spotify. til dere som er interessert i å støtte artister bør dere sjekke ut Jamendo. Endret 14. mai 2011 av kjeLL// Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Er det noen som kan svare meg på : Er det mulig å være flere brukere pålogget på en spotify konto/abbonemang ? Vi er 4 i familien som bruker spotify open(gratis). Men ønsker å kjøpe ett abbonemang. Må da alle oss 4 ha hver sitt abb, eller kan man være flere brukere på ett abbonemang ? Wimp har family, som inkluderer 3 brukere. Usikker på hva Spotify har. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Min historie: (Dette er min personlige historie, men det er min personlige oppfatning, som derfor vil være riktig i det minste for meg) Startet klassisk. Kjøpte LP og CD plater. Tilogmed en bunke med LP picturediscer . Konsekvensen av dette er at nå som jeg ikke har LP-spiller lenger, må jeg gjøre en jobb med å konvertere dette over på CD eller lignende. CD kommer også til å bli erstattet, samt at platebransjen fant ut at det å sette kopisperre på MIN eiendom var "lurt". I tillegg til dette måtte jeg betale overpris for ett album for å få 1-2 sanger som jeg hadde lyst på. Så kom Internett, og kopiering av MC (kassetter) var over på ett blunk. Nå var det musikk på PC som gjaldt, og det kunne lastes ned !! GRATIS !! Hadde platebransjen kommet med salg av enkeltsanger i 1994 så hadde antagelig historien min vært annerledes, men det gjorde de ikke grådige som de er. Konsekvensen var at jeg brukte ca 0,- fra 1994 (eller tidligere), og fram til den dagen Spotify kom ....... Spotify kom med en genial forretningsmodell. Stream musikk gratis, mot at du må høre på reklame innimellom. Akkurat som TV !! Musikk-samlingen min lokalt ble lagt på is. Ingen mer ripping fra CD til pc og annet ni-trist arbeid. Jeg inngikk en AVTALE med Spotify via Spotify Free produktet, om at jeg skulle få høre på musikk, og min betaling skulle være at jeg hørte på reklamen. Dette har jeg gjort, pliktoppfyllende som jeg er. Og hva er takken ? Fordi at Spotify og platebransjen ATTER en gang har gjort en udugelig jobb, så skal det gå utover meg ? Når det passet dem, så endret de spillereglene til at jeg bare får høre en sang 5 ganger !? Dette var ikke den avtalen jeg inngikk. OK, er det sånn platebransjen vil ha det, så er det greit. Jeg aktiverte det gamle musikkarkivet mitt. Brukte 1 av 5 forsøk pr sang på Spotify til å rippe hele playlist samlingen der til disk, og parkerte kontoen. Re-aktivert er også diverse andre kontoer. Så, ufattelig beleielig kommer der en e-post fra Canal Digital. "Hei, kjære kunde blabla du får gratis Wimp blabla". Javel greit tenkte jeg. Platebransjen skal få atter en sjanse. Online streaming er tross alt ikke default design på ett mp3 arkiv på ntfs ennå Og hva er så første inntrykket av Wimp ? Jeg startet Spotify igjen, og kopierte over alle spillelistene mine til Wimp. Da forsvant det kanskje 4-5% av sangene, men jeg har ikke klart å sette fingern på ennå hva som er borte, så savner det ikke ennå Så satte jeg igang å bruke programmet. Rent teknisk er det MYE MYE som mangler. Adobe Air ? Fysj, sortering skorter det på, samhandling skorter det på. Men designmessig og funksjonalitet messig så er dette programmet brilliant i mine øyne. Og utvalget er B.R.A ! jeg har allerede lagt til flere sanger som jeg har funnet ved å klikke i programmet, enn de jeg mistet ved konverteringen. Utvalget av norsk musikk er rett og slett, ja , imponerende Selvfølgelig irriterende at det fremdeles finnes noen treskaller av noen band, som for eksempel METALLICA, som opprinnelig var ett band som spillte for musikken sin del og hadde sjel, men nå er redusert til ett kommersiellt grådig helvete omtrent uten sidestykke som selv ikke på rene betaltjenester som Wimp vil dele ut musikken sin, men det er greit. Jeg regner med at Wimp etterhvert kommer med muligheten til å legge til lokal musikk, og da er det jo bare å legge inn Metallica fra den lokale samlingen. At de (Metallica) ikke får betalt av meg er meg fullstendig revnende likegyldig. Wimp er bra, det er norsk, og det har ett stort potensiale. Håper bare inderlig at de nå framover klarer sammen med platebransjen og styre utviklingen av programmet og konseptet litt på brukernes premisser, og ikke bare på sin egen grådighet slik som det virker at Spotify gjør. Spotify, so long and thanks for all the fish.... 1 Lenke til kommentar
satchman Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 ...... Som tidligere musikk-kjøper så må du vel dog innrømme at 99,- i måneden for Spotify sin beste løsning er relativt sett småpenger i forhold til utvalget man får Tilbake på sent 80- og tidlig 90-tall kostet jo ferske utgivelser på CD 149,- og oppover pr. stk. Jeg har CD'er med prislapper på både 169,- og 179,- fra den perioden. Sett i forhold til kjøpekraft og generell prisstigning tilsvarer det vel at et album ville ha kostet over 250,- i butikk i dag, og alikevel var det ikke noe (økonomisk) problem for musikkinteresserte å kjøpe flere CD'er i måneden på den tiden. Rent historisk har aldri musikk vært så billig som nå - både i fysiske formater og som nedlastning. Men det er kanskje rett og slett flere ting som koster penger i dag som gjør at folk alikevel synes det er dyrt. Jeg kunne jo faktisk kjøpt 6 CD'er i måneden (på tidlig 90-tall) for det jeg har av månedlige utgifter på internettabo + mobiltelefon nå idag. På den annen side så tilsvarer mine månedlige boutgifter over 100 Spotify-abonnement hver eneste måned, så for meg er det svinbillig å betale en hundredel av det for ubegrenset musikk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Jeg har aldri leid noe i hele mitt liv, så terskelen er høy for meg (har jeg funnet ut). 1200 kroner i året og samtidig ingen som helst garantier for at favorittartistene er tilgjengelige i fremtiden. Spotify er greit til fest og prøvelytting, men jeg ville allikevel ha kjøpt (eid) en hel del musikk ved siden av. (ifølge posten till Theo tidligere vil jo dette bli mulig gjennom Spotify, hvilket er fint). Spotify burde også prioritere streaming av tapsfrie formater dersom folk skal benytte dette tilbudet som sitt eneste bibliotek. Endret 14. mai 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Jeg har aldri leid noe i hele mitt liv, så terskelen er høy for meg (har jeg funnet ut). 1200 kroner i året og samtidig ingen som helst garantier for at favorittartistene er tilgjengelige i fremtiden. Spotify er greit til fest og prøvelytting, men jeg ville allikevel ha kjøpt (eid) en hel del musikk ved siden av. (ifølge posten till Theo tidligere vil jo dette bli mulig gjennom Spotify, hvilket er fint). Spotify burde også prioritere streaming av tapsfrie formater dersom folk skal benytte dette tilbudet som sitt eneste bibliotek. Det er en helt ærlig sak det du beskriver. Er du avhengig av å ha fysiske kopier i tapsfrie format er ikke Spotify tjenesten for deg. Men for de fleste av oss, som synes 160-320 kbps er en grei bitrate og som verdsetter tilgjengeligheten til streamingtjenester høyere enn det å sitte på et stort bibliotek av CDer som står og støver ned er Spotify og Wimp gode tjenester. Jeg tror heller ikke streaming av tapsfrie format er realistisk med en Spotify-type forretningsmodell. Det krever rett og slett altfor stor båndbredde og blir altfor dyrt, iallefall i dag. Etterhvert som båndbredde blir billigere kan det hende vi kommer til å se streaming av tapsfrie formater. Endret 14. mai 2011 av A-Jay Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg har aldri leid noe i hele mitt liv, så terskelen er høy for meg (har jeg funnet ut). 1200 kroner i året og samtidig ingen som helst garantier for at favorittartistene er tilgjengelige i fremtiden. Spotify er greit til fest og prøvelytting, men jeg ville allikevel ha kjøpt (eid) en hel del musikk ved siden av. (ifølge posten till Theo tidligere vil jo dette bli mulig gjennom Spotify, hvilket er fint). Spotify burde også prioritere streaming av tapsfrie formater dersom folk skal benytte dette tilbudet som sitt eneste bibliotek. Det er en helt ærlig sak det du beskriver. Er du avhengig av å ha fysiske kopier i tapsfrie format er ikke Spotify tjenesten for deg. Men for de fleste av oss, som synes 160-320 kbps er en grei bitrate og som verdsetter tilgjengeligheten til streamingtjenester høyere enn det å sitte på et stort bibliotek av CDer som står og støver ned er Spotify og Wimp gode tjenester. Jeg tror heller ikke streaming av tapsfrie format er realistisk med en Spotify-type forretningsmodell. Det krever rett og slett altfor stor båndbredde og blir altfor dyrt, iallefall i dag. Etterhvert som båndbredde blir billigere kan det hende vi kommer til å se streaming av tapsfrie formater. Det er jo to merkelige alternativer du setter opp? Enten streaming eller å bruke CDer? Det finnes andre muligheter. Personlig har jeg abonnement på spotify, det er en fin tjeneste, men jeg ser på det som et supplement, jeg bruker det til å høre på ny musikk. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Er det noen som kan svare meg på : Er det mulig å være flere brukere pålogget på en spotify konto/abbonemang ? Vi er 4 i familien som bruker spotify open(gratis). Men ønsker å kjøpe ett abbonemang. Må da alle oss 4 ha hver sitt abb, eller kan man være flere brukere på ett abbonemang ? Wimp har family, som inkluderer 3 brukere. Usikker på hva Spotify har. 1. Kan dere slutte å spre falsk informasjon om Wimp? De har ikke Familie per i dag, det vil komme i løpet av året. 2. Internettsidene til Wimp er så elendige at jeg måtte gå til Canal Digital portalen min for å finne ut hvilke abbonementstyper de har. At det går ann! 3. I tillegg var det en i tråden som reklamerte for at du får Wimp gratis via Canal Digital. Siden jeg har CD tenkte jeg da at dattern kunne bruke Wimp på sin iPod fremfor at vi betalte for et Spotify Premium til. Men jeg burde jo skjønt at mange tyr til halvesannheter i diskusjoner her og at man kun får Wimp Basic, uten støtte for mobile enheter via CD abbet. Mye villedende preik. 4. At det også er omtrent umulig å orientere seg om tjenestene til Wimp på hjemmesidene er en turnoff for de aller fleste når det skorter på kundevennlighet allerede der. Endret 15. mai 2011 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 3. I tillegg var det en i tråden som sa at Wimp får du gratis via Canal Digital. Siden jeg har CD tenkte jeg at da kunne dattern bruke Wimp på sin iPod. Men jeg burde jo skjønt at man liker å bare si halve sannheter her og at man kun får Wimp Basis uten støtte for mobilen enheter via CD. Mye villedende preik for å forsøke å reklamere for Wimp her i tråden. Aha, men det at man i tillegg faktisk må betale 49,- for Spotify , uten at man får støtte for mobile enheter er liksom helt greit? I såfall er jo Spotify såkalt "unlimited" ren løgn da man ikke får noen "unlimited" versjon? At Wimp versjonen som følger gratis med Canal Digital er like dårlig som Spotify "unlimited" er jo kjipt, men Wimp sitter med den samme platebransjen pesende bak seg slik Spotify gjør og de vil forsøke å presse kundene over på dyrere tjenester. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Ha ha, nå får du slutte å kverulere. Det var kommentar ift. at det ble sagt at man fikk en fullverdig Wimp gratis via CD abb. (CD abbet er forøvrig svindyrt). Slike halvsannheter hører ingen sted hjemme og villeder bare de som forsøker å finne ut hvilken tjeneste de vil ha. Samt en ting til, jeg satt manuelt og "importerte" spillister fra Spotify via clipboard til Wimp (det Wimp kaller importfunksjon). Av totalt ca. 412 sanger på datterns spillister var det kun 337 som var tilgjengelig i Wimp. Det er forsåvidt noen innholdsmomenter jeg liker bedre med Wimp, men de har mye grunnleggende å rette opp før jeg kan anbefale dem fremfor Spotify. NB! Når dette er sagt vil jeg absolutt anbefale å bruke medfølgende "Wimp Basic" via Canal Digital og sett om jeg klarte å leve med det fremfor å betale 50,- for "tilsvarende" Spotify tjeneste. Min datter er satt på prosjektet å vurdere om det er godt nok for henne ift. Spotify. Hvis hun synes Wimp er bra nok er det mulig vi også prøver det på hennes iPod Touch med et Wimp Premium som da har rabatt på 50,- via CD. For meg er dog Wimp inget fullverdig alternativ til Spotify og jeg vil fortsette med det uansett. Endret 15. mai 2011 av Theo343 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 I dag har jeg betalt platebransjen for første gang på over 10 år ved å betale for Spotify Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 dere som poster bare for å fortelle at dere betaler well good for you. http://www.southparkstudios.no/episodes/1002/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg