Gå til innhold

Slutt på ubegrenset gratislytting i Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kom det vel frem tidligere i tråden at dette ikke stemmer.

Tull og tøys. At folk tror og synser og ønsker er ikke det samme som at det er sant.

 

Hadde de tatt inn det samme eller mer pr. lytting som de i snitt får fra betalende kunder hadde de selvfølgelig ikke engang giddet å tilby en betalt løsning - eller skrudd opp prisen på den. Og ihvertfall ikke brukt masse tid på egenreklame istedet for reklame de får betalt for.

 

Reklame på Spotify tar inn minimalt med kroner fordi de henvender seg til en kundegruppe som ikke engang vil betale en tier eller to i uka for ubegrenset med musikk. En relativt lite interessant gruppe å annonsere mot med andre ord; bare ved å bruke tjenesten viser man tydelig at man ikke er betalingsvillig for selv små beløp.

 

På radio derimot treffer man mye bredere og kan følgelig ta langt bedre betalt for reklamespoter.

Endret av satchman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The all-new Spotify download service! Listening to the music you want to hear, wherever you want it, just got a whole lot simpler - and cheaper.Your playlists are special to you. You’ve spent untold hours putting together your own mix-tape masterpieces on your computer and want to take them with you, but without the trouble of having to buy each track separately, switching music players or breaking the bank? Then look no further.Spotify’s new MP3 download service makes it possible to own your playlists in one easy step. By introducing a range of MP3 bundles, we’ve been able to offer you some of the most competitive prices available - from as little as 50p per song.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Reklame på Spotify tar inn minimalt med kroner fordi de henvender seg til en kundegruppe som ikke engang vil betale en tier eller to i uka for ubegrenset med musikk. En relativt lite interessant gruppe å annonsere mot med andre ord; bare ved å bruke tjenesten viser man tydelig at man ikke er betalingsvillig for selv små beløp.

 

På radio derimot treffer man mye bredere og kan følgelig ta langt bedre betalt for reklamespoter.

Du har også misforstått totalt. (Og i tillegg bør du også gå tilbake i tråden og lese artikkelen om hvorfor Spotify gjorde forandringer.) Det at folk bruker reklamebasert Spotify sier null og niks om deres generelle kjøpevillighet eller kjøpekraft. Det eneste konklusjonen man potensielt kan trekke er at de ikke synes det er verdt å betale en hundrings i måneden for å leie musikk. That's it.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men endrer fortsatt ikke det faktum at de ikke synes de tjente nok på reklameinntekter.

Hva er egentlig nok for plateselskapene? Som sagt, Spotify var fornøyd med tjenesten slik den fungerte, men de ble presset av 4 store plateselskap til å endre den. Om Spotify hadde vært på konkursen rand hadde de ikke vært fornøyde.

 

Ser at de nå i tillegg har lansert en tjeneste hvor man kan kjøpe "kvoter" med mp3, men at man risikerer å miste alle ubenyttede kjøp allerede etter 30 dager. Kjempeflott! Kanskje en idé til alle butikker som har selger gavekort: Dersom kunden ikke benytter seg av beløpet innen 30 dager, da fortjener de å miste alt. Bra jobbet Spotify & Co.! :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har betalt for spotify hel siden det kom, kjmpe fornøyd! Byttet dog til den til 50kr da jeg ikke brukte offline eller på mobilen. Hadde vært utrolig kult om det ble lansert i USA osv, slik at flere artister hadde lagt ut musikken sin

Lenke til kommentar

Denne kvoten kan ikke sammenlignes med gavekort. Sammenlign det heller med et kjøp der du kan bestemme deg over 30 dager. Det er faktisk ganske raust.

Hehe, helt utrolig at noen faktisk kan prestere å si at dette er raust. Slike kunder må virkelig være alle selgeres våte drøm. :!: Sammenligningen din med "et kjøp hvor man bestemmer seg i løpet av 30 dager" blir igjen helt feil. Man får ikke igjen pengene om man bestemmer seg for ikke å bruke kvoten sin i løpet av disse 30 dagene. Det fungerer akkurat som et ekstremt begrenset gavekort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, da skjønner du ikke meninga med disse kvotene. Vil du kjøpe sang for sang kan du fortsatt det. Dette er for å kjøpe hele spillelister billig. Det sier seg selv man ikke kan kjøpe et pakketilbud og spre det utover ubegrenset tid. I så måte synes jeg at man faktisk kan bestemme seg over 30 dager er raust.

 

Du kan forøvrig drite i å prøve og latterliggjøre meg bare fordi vi er uenige.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, da skjønner du ikke meninga med disse kvotene. Vil du kjøpe sang for sang kan du fortsatt det. Dette er for å kjøpe hele spillelister billig. Det sier seg selv man ikke kan kjøpe et pakketilbud og spre det utover ubegrenset tid. I så måte synes jeg at man faktisk kan bestemme seg over 30 dager er raust.

Er vel ganske klart hva meningen er: Å lokke kundene til å kjøpe mange låter på engang fordi de har lavere pris og så spekulere i at kundene glemmer/ikke benytter seg av kjøpt kvote siden det er så kort frist før man mister kvoten igjen. Pill råttent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, da skjønner du ikke meninga med disse kvotene. Vil du kjøpe sang for sang kan du fortsatt det. Dette er for å kjøpe hele spillelister billig. Det sier seg selv man ikke kan kjøpe et pakketilbud og spre det utover ubegrenset tid. I så måte synes jeg at man faktisk kan bestemme seg over 30 dager er raust.

Er vel ganske klart hva meningen er: Å lokke kundene til å kjøpe mange låter på engang fordi de har lavere pris og så spekulere i at kundene glemmer/ikke benytter seg av kjøpt kvote siden det er så kort frist før man mister kvoten igjen. Pill råttent.

Ja, meningen er ganske klar. Å lokke kunder til å kjøpe mange låter med kvantumsrabatt. Resten du kommer med er bare bullshit fordi du ønsker å stille Spotify i et dårlig lys.

 

Som sagt: Det kunne like greit vært slik at man kjøpte 500 sanger her og nå, der man måtte velge alle på dagen.

 

 

Men endrer fortsatt ikke det faktum at de ikke synes de tjente nok på reklameinntekter.

 

reklame genererer fremdeles penger, så de kan jo ikke tape på å tilby alle musikk mot reklame?

Servere, ansatte, plateselskap skal ha penger, artister skal ha penger. Hvorfor tilby noe omtrent gratis til alle om de tjener mer på å tilby det til færre men mot en høyere sum?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...