Gaardon Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg nekter å hørte på radio hvis man må betale for tjenesten ettersom jeg da ikke styrer musikken og er selv ikke så fan av mainstream musikken radioen spiller hele tiden. etter min mening kan ikke radio og spotify samenlignes. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Det er jo akkurat samme med Spotify. All den tid Spotify ikke har reklameinntekter av betydning er det faktisk ikke det. Langt i fra. I tillegg er jo Spotify 10000x bedre enn radio siden du faktisk selv velger hva du hører på og det er dermed en rimelig merkelig sammenligning. Men for all del; folk som bare bruker musikk som bakgrunnsstøy og ikke bryr seg om hva det er klarer seg jo fint med radio - det er mange av dem Endret 7. mai 2011 av satchman 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) 49kr er jo en latterlig liten sum, uansett hvor lite penger du har. Spar en 5er hver dag i en måned så har du plutselig nok til 3 mnd med unlimited eller 1,5mnd med premium. Om du vil kan du jo også finne to store brusflasker utendørs istedet for å spare 5kr. Å kjøpe lunsj til 50kr pr.dag går greit, men så mye musikk du vil i en måned for 50kr er for mye. Skjønner meg ikke på tankegangen til slike folk. edit: Skulle se hva det kostet å kjøpe hele playlisten min. Jævla dyrt for 450 låter. 2824kr. Så blir ved nedlastning av materialet som skal på mp3 spilleren og ikke mobilen. Tror rundt 300-450kr hadde vært en bedre pris. Endret 7. mai 2011 av Skrujernet 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) edit: Skulle se hva det kostet å kjøpe hele playlisten min. Jævla dyrt for 450 låter. 2824kr. Så blir ved nedlastning av materialet som skal på mp3 spilleren og ikke mobilen. Perfekt kombinasjon: Billader til HTC-en Jack-jack fra telefon til bil Spotify premium med offline Jeg har to timer igjen Tror jeg kjøper unlimited idag, jeg... Går det enkelt an å bytte fra unlimited til premium? Går det enkelt an å bytte fra premium til unlimited? Endret 7. mai 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Ja, og Ja Hvordan? og Hvordan? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Det et vel bare å kjøpe dagen unlimuted/premium går ut. Da har du byttet til det du har kjøpt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Så du kan ikke bytte midt i.. Hvordan er det med betaling, da? Er det månedlig betaling, eller betaler du 1200 med en gang? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Hvordan jeg betaler? 104 kroner på naresen når eg har råd. Kjøper i butikk.. Tviler på at du kan bytte midt i. Isåfall vil du kankje miste litt tid. Men trr ka kje du kan utvide premium litt om du kjøper ny midt i... Vet ikke hvordan det funker da jeg kjøper annenvær måned, siden jeg bruker offline på telefonen 30 dager etter at premium går ut Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Det er jo akkurat samme med Spotify. All den tid Spotify ikke har reklameinntekter av betydning er det faktisk ikke det. Langt i fra. Nå kom det vel frem tidligere i tråden at dette ikke stemmer. Det var ikke lave reklameinntekter som var problemet til Spotify. Ellers kan jeg ikke se noen grunn til at det skulle være forskjell på Spotify og radio med tanke på reklameinntekter. Hvorfor skulle reklamer treffe dårligere på Spotify enn på radio? I tillegg er jo Spotify 10000x bedre enn radio siden du faktisk selv velger hva du hører på og det er dermed en rimelig merkelig sammenligning. Som om det skulle vært formulert av bransjen selv. Selvfølgelig vil de forsøke å overbevise deg om at ettersom teknologien har tillatt oss å få en tjeneste som er 1000x bedre skal det også koste 1000 ganger mer enn steinalderteknologien. Men det er nå engang sånn at ting blir både billigere og bedre, ingen grunn til at det skal være noe annerledes når det gjelder musikktjenester. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Som Roger Waters sier det; It all makes perfect sence, expressed in dollars and cents. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Visjoner_ Du får bare starte din egen tjeneste som tjener nok til å betale plateselskapene det de vil ha bare ved å spille reklame for brukerne da. Lykke til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Visjoner_ Du får bare starte din egen tjeneste som tjener nok til å betale plateselskapene det de vil ha bare ved å spille reklame for brukerne da. Lykke til. Plateselskapene vil ikke få det de vil ha, verden beveger seg framover. De velger selv hvordan de møter den. AtW 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Synes det er helt greit at begynner å ta seg betalt. Skal nå bestille det 2. abbonementet i denne husstanden til min datter. 1. En ting jeg savner er at de godt kunne hatt noe som het "Premium Family" hvor man eks. betalte 179,- per måned for opptil 3 kontoer. 2. I tillegg for de uten ønske om mobile enheter kunne man hatt "Unlimited Family" til 119,- for 3 samtidige tilkoblinger fra samme internettforbindelse. Det kan ellers bli i dyreste laget når 2-4 personer i samme husstand vil høre på sin egen musikk samtidig. Man har mulighet til å manipulere dette ved å logge på et premoum abb. hvor man har hver sine spillister, setter disse offline og unngår å logge på i løpet av 3 dager for å ha sine låter offline på samme premium abb som andre i husstanden. Men denne bruken er begrenset ift. impulsiv eller utforskende lytting som å ville høre på andre sanger utenfor offline mode og andre spillister. Så lenge man ikke har foldere på mobile enheter i spotify blir det også fort for mye lister å manøvrere i på mobilen med denne metoden. Man har heller ikke social fra mobilen, noe jeg også savner. Endret 8. mai 2011 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Du kan jo prøve å sende ein mail til spotify om "Premium Family", virka som ein god ide 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Jupp skal forhøre meg med dem om det. Men inntil det kommer kan man gjøre slik. Tingen for familier kan være følgende: - Alle oppretter sin gratis Open konto hvor de lagrer og administrerer spillistene sine. Alle enabler Social slik at spillistene kan deles. - Man oppretter en felles premium konto til 99,- hvor man setter ønskede spillister offline - Logg på premium kontoen, legg til alle kontoene i social og subsribe på spillistene man ønsker å høre på. - Alle logger på premium kontoen én etter én for å synke ned alle offline lister til sine enheter. - Alle setter spotify til offline modus på sine enheter og alle kan dermed starte spotify samtidig og lytte til listene offline i opptil 30 dager før de må logge på igjen. - Oppdatering av spillistene gjør man på sin gratiskonto og logger på premium for å oppdatere dem til enheten. - for å gjøre oppdateringen av listene litt enklere kan man også sette dem i collaborativ modus men da kan man miste kontrollen på innholdet inntil brukerstyring er på plass her. Dette kan være en praktisk måte å gjøre det på så lenge man omgås mye og bor under samme tak og kan koordinere oppdateringer etc. EDIT: Dette vil i det minste fungere inntil de evt.: 1. fjerner social fra Open gratis konto (tviler på at det skjer pga verve verdien) 2. fjerner muligheten å sette subscribed playlists fra Open kontoer i offline modus på ditt Premium abb. Endret 8. mai 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Så du kan ikke bytte midt i.. Hvordan er det med betaling, da? Er det månedlig betaling, eller betaler du 1200 med en gang? Jo. Du kan bytte når du vil. Når du bytter, vil "tiden" du har til gode bli konvertert. Unlimited -> premium gir halv tid, motsatt dobbel tid. Ex: Kjøper 3 mnd premium. Bytter til unlimited etter en halv måned. Da har du igjen 5 mnd unlimited. Jeg har betalt for hver måned, men jeg tror det er mulig å forhåndskjøpe, også. Endret 8. mai 2011 av hlnd Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Typisk at det skulle være problemer akkurat i dag når jeg hadde planer om å gjøre en del ting. Det gjør ikke online avspilling problematisk siden det benyttes en p2p modell, men det gjør all administrasjon knotete og delvis utilgjengelig. We are currently experiencing some problems De kunne godt sagt noe om hva slags problemer de har. Endret 8. mai 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Grooveshark var utrolig mye bedre enn jeg hadde forventet. Langt flere av sangene mine der. Blir vel å subscribe til dem, om jeg eventuelt skal gjøre det. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 For dårlig utvalg på grooveshark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg