Gå til innhold

Gamer.no: Legge til spill (og lignende) i databasen...

Anbefalte innlegg

Heisann, med denne tråden her, så skal det være mulig å komme med forslag, og forbedringer, rundt muligheter for å legge til/registrere, og muligheter for å ha "spilldel" inne på profilene sine. Altså, noe som er ønskelig fra min side, er om at det skulle vært muligheter for en egen "database" for spill, som man kunne søke etter, der det stå noe kortere, og enkel info om spillet(spillene), med bilder/covere, til de aktuelle plattformene spillene er utgitt/tilgjengelig til, og med en "eier dette spillet" og "ønsker seg dette spillet" lignende greier. Og at det skal være mulig for brukerene her inne, og komme med egne "brukeranmeldelser" av ønskelige spill. Dette her er noe ala. løsningene som finnes hos sider som Spill.no og Gamereactor.

Hadde dette vært mulig å diskutere, og eventuelt fått til noe rundt dette i framtiden, så hadde det vært supert =D

Mvh Eagleboy =D

Endret av the_eagleboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, med denne tråden her, så skal det være mulig å komme med forslag, og forbedringer, rundt muligheter for å legge til/registrere, og muligheter for å ha "spilldel" inne på profilene sine. Altså, noe som er ønskelig fra min side, er om at det skulle vært muligheter for en egen "database" for spill, som man kunne søke etter, der det stå noe kortere, og enkel info om spillet(spillene), med bilder/covere, til de aktuelle plattformene spillene er utgitt/tilgjengelig til, og med en "eier dette spillet" og "ønsker seg dette spillet" lignende greier. Og at det skal være mulig for brukerene her inne, og komme med egne "brukeranmeldelser" av ønskelige spill. Dette her er noe ala. løsningene som finnes hos sider som Spill.no og Gamereactor.

Hadde dette vært mulig å diskutere, og eventuelt fått til noe rundt dette i framtiden, så hadde det vært supert =D

Hei!

Alle tingene du nevner er allerede på lista over ting som vi har lyst til å gjøre i framtiden, men som har blitt utsatt foreløpig. Vi har allerede spilldatabasen (hvis du ser på en omtale / artikkel på Gamer, så kan du gå videre til infosiden for spillet - som er ganske nøyaktig slik du beskriver), så planen er å integrere ting mot den.

Akkurat nå er vi i ferd med å gå over til Diskusjon.no-forumet, så vi må vente litt før vi får avklart hvilket brukersystem vi skal basere oss på i framtiden (.. og nå ser det ut som at det blir Tek-nettverket sitt). Men ja, vi har gjort masse tanker og skisser rundt dette, men det har foreløpig ikke blitt gjennomført.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som også hadde vært greit, når det kommer til den informasjonsruten til spillene, er også å få til en løsning, når det kommer til eventuelle "spesiall" versjoner av spillene. For eksempel om det er Limited Edition, Collector's Edition, Game of the Year Edition osv. Og der det er bilde av spillcoveret, så kan det være en ekstra "rute" med bilde av den eventuelle "spesiall" versjonen.

Som jeg også nevnte tidligere, så hadde det vært fint å kunne ha en oversikt, inne på profilene sine, hvilket spill man eventuelt har og eier, og en egen liste over spill man eventuelt skulle ønske seg. Så når man trykket på det bestemte spillet, så kommer man til "infosiden" til spillet. Og samtidig, som jeg nevnte, i det samme feltet så finner man også "brukeranmeldelser" lenger ned på samme siden.

Jeg prøvde å søke etter et par spill. Og jeg fant faktisk litt om de spillene jeg søkte etter. Og det er de "infosidene" der, som det hadde vært kult, om det var muligheter, for å kunne trykke et par steder, for å kunne "legge" de spillene til, i en liste inne på våres profiler. Så når man er inne på profilene til noen, så ser man hvilket spill de eier eller ønsker seg. "Spill listene" våres kan kanskje hete noe som "Mine spill", "Spilloversikt" eller bare så enkelt som "Spill". Som da vises som et eget felt, inne på våres profiler.

Dette her er bare forslag. Det trenger nødvendighvis ikke å bety at det må bli akkurat sånn for det. Jeg kan ha repert meg selv litt mye her nå, det er bare at jeg er litt ivrig på det her =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...