Gå til innhold

Restitusjonstid etter menisk...

A_berg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bein

Meniskskader

Av: Lommelegen.no

Det er to menisker i hvert kneledd, en som ligger mot utsiden av kneet (laterale menisk) og en som ligger på innsiden, mot det andre kneet (mediale menisk).

Meniskene er bruskplater som fordeler vekten i kneet og sørger for at knoklene glir smidig i forhold til hverandre. De fleste meniskskader oppstår fordi kneet vris plutselig under belastning eller fordi man reiser seg fort opp fra huk. En meniskskade vil si at en av meniskene får en liten eller stor rift. :D

Lenke til kommentar

Hmm, har lurt litt på det der sjøl, har lite lyst til å dra til legen med knea mine, men noen ganger gjør det ganske vondt også, trur det er meniskene her også... Du støtter vel endelig opp knea dine når du spiller? Noe annet ville jo bare være teit, du tjener faktisk ganske mye på det... Nå spiller jeg mer håndball enn fotball, da men... Er vel ikke SÅ forskjellig...

Lenke til kommentar
Jeg har en slik skade. Tror jeg i allefall. Men jeg gidder ikke og få den fikset hos inkompetente leger  :evil:  Jeg har fa*en ikke hørt om 1 stakkars jæ*vel som har hadd en vellykket kneoperasjon  :roll:

en kamerat av meg måtte operere menisken. det ble vellykket:) tror du burde fikse det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...