Gå til innhold

Gothic tilbake til originalutvikler? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke om elleve dager nedtellingen er ferdig. Det er i dag kl 22 i kveld! :)

 

(siden bruker system klokken på PCen din, så viss du har stilt klokken feil Joachim så blir også datoen på siden feil)

Endret av nissn
Lenke til kommentar

Hører på musikken til Gothic 2 her. Verdens beste spill!

 

Ingen av de andre gav meg noe i nærheten av Gothic 2. Det har jo også noe med tid å gjøre. G2 spiltes før barn, og da har man jo mer tid til å sette seg inn i det. Men det var noen magisk med Gothic 2. Installerte også den brukeroversatte utvidelsen Night of The Raven. Steike vi ventet på den. Visste den var oversatt, men den drøyet. Da oversatte vi selv til engelsk tekst, intallerte og spilte pakken.

 

Håper PB kan vise gammel storhet igjen når de får kontroll over produktet sitt.

Lenke til kommentar

Er mange som ikke forstår at det ikke var Piranha Bytes skyld at Gothic 3 endet opp som de gjorde. JoWooD presset Piranha Bytes å utgi spillet før de var ferdige og det endet såklart i fiasko. Piranha Bytes startet deretter å lage en gigantisk patch som skulle fikse opp i de fleste bugs og sikkert adde noen nye features, hvem vet. Men Piranha Bytes og JoWood splittet så produksjonen av patchen sluttet.

 

Spill Risen så ser du hvilken kvalitet Piranha Bytes klarer å levere. Greit nok, slutten inkluderte litt mye dungeon crawling og lite dialoger og sisteboss var latterlig, men resten i tillegg til verdenen var helt utrolig.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Peronlig elsket jeg Gothic 3. Det er det beste rollespillet jeg har spilt. Det ligger Community Patch ute som ordner opp i bugs og som gjør spillet mer stabilt. Det finnes også questpacks, uten at jeg har prøvd de enda.

 

Har aldri prøvd å spille disse. Men grafikken i Arcania: Gothic 4 ser jo egentlig ganske pent ut. Anbefaler noen dette spillet?

 

Arcania er veldig annerledes enn de andre spillene i serien. Der de andre er åpen verden med mange valgmuligheter, er Arcania veldig linært. Du kan ikke påvirke historien i form av valg, og du kan ikke gå hvor du vil, men må følge en bestemt sti. Om du synes det er greit er Arcania er godt actionspill med noen få rollespillelementer, men om du vil ha et skikkelig rollespill bør du spille Gothic 1-3 eller Risen.

Lenke til kommentar

Pirhana Bytes må lage et gothic fem. Arcania og Gothic 3 "FAILA DRIT HARDT HAHA" som en i klassen min beskrev det. Å få et Gothic spill hadde vært helt rått :D

 

Alt jeg sier er: KOM IGJEN PB! You can do it! (Just donæt bug it like hell )

 

Øy ! ikke kødd med Gothic 3 , veldig bra spill og spillehistoriens vakreste musikk.

Lenke til kommentar

Gothic 2, som Dinsdale sier = verdens beste rollespill, med eller uten NotR.

Gothic 3: Fantastisk verdensbygging, og fullt ut verdt å gå gjennom et par ganger. Men spesielt slåssmekanikken er dessverre ødelagt, også etter patch. "Umulig" å tape sverdkamper, samt en "comedy-value" avslutning ved siste hogg som man aldri helt er sikker på om var intensjonell i det man hører "swish/snitch," og fienden blir til gummistrikk - bokstavelig talt. Risen var bra, men det var litt mye gjenbruk fra Gothic-universet, uten helt å lykkes fullt ut med å skape en ny, egen verden/mytologi.

 

Tvilsomt om PB går tilbake til Gothic - det mest logiske ville da ha vært at de allerede hadde hatt utviklingen av et nytt gothic-spill godt underveis, i og med at de bare kunne ventet til rettighetskarantenen gikk ut, for så i teorien å gi ut Gothic 5 dagen etter. Ser ut til at Risen er prosjektet det satses på nå, og hvis de utvikler den verdenen videre, trenger ikke det å være noen dårlig ting på noen måte. Fremdeles litt skeptisk til pirater og gønnere, dog.... <_<

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

PB i et intervju for eurogamer:

-"For us it seemed to be a win-win situation," said Hoge of the impact of ArcaniA - A Gothic Tale, "because we knew we would get the brand back.

 

-"We thought, OK, scenario one: they do a good game and it furthers the brand. Scenario 2: they fail and everyone knows why."

Jeg lo av det siste sitatet.

 

hele intervjuet

http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-05-why-gothic-dev-piranha-dumped-jowood

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...