Gå til innhold

De 5 beste skytespillene i førsteperson (X360, PC, PS3)

Anbefalte innlegg

Hvorfor MW2 ikke skal være på lista:

Sitat gamer.no sin anmeldelse:

Call of Duty: Modern Warfare 2 er en glimrende oppfølger til et fantastisk spill. Det finner på ingen måte opp kruttet på nytt (1), men kommer med en bedre, mer interessant historiedel (2), en helt ny spillmodus i form av spesialoppdragene (3) og en finjustert flerspillermekanikk (4). Spillet har ingen utpregede feil (5), men når man allerede har fått så mye, skulle man for eksempel ønske at man også hadde samarbeidsmodus i kampanjedelen eller interaktive kjøretøy og miljøer som tar skade i flerspiller (6).

1. Med andre ord, de kopierte forgjengeren og satset på at det skulle gi lik suksess.

2. Nei, historien er ikke bedre, den er tynnere. Men har flere "actoin film-situasjoner" med større smell. Den er ikke mer interessant. Man får ikke samme tilhørighet til hoverkarakterene.

3. Jepp, dette var bra.

4. Nei! Flerspillerdelen var på ingen måte finjustert. Den hadde mange rene feil, glitches, dårlig spawnsystem, uballanserte våpen og perks (UMP og OMA Pro) og dårlig ballanserte maps. Beviser at når anmeldelsen ble skrevet/publisert så hadde dere liten til null erfaring med flerspillerdelen og var tatt av hype-bølgen.

5. Se forrige punkt.

6. Med andre ord, skulle vært som BF:BC2.

Og dette spillet, som er gammel og ikke bra, er med på listen. Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar at han mente spill som er moro for average joe, men som ikke like mange gamere som spiller mer liker. selv synes jeg verken mw2 eller bc2 var noe veldig bra, og har ikke prøvd de andre spillene på listen. men så har det ikke kommet ut så mange andre bra fps-spill i det siste som jeg vet om heller. mw2 bør uansett fjernes pga all bullshiten i spillet som gjorde at jeg var forbanna på spillet sikkert over halvparten at spilletiden. og grunnen til at jeg ikke liker bc2 er fordi spillet føles så tilfeldig (fiendene er over alt rundt meg, hitreg er max fucka slik at jeg kan noen ganger tømme magasiner i folk som står i ro uten å treffe, og eksplosivene flyr veggimellom 24/7). og hvis noen på det andre laget er god med helikopter, så er det som om de har en killstreak oppe hele matchen, mens jeg spammer at4 alt jeg kan og håper på å treffe, noe som er nesten umulig fordi det ikke går an å se hvor langt missilen er fra helikopteret. i tillegg så har spillet så utrolig mye av bloom og slik snøstorm-effekter som ofte er i veien når jeg skal skyte folk, ganske plagsomt. osv.

Lenke til kommentar

Litt moro at det "negative" du nevner om BC2 er realisme :p Noe som passer knakende bra i et realtime fps. Men skal si meg enig i at hitregistration ikke alltid er optimalt, desverre :(

Ps: Har du problemer med helikopter så må du a) bruke tracer dart, eller b) lære deg å beregne raketter slik at du faktisk kan skyte ned helikopter.

Lenke til kommentar

selv om spillet skal være realistisk så kunne de fjernet carl gustav (engineerne bør da fokusere på å ta ut vehicles, ikke bruke rocket launcherene til å plage dritten ut av infanteri), chilla ned bloomen og snøstormen, og lagt inn en support class så assault folka ikke kan fylle på sine egne tubes, og nerfe dem litt, ikke gi folk som blir revivet 100 hp +++. hadde blitt mye bedre, og hadde ikke gått noe særlig på bekostning av realismen. bedre med noe som også adder til gameplayet og gjør spillet morsommere å spille, slik som prone og supression (håper i hvertfall det vil gjøre bf3 bedre, å ikke kunne legge deg ned bak cover i bc2 når noen sto og skjøt på deg var kjempeteit). battlefield har vel heller aldri vært om å være mest mulig realistisk, men å ha realisme til en grad som ikke gjør gameplayet dårligere. skjønner heller ikke at noen klarer å spille 32 players på bc2, av samme grunn som at jeg ikke skjønner hvordan folk på cod4 synes det var gøy med 32player shipment...

sånn bare for å få inn litt positivt om bc2 og, så synes jeg grafikken, lyden og våpenfølelsen er superb. gleder meg virkelig til bf3.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

selv om spillet skal være realistisk så kunne de fjernet carl gustav (engineerne bør da fokusere på å ta ut vehicles, ikke bruke rocket launcherene til å plage dritten ut av infanteri), chilla ned bloomen og snøstormen, og lagt inn en support class så assault folka ikke kan fylle på sine egne tubes, og nerfe dem litt, ikke gi folk som blir revivet 100 hp +++. hadde blitt mye bedre, og hadde ikke gått noe særlig på bekostning av realismen. bedre med noe som også adder til gameplayet og gjør spillet morsommere å spille, slik som prone og supression (håper i hvertfall det vil gjøre bf3 bedre, å ikke kunne legge deg ned bak cover i bc2 når noen sto og skjøt på deg var kjempeteit). battlefield har vel heller aldri vært om å være mest mulig realistisk, men å ha realisme til en grad som ikke gjør gameplayet dårligere. skjønner heller ikke at noen klarer å spille 32 players på bc2, av samme grunn som at jeg ikke skjønner hvordan folk på cod4 synes det var gøy med 32player shipment...

sånn bare for å få inn litt positivt om bc2 og, så synes jeg grafikken, lyden og våpenfølelsen er superb. gleder meg virkelig til bf3.

Jøsses, virker som at du har møtt på CoD-folk som spiller BC2 :p Har aldri hatt problem med for mye noob-tube eller noe :)

BC2 er perfekt :D

Lenke til kommentar

Noob-tube er ikke et problem i BC2. Det er ikke som i MW2 der de er maks OP. De må treffe, være velplasserte og de kan ikke brukes for å klarere et helt rom. At assaults kan gi ammo er jo ikke et problem i det heletatt. Det eneste som kan nevnes i lys av det er granat spamming. Men en hver spiller med litt kvalitet klarer å komme seg rundt det uten problemer. Og at engineers kan ta ut infanteri med RPG's er ikke et stort problem. Ikke løp over åpne områder eller sitt stille på et sted, så er det ingen engineers som klarer å bruke RPG's effektivt på infanteri. Mange servere har også regler mot å bruke RPG's på infanteri.

Virker som knekkebrødmedost rett og slett ikke helt fikser spillet. Alt du nevner er ikke problemer med spillet, men problemer for deg. Sorry mac.

• Liker 1
Lenke til kommentar

og hvis noen på det andre laget er god med helikopter, så er det som om de har en killstreak oppe hele matchen, mens jeg spammer at4 alt jeg kan og håper på å treffe, noe som er nesten umulig fordi det ikke går an å se hvor langt missilen er fra helikopteret.

Vel. Spray-and-pray med AT4 mot en god helikopterpilot, er litt som å pælme småstein etter måker.

Og hvis dere som savner våpenfølelse i BC2 mener "buhu jeg kan ikke skyte hele M60-magasinet i en fiende uten å bomme som faen".

Prøv å skyte med en M60 i virkeligheten, mens du løper rundt, og se om du treffer noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...