Aasgaard Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Det er virkelig ikke gull alt som glimrer. Les hele saken Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Yess! Endelig noen som "tør" å tale Roma midt i mot - både når det gjelder en totalfredet, barnevennlig konsoll- og spillutvikler og den "nye" 3d gimmicken. Bra skrevet og helt dundrende enig! Så 3ds i London for ei tid siden og ble litt imponert - i ca 4 minutter. Lenke til kommentar
LMT Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Du glemmer at maskinen også er mye kraftigere i seg selv, og at spillene som er under utvikling til 3DS nå ikke ville kunne kjørt på DSen. Om du ikke glemte det og det var med full viten og vilje, håper jeg du står for det, og også hater hver eneste konsoll/ som kom ut etter den alle første konsollen på markedet. De gjorde jo ikke annet enn å legge til ting og oppgradere hardwaren, sant? Er jo ikke verdt det bare for det. Er forresten det at du sier at du hater 3DSen som konsoll, og ikke 3D-effekten som får meg til å tenke slik. Og om dette er sant, har du vel også hatet alle spill siden slutten av 80-tallet, og jeg vil dessverre ikke ta meningen din altfor seriøst. Da igjen, det blir fortsatt sluppet spill til DSen, så du må absolutt ikke oppgradere. DSen er 7 år gamel. Og du er virkelig uenig i et generasjonsskifte? Er ikke bare 3D-effekten som er i lyset her, gitt. Endret 7. april 2011 av LMT Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Nå har jeg verken DS eller er noen Nintendo fan, men prøvde den på en expert butikk, og jeg synes 3D effekten var kul... Jeg vet ikke hva anmelderen forventer av en 3D på en knøttliten skjerm men jeg forventet hvertfall ikke å bli blåst av stolen, og tilnærmet 3D uten briller er en start. Jeg ble riktigok ikke slengt hit å dit... men vei standarden i Enebakk er mer kjerresti enn vei og jeg klarer å holde en mobil å retning av fjeset mitt uten store problemer så for meg virker det overdrevent kritisk. Når du kritisk til sovemodus funksjonen og att du ikke fikk noen treff bør det nevnes att konsollen er designet for steder som f.eks. Tokyo hvor langt flere er samlet og sinnsykt mange kommer til å kjøpe den. Får nok noen treff også hvis du sitter i tuben på London eller NY. Hadde jo vært kjipt om de fjerna funksjonen i mindre land... Bare ett par ting jeg syntes var tvilsomt, bortsett fra det så fortjener du honør for ikke å følge mengden som kysser føttene til Nintendo Håper bare slakter 3DS fordi du virkelig mener att dette er søppel og ikke fordi du vil bevise att du ikke følger mengden. Endret 7. april 2011 av Amaru Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 LMT har selvfølgelig rett i at 3D bare er et aspekt ved konsollen. Grafikkmessig er den på nivå med Wii, så bare det er nok til å differensiere den fra forgjengeren. Det er ikke slik at utviklerne MÅ benytte seg av 3D eller motion controls, men dette er noe de må føle seg frem til. Akkurat som de gjorde med den første DS-en. Når det gjelder batteritiden så er jeg helt enig i at den er for dårlig. Jeg er sikker på at det vil komme en ny modell med bedre batteritid, og den kommer til å selge i bøtter og spann. Yess! Endelig noen som "tør" å tale Roma midt i mot - både når det gjelder en totalfredet, barnevennlig konsoll- og spillutvikler og den "nye" 3d gimmicken. Huh? Hvor har du vært de siste seks-sju årene? Nintendo har fått latterlig mye negativ kritikk for både DS og Wii. For meg virker det som om både media og spillindustrien behandler Nintendo som et uønsket stebarn. De har dog vært positive til 3DS, det skal du ha. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Vet ikke helt hva jeg mener om 3DS enda. Jeg har hatt DS siden 2009 og føler den fortsatt gir og gir. Men når jeg bare spiller Pokémon, trenger jeg neppe en ny konsoll med det første. 3DS er sikkert moro, men jeg kan ikke se meg selv holde på med 3D-aspektet i lengden. Hadde jeg hatt en konsoll ville jeg nok brukt 3D-funksjonen, siden den heter 3DS. Jeg innbiller meg at det er moro like lenge som kamera- og lydfunksjonene til DSi. Moro som pokker i noen minutter, men så gir det seg. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Word! Fantastisk artikkel Lenke til kommentar
LMT Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) De innebygde spillene er type "WOW, OMG. THIS IS SO MUCH FUN!" i et par dager, ja.. Men med gyroen, kameraene og 3D-effekten vel på plass i konsollen tror jeg det kommer mang et spill som vil utnytte det hele kombinert. Det blir nok en hel del nye, innovative og gode spill på konsollen over de neste årene. Så for min del blir det bare ignorant å hate på konsollen nå, kun for å hate den. Og nei, det har ingenting med fotkyssing å gjøre. Jeg kjøper konsoller som interesserer meg. (I og for seg hver eneste en de siste 10 årene... Med unntak av alle de forskjeligge DSene. Lite'n min holder lenge. ^^) Men jeg synes det er enda morsommere med folk som leser artikkelen og instajoiner The Hatewagon. Det er så søtt. Endret 7. april 2011 av LMT Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg vet ikke om 3D er stort om 10 år, eller om det atter en gang vil floppe fordi teknologien trengt tatt er umoden. Pessimistene får som regel rett, men det er optimistene som driver verden fremover. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) "Jada, det var morsomt å se Avatar på kino i 3D" Jeg vet ikke om 3D er stort om 10 år, eller om det atter en gang vil floppe fordi teknologien trengt tatt er umoden. Pessimistene får som regel rett, men det er optimistene som driver verden fremover. Den aller første filmen i 3D var "The power of love" fra 1922, skjønt mange regner "Bwana devil" fra 1952 som den første. Uansett er 3D ikke akkurat nytt. Og når det gjelder batterikapasiteten er det bare å tenke litt selv. 3DSen er like stor som en DS Lite, men har kraftigere innmat, 3D-skjerm, gyroskop og så videre, så hvordan kan batteriet på magisk vis være så sinnsykt mye bedre enn på DS? Hadde det vært tilfelle og man hadde brukt et 3DS-batteri på DS ville DSen levd i månedsvis uten å ladde batteriet. Bruk strøm som alle andre folk og vent til tredjeparts batterier blir bedre og billigere. Og større, men hva forventer folk? Endret 7. april 2011 av PityTheFool Lenke til kommentar
Licht Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 3d eller ikke, hardwaren i DS-en har vel - som LMT sier - vært den samme siden den første modellen? Det var i grunn på tide med et lite hopp framover. Selv kjøper jeg neppe en 3DS før den uunngåelige revisjonen som forbedrer utseende og batteritid kommer. Lenke til kommentar
knutae Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Har ikke prøvd 3DS, men jeg liker 3D-teknologi generelt. 3D kommer ikke til å tilføre noe annet enn mer dybde i bildet, på samme måte som HD versus SD "bare" tilfører flere piksler. Selv om det ikke betyr noe for gameplayet (mulig unntak for f.eks. bilspill), så tilfører det unektelig noe til det visuelle inntrykket. Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Fikk 3DS'en min i går og spillte Ghost Recon : Shadow Wars. Syns det var konge med 3D effekten jeg. Den gjør noe med innlevelsesgraden. De innebygde spillene er jo rene gimmiks selvsagt, men jeg tror i at hardwaren kan gjøre underverker i hendene på de rette utviklerene. Nå håper jeg bare at ikke 3D effekten fucker opp øynene mine. Jeg håper jeg fortsatt elsker 3DS'en etter noen uker. Endret 7. april 2011 av Nailer Lenke til kommentar
Penvey Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg er nok en av de som ikke er så overbegeistret for film i 3D (kunne like gjerne vært i 2D for min del), men jeg har mer tro på spill i 3D, og 3DS virker veldig spennende. "Jeg hater Nintendo 3DS" er jo en veldig voldsom tittel da, den blir litt for mye "fjortis nerdrage" for min del. Hater du den virkelig? Eller er det bare at den ikke er noe for deg? Det er mange måter å si ting på, og du bør kanskje tenke deg om litt mer neste gang. For øvrig er ikke denne kommentaren viktigere enn hvis en hvilken som helst annen person i verden hadde skrevet den. Det er meningen til EN person, verken mer eller mindre. Foreslår at de som er nysgjerrige på 3DS prøver den egenhendig, det er jo kun ens egne erfaringer som teller allikevel. Jeg har ikke prøvd 3DS selv, men at den gir 3D-effekt uten briller kvalifiserer den automatisk til å være noe av det mest revolusjonerende som har skjedd med håndholdt på veldig lang tid. Kommer neppe til å kjøpe den, men jeg er veldig nysgjerrig, og det er utvilsomt et spennende produkt! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg er enig i artikkelen at mye av den nye funksjonaliteten er jalla, 3D fungerer rett og slett for dårlig i dag, og vil antakelig gjøre det i overskuelig framtid. Det har et gimmick-preg sånn jeg ser det. AtW Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Nå har jeg ikke testet 3DS (jeg er først og fremst PC-spiller), men artikkelen her minnet meg aller mest om de som var mot innføringen av fargefilm eller lydfilm. Man har ikke problemer med å forstå en Chaplin-film heller (slik artikkelforfatteren argumenterer med at vi jo forstår 2D), men lyd og farge tilfører uansett noe verdifullt til opplevelsen. Men siden artikkelforfatteren synes å mene at såkalte 3d-klistremerker har tilsvarende effekt som 3D film/spill så skjønner jeg jo at det ikke er noe for ham. Jeg vet ikke hvor gammel artikkelforfatteren er, men det minner meg om et sitat fra Douglas Adams (Hitch-hikers guide...) : 1) everything that’s already in the world when you’re born is just normal; 2) anything that gets invented between then and before you turn thirty is incredibly exciting and creative and with any luck you can make a career out of it; 3) anything that gets invented after you’re thirty is against the natural order of things and the beginning of the end of civilisation as we know it until it’s been around for about ten years when it gradually turns out to be alright really. Endret 7. april 2011 av TheNiceOne Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 En gyldig kritikk på alle punkter. En liten nyansering; regionlåsen - paradoksal som den er for en bærbar konsoll som skal kommunisere med andre enheter - ble innført allerede med DSi. DSi ble markedsført som neste trinn i evolusjonen, men faktum er at man mistet både regionfriheten og bakoverkompatibiliteten med GBA-spill. Nå falt regionlåsen ved første forsering på 3DS, bakoverkompatibiliteten faller nok ved neste. Nå er ikke dette noe nytt for Nintendo sin del; nesten alt de har gitt ut er vært regionlåst, men med DSen øynet jeg et håp om at denne forbrukerfiendtlige praksisen skulle avvikles. Den gang ei. Det virker som om konsollselskapene er redd for å gi ut nye maskiner som "bare" har bedre grafikk og nye spill; det må være en eller annen finurlig gimmick i tillegg. For meg blir det helt feil fokus; jeg vil ikke ha kameraer, bevegelighetssensorer, 3D-effekter etc., jeg vil ha en brukervennlig konsoll med et størst mulig utvalg av titler. Mao kan de droppe implementering av halvfunksjonelle gimmicker og slutte å stikke kjepper i hjulene for forbrukerne. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 bakoverkompatibiliteten faller nok ved neste. Ikke vær så sikker på det. 3DS- og DS-spill benytter seg av den samme inngangen på 3DS, på samme måte som GB/GBC og GBA-spill benyttet seg av den samme inngangen på GBA. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg er enig i artikkelen at mye av den nye funksjonaliteten er jalla, 3D fungerer rett og slett for dårlig i dag, og vil antakelig gjøre det i overskuelig framtid. Det har et gimmick-preg sånn jeg ser det. AtW Prøv å spill Super Moneky Ball ved å vippe konsollen, så endrer du nok oppfattning. Det funger dårlig med 3D, men med 2D er det svært morsomt. Eller for den saks skyld, prøve Faceraiders i noen minutter. Og selv om de innebygde spillene er tragiske er det bare techdemoer. En gyldig kritikk på alle punkter. En liten nyansering; regionlåsen - paradoksal som den er for en bærbar konsoll som skal kommunisere med andre enheter - ble innført allerede med DSi. Delvis fordi de hadde plassmangel, og delvis for å forsøke å hindre piratkopiering. 3DS bruker samme type cartridge som DS, så jeg ser ingen grunn til å fjerne bakoverkompabiliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå