Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjører IIS på Win2k. Når jeg prøver å installere ASP (ASP.exe) før jeg følgende feilmelding i slutten av setupen:

Setup Has Installed:

Active Server Pages:

C:WINNTSystem32inetsrvASP

Errors:

The Internet Guest Account, '', cannot be found as a user on this machine. Make sure the Internet Guest Account is setup properly and run this setup again.

Hvorfor? Jeg har helt klart ikke forstått dette med rettigheter enda. Leste at noen snakka om rettigheter for C:Inetpubwwwroot men er dette relevant når webrooten min er F:Web?

Jeg er svært takknemmlig for alle svar da jeg trenger dette til en liten "jobb" jeg skal gjøre.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden skal du installere ASP på en w2k maskin som allerede har ASP innebygget??

Enkelt forklart må du ha en brukerkonto som skal ha tilgang til å browse på websiten din. Denne brukeren blir automatisk opprettet når du innstallerer IIS, enten under innstallasjon av w2k eller etterpå. Denne kontoen heter "IUSR_maskinnavn" og har som standard tilgang på å lese filer under wwwroot eller på andre siter/kataloger du lager. Har du gjort noen endringer på rettigheter?

Vil sterkt anbefale at du leser medfølgende dokumentasjon, selv om IIS er forholdsvis enkel å administrere.

Lenke til kommentar

Takk for svaret men fant ut av det. Derimot får jeg nå denne feilmeldingen:

Error Type:

Server object, ASP 0177 (0x800401F3)

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.  

/chat/index.asp, line 6

Linje 6 er i dette tilfellet:

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Det er ikke noe feil med koden og jeg har installert MyODBC3.51.06. Er det noen som kan forklare meg hvorfor ASP bugger på Derver.CreateObject og hvordan jeg skal fikse det?

Enkle skript som:

<%

Response.Write("Hello World!")

%>

fungerer prikkfritt så det er bare når jeg skal opprette objekter at noe skjer. Jeg har disabled Script Blocking i Norton antivirus så det skal ikke være det som lager krøll heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...