Despair Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg har tenkt på dette en del og følte for å dele spørsmålet med andre, for hva har egentlig skjedd med splittscreen i videospill? Gjennom hele barndommen min har alltid noe av det beste med å spille vært å få med så mange venner du kan hjem etter skolen og spille et spill splittscreen og jeg synes det fortsatt er veldig gøy, så hvorfor er det færre og færre spill som har splittscreen i dag? Ja, vi har visse sjangere som fps som fortsatt holder splittscreen i live, spesielt halo og Cod, men man kan se at det begynner å bli borte her også, færre og færre fps har splittscreen for 4 blant annet. Men det er en sjanger som har mistet splittscreen totalt og det er også en sjanger hvor etter min mening splittscreen er en essensiel del av opplevelsen, nemlig motorsport! Ja, jeg forstår at online er det nye store, men er det så vanskelig å ta med en splittscreen mode i tillegg? Jeg gledet meg faktisk en del til det nye need for speed spillet skulle komme ut, helt til jeg fant ut at det ikke var noe splittscreen! Akkurat samme skjedde med burnout paradise, en spillserie hvor 90& av underholdingen var å spille det med andre i samme stue! 1 Lenke til kommentar
Malactica Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 helt enig med deg var super skuffet når jeg fant ut at ikke f1210 ikke hadde splitscreen, var et så epic spill men kunne vært så mye bedre bare med den enkle funksjonen splitscreen. er det virkelig så vanskelig å legge til? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg trodde nyeste need for speed hadde split-screen D:, jaja ikkeno kjøp der. Kanskje jeg skaffer meg Blur, det hadde vel split-screen så vidt jeg vet. Uansett, det er vel sammensatt: - Noen smarte folk tror at ingen splitscreen = flere kjøp, selv om dette er motsatt somregel. - Anmeldere som staben i Giantbomb uttrykker at splitscreen er teit og hører fortiden til. - Det er krever kanskje mer optimalisering etc nå enn tidligere å legge til split screen (?). Lenke til kommentar
SpillRune Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Grafikk-fokus skjedde. I "gamle dager" var det helt akseptabelt at et spill gikk ned på grafikkdetalje for å splittes i 2 eller 4. Nå er det blitt så viktig å ha den råeste grafikken at utviklerne rett og slett ikke tør å gi ut et produkt hvor deler av spillet viser visuelle svakheter. Men skal du ha splitscreen, kjøp en Wii. Der er det ikke like stort grafikkfokus, og dermed mye mer splitscreen-spill. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Det råeste på ungdomsskolen var jo å spille 8player halo en og 2 med xboxer. Lite som slår det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå