Gå til innhold

Ditt mest angerfylte spillkjøp

Anbefalte innlegg

Jeg gjør ingen bomkjøp nå lengre da jeg ikke kjøper noe som helst uten å ha undersøkt på forhånd, men tidligere har det vel vært noen tabber:

Spore, makan til overhypa drittspill.

Timeshift, hadde et morsomt konsept med tidsmanipulering, men voldtok hele kaka men elendig utrnyttet potensiale, dårlig historie, ultralineært og 0 varisasjon ++++

Det nest siste street fighter, kult spill.. Men spilte det i 1-2timer før jeg fant ut at denne typen slossespill ikke var noe for meg

Aion CE, spilte beta og fikk litt troen på dette. Rakk desverre å bestille CE som jeg ikke fikk returnert, et par dager før jeg konkluderte med at dette var ikke noe jeg ville starte månedlig abonnement på.

GTA4 (PC) betalte riktignok bare 100kr for det, men syns fortsatt ikke det var værd det. Spilte vel så mye som 3 timer før jeg innså hvor kjipt kjedelig dette var.

Age of Conan, virket enormt lovende i starten (spilte beta) men floppet til gangs for min del etterhvert som jeg fikk oversikt.

Killzone2, kjipeste fps jeg har spilt siden timeshift. Solgte spillet til en kompis samme dag som jeg runna det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre alt for mange, så kan ta noen få.

1. Half-Life 2

Frem til Half-Life 1 tronet Doom fortsatt på topp over FPSer, og med god grunn. Men da Half-Life kom sparket det Doom ned på andreplass med god margin, og troner for så vidt der den dag i dag. Historien var svært bra, våpen og fiender gjennomtenkte osv. Men det beste var hele stemingen med å krype gjennom trange korridorer og bli jaget av både aliens og militæret uten å vite hva som egentlig foregår. Så kom Half-Life 2... *grøss* For det første tok det seks måneder fra jeg kjøpte det til jeg fikk spilt det takket være noe eledig dritt kalt Steam. Det var på mange måter starten på slutten for PC-spill for min del. Jeg spiller selvsagt fortsatt spill på PC, men er langt mer kritisk enn før nettopp pga Steam. Har det Steam-logoen vurderer jeg ikke spillet i det hele tatt.

Men nuvel. Jeg fikk endelig startet Half-Life 2 etterhvert, så var det verdt ventingen? Nei, overhodet ikke. Etter Blue Shift og Opposing Forces hadde jeg håpet på mer av det samme, men med bedre grafikk, bedre gameplay og så videre. I stedet fikk jeg noe jeg ikke har peiling på hva er. Alt som var bra i Half-Life er borte. Vi har null korridorer. Vi vet hva som foregår. Vi blir ikke jaktet på, og på toppen av det hele har vi en partner nå? Jeg skjønner de vil ta historien videre, men det føltes som et helt annet spill. Det var ikke dette jeg betalte penger for. Om neste Half-Life blir et tredjepersons platformspill skjønner dere hvordan jeg følte meg da jeg spilte det. Aldri mer. Valve fløy plutselig helt opp på topp av selskaper jeg hater, langt forbi Microsoft og Telenor. Og det sier en del.

2. Final Fantasy XIV

Jeg ble ikke direkte imponert over det første online Final Fantasyet, men gav denne en sjanse. I følge reviews hadde det noen problemer, men ingenting jeg ikke kunne leve med. Det var litt repetitivt og så videre, men jeg tenkte at jeg kom til å bruke minst ett år på det, så å bruke en uke på å sette meg inn i alt var ikke så mye alt i alt. Men problemene fra reviews var en ting. Problemene jeg fikk da jeg startet var noe helt annet. Det startet med Click & Buy, en dritt-tjeneste vi må bruke for å få betalt for å spille. Jeg sendte fem e-mails over en uke uten å få svar, så de gadd ikke aktivere kontoen min. Det tok over to uker ekstra før de svarte, og da var det bare et kort "Konto aktivert". WTF? Og da hadde jeg ikke engang sendt flere mailer siden den første uken, men gav opp hele greia. Jeg hadde derimot vært i kontakt med en fyr fra servicen til Square Enix, og han forstod hvorfor jeg ikke stolte på C&B. Selv om de endelig svarte skulle de håndtere pengene mine, så hvordan kunne jeg stole nok på dem til å gi dem pengene mine når de ikke engang gadd svare på fire av fem mails, og den etter to uker?

Men jeg fikk da startet spillet etterhvert, og brukte ca to sekunder på å angre at jeg gadd i første omgang. Det føltes som FFXIV ville være et JRPG, men ble nødt til å være et MMORPG. Resultatet ble en saftig blanding av begge, og ingen av dem fungerte. Maken til møl har jeg ikke spilt siden Lineage 2, og jeg droppet det etter en halvtime.

3. StarCraft 2: Wings of Liberty

Jeg er en stor fan av det første StarCraft-spillet. Faktisk så stor at jeg har mange av bøkene basert på StarCraft og har faktisk lest dem også. Selvsagt forhåndsbestilte jeg StarCraft 2: Wings of Liberty, og i samme slengen kjøpte jeg to musmatter med StarCraft motiv. På toppen av det hele hadde fyren som solgte meg spillet en StarCraft 2 t-skjorte, og jeg overtalte ham til å gi meg den gratis. Han var ikke fan av Starcraft uansett. Så dro jeg da hjem med en svær eske med StarCraft 2: Wings of Libery Collector's Edition og en del stash. Platen ble dyttet inn i PCen, spillet installert og jeg fikk starte. Og gjennom hele første kampanje satt jeg målløs. Det var fantastisk, rett og slett.

Så hvorfor er det på denne listen? Tja, jeg startet opp spillet dagen etter. Nå hadde jeg fått spilt litt, så den første "wow..." følelsen var borte. Nå kunne jeg heller fokusere på selve spillet og sette meg inn i det. Det første som slo meg var historien mellom oppdragene. I det første StarCraft fikk vi en engasjerende historie mellom oppdragene. Her måtte vi lete oss frem til neste oppdrag. Det er så mye annet tull mellom oppdragene at da jeg startet ett oppdrag hadde jeg glemt hva det forrige handlet om, og selv om de har brukt mye tid på historien er den så rotete at jeg mistet oversikten etter tre, fire oppdrag.

Grafisk ser det bra ut, men grafikk er ikke alt. Om man tar og pusser og polerer en Lada til den skinner fra flere mil unna er det fortsatt bare en Lada. Det samme kan sies om StarCraft 2. Joda, det ser bra ut, men det har mistet sjelen sin. Hele sjarmen fra det første er borte for godt. Oppdragene er varierte nok, men uten en historie til å binde dem sammen og folk jeg bryr jeg om i oppdragene blir de bare kjedelige. Akkurat som Half-Life 2 virker det som om de prøver å være mye mer enn det de er. Tenker man på film er det svært vanskelig å lage en vellykket oppfølger. Hvorfor skulle det være annerledes med spill? Jeg hadde gledet meg til Wings of Liberty lenge, men nå gir jeg blaffen når Heart of the Swarm kommer. Om den kommer.

Lenke til kommentar

Jeg har dårlig hukommelse på slikt. Det gjelder å fortrenge :)

Av nyere:

Crysis 2. Bra konsollgrafikk, men uinspirert singelplayer. MP i spill der folk er usynlig er en stor nono, fant jeg ut.

Shift 2: Gøy helt til man passerte 120km/t. Som sist, altså, og jeg burde latt være.

Blops: Ganske utrolig at de kom opp med noe så dårlig når de hadde MW1/2 tilgjengelig for blåkopi. Jeg blir forbanna når jeg møter på trange korridorer med uendelig respawn og granatbonanza. Er det eneste måten de klarer å gjøre ting vanskelig på??

GT5: Trist å vente i 5 år bare for å få servert et 6 år gammelt spill.

God of War 3: Jeg kjøpte (rundt GoW3 release tider) i utgangspunktet PS3 for 3 ting: BD- spiller, GT5 og GoW3. Jeg hadde ikke fått testet GoW på PS2 tidligere, og var sylfersk i sjangeren, men hadde _storkost_ meg med Darksiders og mer relevant Dantes Inferno noen måneder tidligere. Jeg ble derfor ekstremt skuffet da jeg fant ut at jeg likte Dantes Inferno bedre! Jeg tar forbehold om at jeg kan være hjerneskadet men jeg syntes kontrollene på DI var strammere og at det overskygget GoWs større variasjon.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Neverwinter nights 2 - ved release var det så buggy og så dårlig optimalisert at det var uspillbart, tok det dessverre aldri opp igjen

Age of conan - møkk etter lvl 20, i alle fall ved release

Warhammer Online - Forventet noe ala DAOC, ble skuffa.

APB - glimrende konsept, bare synd utvikleren gikk konkurs etter 2 mnd. eller så.

GTA4 - PS3 - forventet noe ala wacky GTA3, men ble skuffa.

COD4 MW - på PS3. Fy fasan så tragedie. Men kjøpte det rett etter på PC og var i himmelen :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Spore når det kom ut, og angrer forsatt. Hadde håpet at dette skulle bli nærmest en ny spill revulusjon, men det ble fort glemt bort i spillhistorien.

Virkelig synd, konseptet er intet annet enn genialt, de klarte bare ikke å gjennomføre det.

Lenke til kommentar

I nyere tid må jeg kaste ut en brannfakkel og si The Witcher, spillet virker lovende, men jeg klarer ikke å overse de elendige cutscenene, det håpløse stemmeskuespillet og det faktum at de har resirkulert flere av NPC-ene, som ofte befinner seg i samme område none the less.

Ellers angrer jeg litt på at jeg kjøpte Stacking til xbox da jeg mista interessen etter ca en time. Kommer ikke på noe mer, som StorPeder sa over her, det handler om å fortrenge slike ting.

Lenke til kommentar

Ingen andre som kjøpte demigod? Veldig å kjipt å kjøpe et multiplayerspill hvor det var umulig å spille online ved release. Selv etter at det ble patchet kunne det fort gå 20min uten at man klarte å få startet et game. Angrer også på at jeg kjøpte Street Fighter Alpha fordi jeg var desperat etter en "fix" like før HD remix kom ut, spillte det kanskje i 10-15 minutter. Trøster meg med at det ikke kosta mer enn 5$ på PSN.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte Just Cause 2 til Xbox 360 for 599,-

....

...

...

...

..

.

Er et artig spill men burde overhode ikke ha brukt så mye penger på det spillet. Men hadde overhode ikke ro i ræven og var 'besatt' på å spille det etter å ha sett plenty av videoer på nette.

Lenke til kommentar

C&C Tiberian Sun. Det var da jeg forstod at å kjøpe spill basert på hype ikke var så smart. Fikk en liten påminnelse på dette etter å ha kjøpt GTA 4. Ellers har jeg stort sett bare kjøpt spill som har gitt verdi for pengene.

Lenke til kommentar

Driver 3

Jeg prøvde hardt å ha det moro med det etter å ha investert 500kr, men det var og er et drittspill.

Samme her. Jeg hadde bestilt det i utlandet og det ble selvfølgelig stoppet i tollen med påfølgende ventetid og utgifter.

Når jeg endelig fikk det så prøvde jeg så inderlig å overtale meg selv om at det var et bra spill, noe som førte til at jeg og noen kompiser spilte gjennom det. Men noe bra spill, det var det så slettes ikke.

Hvis de hadde brukt mer penger på utvikling og mindre på de forbaska "Driver"-filmene de absolutt skulle lage som markedsføring, så kunne det kanskje ha fått et annet utfall.

Lenke til kommentar

Deadly Premonition

^^ kan vel si at jeg har spillt rundt 10 timer, og orker ikke å sette meg ned igjen med dette spillet. er for vanskelige kontroller og fysikken er helt elendig

Endret av gtamann
Lenke til kommentar

Tror det er Halo ODST som jeg har angret mest på av spill jeg har kjøpt

Sinnsvak dårlig singelplayer, du må ha venner på din liste for å spille Firefight. Grafikken var rimelig tamm imotseting til det jeg er vant til. Pluss jeg måtte vente 1 1/2 uke ekstra pga Elkjøp/Posten sin trege levering

Lenke til kommentar

Kjøpte Just Cause 2 til Xbox 360 for 599,-

....

...

...

...

..

.

Er et artig spill men burde overhode ikke ha brukt så mye penger på det spillet. Men hadde overhode ikke ro i ræven og var 'besatt' på å spille det etter å ha sett plenty av videoer på nette.

TAKK!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...