Gå til innhold

Multiboot

Anbefalte innlegg

Eg har windows 2000 og windows xp.

Eg kjører Windows 2000 men eg la inn windows xp og så eg vekk et oppstart valg om eg ville starte windows 2000 eller windows xp.

men vordan sletter eg windows xp og får datamaskinen til og boote fra windows 2000 uten og måte formtere hele harddisken eg har skreve et tema om dete før og gjør sån som dei som har svart skriver men det stemer ikkje helt for eg sletter windows xp mappa (den mappa så windows xp bruker for og kjøre) og så har eg visket vekk OS linga til windows xp i boot.ini va er den helt korekte framgangs måten?

Håper der er noen så kan svare meg!

Hilsen Eddie :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det du skal gjøre, slette windows xp mappa fra windows 2000 og forandre boot.ini slik som du sa. Funker ikke det?

btw. når man snakker så mye om dårlig posting i "annet om data" kategorien, så burde denne posten ligge i /programvare/windows.

Lenke til kommentar

hmm, er ikke helt sikker på om jeg forstod spørsmålet riktig,

men

hvis du vil ha begge operativsystemene, men du vil at win2k skal starte opp automatisk, kan du gjøre følgende (jeg gidder ikke starte opp win2k, så jeg tar det fra winxp) tror det er nogenlunde samme fremgangsmåte i win2k.

høyreklikk på min datamaskin -> properties ->advanced ->startup and recovery ->settings-> her kan du velge hvilket os som skal starte først, og hvor lang tid(delay) de os-valgalternativene skal vises(de du får på starten når du booter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...